Pilotul brașovean Dan Gârtofan va preda educație rutieră în școli

Pilotul de raliu Dan Gârtofan a inițiat un proiect de predare a educației rutiere în școlile din Brașov. Modul de implementare a acestui proiect a fost stabilit azi de reprezentanții Asociației ProRally Team, ca inițiatori și reprezentanții municipalității.

Dacă celelalte șapte proiecte sunt în diferite faze de implementare, acesta a fost amânat până la începerea anului școlar, pentru a se stabili dacă și în ce condiții se poate derula.

,,Este un proiect pe care l-am început alături de Dan Gîrtofan, campion național și balcanic de raliu și maestru emerit al sportului. După discuțiile pe care le-am avut cu domnul primar, în primăvara anului 2017 am inițiat aceste cursuri pentru elevii de clasa a douăsprezecea, în ideea de a îi proteja și de a avea un trafic mai sigur în municipiul și județul Brașov, mai ales că suntem o zonă de tranzit. Am avut surpriza plăcută să constatăm că, și datorită cursurilor noastre, numărul accidentelor în care sunt implicați tineri a scăzut. Programul de bugetare participativă este un proiect bine-venit, mai ales că pentru a menține și extinde acest proiect avem nevoie de susținere. Se pare că și brașovenii au considerat că este un proiect necesar și de aceea l-au și votat în număr atât de mare. Trebuie să mărturisesc că ne-a surprins și pe noi că este proiectul care a obținut cel mai mare număr de voturi. Acest lucru ne responsabilizează și nu ne rămâne decât să muncim, să mergem în fața elevilor și să le povestim despre educație rutieră, responsabilitate și atitudine”, a declarat Cătălin Toderaș, manager de proiect.  

„Proiectul ERA, pe care-l desfășor de trei ani de zile în toate liceele din municipiul Brașov, la clasele a XII-a, a avut un succes mare, spunem noi, și a fost benefic pentru reducerea accidentelor rutiere cel puțin în rândul tinerilor. Proiectul nostru a câștigat campania pe care ați făcut-o cu bugetarea participativă, cetățenii au votat acest proiect și asta ne bucură nespus, pentru că înseamnă că ei simt nevoia ca el să funcționeze în continuare. Ne bucură nespus de mult că veți deveni partenerii noștri în acest proiect esențial, care a avut deja aproape 10.000 de cursanți. Este făcut în așa fel încât să vină în întâmpinarea tinerilor, să îi responsabilizeze, să aibă o atitudine frumoasă. Experiența mea de 25 de ani în Campionatul Național de Raliuri m-a făcut să inițiez proiectul și să susțin teoria în cadrul cursurilor și nu numai, pentru a veni în sprijinul acestor copii, să-i facem să înțeleagă că viteza și nebuniile la volan nu sunt deloc bune, mai mult, implicarea Poliției și a ISU alături de noi sunt benefice. Ei vin la aceste cursuri pentru a le explica adolescenților pericolele la care se expun dacă nu respectă regulile de circulație, inclusiv din punct de vedere juridic (în cazul Poliției, n.n.), iar ISU îi învață cum să acționeze în cazul în care au accidente și cum să dea primul ajutor. Este esențial ca tinerii noștri să cunoască acest lucru. Chiar dacă restricțiile impuse de această pandemie ne limitează numărul participanților la cursuri, suntem în măsură și ne dorim din tot sufletul să organizăm aceste cursuri și vom ține cont de toate regulile de siguranță și de distanțare fizică astfel încât să nu existe pericol de infectare. Vă mulțumesc pentru sprijinul pe care ni-l acordați și sper ca împreună să facem ca orașul nostru să fie mult mai sigur și lipsit de evenimente rutiere“ – Dan Gîrtofan, pilot de raliu în Campionatul Național de Raliu.

Citeste și:  Code for Romania reunește la București ONG-urile europene pentru prima inițiativă de observare independentă consolidată a alegerilor europarlamentare la nivelul UE

Program de educație rutieră pentru învățământul preuniversitar

Pornind de la premisa că educația rutieră este un factor determinant în reducerea numărului de accidente rutiere, „Programul de educație rutieră“ își propune îmbunătățirea nivelului de cunoaștere a normelor rutiere, precum și conștientizarea pericolelor la care se expun cei care, din lipsa experienței, a euforiei specifice vârstei sau a necunoașterii legislației în domeniu, devin autori sau victime ale accidentelor de circulație. Acest program se adresează tinerilor elevi de clasa a 12-a și studenților care posedă permis de conducere, care urmează să îl obțină sau care folosesc mijloace de transport și care, conform statisticilor naționale, sunt categoria de vârstă cea mai expusă din punctul de vedere al siguranței rutiere.

Stadiul celorlalte proiecte câștigătoare în cadrul programului de bugetare participativă

  1. Sportul înseamnă integrare

Amenajarea, accesibilizarea și dotarea sălii de sport din cadrul fostului Colegiu Industrial Astra, str. Panselelor, pentru persoane cu dizabilități.

Este în faza de evaluare a ofertei depusă de SC RIAL SRL, după finalizarea acestei etape se poate semna contractul și vor fi demarate lucrările.

Lucrările care se vor executa în cadrul acestui proiect: amenajarea de parcări pentru persoanele cu dizabilități, construirea unei rampe de acces spre sala de sport, modificarea ușilor de la vestiare și grupurile sanitare, pentru a permite accesul cu cărucioare pentru sport (deoarece acestea sunt mai late, trebuie ca ușa să aibă minim 1,20 metri), amenajarea grupurilor sanitare, pentru a permite accesul persoanelor cu dizabilități cu căruciorul. La acestea se adaugă lucrări de reparații la fațadă, iluminat perimetral, zugrăveli interioare, înlocuire calorifere. Tot în cadrul acestui proiect, în funcție de valoarea estimată a lucrărilor, se va analiza posibilitatea de a achiziționa echipamente pentru sportivii cu dizabilități locomotorii, inclusiv cărucioare speciale pentru practicarea sportului.

Citeste și:  Drumul vechi spre Poiana Brașov, noua alee de promenadă a orașului

Sporturi vizate: handbal în scaun cu rotile; baschet în scaun cu rotile; tenis de masă; fotbal; dans sportiv; șah; alte sporturi.

  • Salvatori pentru oraşul nostru

Scopul proiectului constă în îmbunătăţirea capacităţii de intervenţie a ISU Braşov prin dotarea cu echipament individual de protecţie a unui număr de 50 voluntari SMURD şi 30 voluntari pompieri.

A fost finalizat caietul de sarcini și, după semnarea unui protocol cu ISU, va fi lansată licitația pentru achiziția echipamentelor.

Prin implementarea acestui proiect va crește capacitatea de reacție a ISU Braşov prin completarea cu voluntari a echipelor de intervenție care au deficit de personal. Aceşti voluntari vor merge în misiuni alături de echipele SMURD şi pompieri.

  • Brașov – orașul porților deschise – Program pilot de amenajare a 4 curți în Centrul istoric

Amenajare a patru curți din centrul istoric în forma lor originală, cu scopul de a scoate la lumină patrimoniul construit ascuns și uitat al orașului și a stimula cetățenii să-și amenajeze curțile, contribuind astfel la creșterea calității clădirilor și implicit a condițiilor de locuit.

Au fost finalizate evaluările pentru două dintre curțile propuse în proiect.

Patru curți de pe patru străzi diferite din Centrul istoric vor fi reabilitate cu implicarea proprietarilor: va fi refăcut pavajul conform modelului original, folosindu-se materiale tradiționale, vor fi reabilitate fațadele interioare și elementele de construcție ornamentale (arcade, bolte, ganguri), vor fi amenajate zone de verdeață și vor fi restaurate porțile. După terminarea lucrărilor, cele patru curți vor fi înscrise în traseele turistice de vizitare ale Cetății Brașovului. Trecătorii vor privi și vor putea face fotografii ale interiorului curților, fără a intra în acestea, accesul fiind permis numai cu acordul proprietarilor (pentru a proteja intimitatea locuitorilor).

  • Gard viu pentru viață

Proiectul vizează plantarea gardului viu între carosabil și trotuar în cartierul Astra, pe două tronsoane de drum intens circulate, pe Calea București, de la giratoriul de la McDonald’s până la giratoriul de la Spitalul Județean, și pe Bulevardul Saturn, de la același giratoriu până la giratoriul dublu de la Gemenii. Conform unui studiu Green Report, gardul viu absoarbe cel mai bine poluarea generată de trafic intens, mai bine chiar decât copacii.

A fost finalizată documentația pentru achiziție, în perioada următoare va fi lansată procedura de licitație.

Citeste și:  Titlul GUINNESS WORLD RECORDS™ pentru cea mai mare dioramă din piese LEGO din lume

S-a făcut evaluarea necesarului de gard viu pentru cele două artere. Pe b-dul Saturn sunt necesare 25.700 de fire de gard viu, iar pe Calea București, 8.850 de fire. Costurile de implementare ale acestui proiect se ridică la aproximativ 57.000 de euro. 

  • Reamenajarea terenului de fotbal (sintetic) din curtea Școlii Gimnaziale nr 1

A fost finalizată documentația pentru achiziție, în perioada următoare va fi lansată procedura de licitație.

S-a făcut o evaluare pe teren, iar conform concluziilor echipei de la Serviciul Amenajare Zone de Agrement, înlocuirea gazonului sintetic pe întreaga suprafață, 1.125 de m.p., costă aproximativ 154.000 de lei. Refacerea împrejmuirii costă aproximativ 52.000 de lei.

Achiziționarea unor City Trees, „copaci artificiali“, care pot fi amplasați în diverse zone ale orașului, de preferat zone aglomerate de autovehicule, pentru a purifica aerul. City Tree este un perete care este acoperit de mușchi și care poate echivala 275 de copaci în ceea ce înseamnă purificarea aerului, și poate fi folosit ca loc de odihna în timpul unei plimbări.

Este în faza de elaborare a caietului de sarcini.

Standul CityTree găzduiește culturi de mușchi care atrag poluanți, inclusiv CO2, oxid de azot și praf, transformând aceste substanțe nocive în masă proprie, în timp ce tehnologia IoT monitorizează CityTree pentru înregistrările de întreținere. CityTrees sunt folosiți în orașe precum Oslo, Hong Kong, Paris.

În urma unei cercetări de piață, valoarea unui astfel de ansamblu este de aproximativ 50.000 de euro. Această propunere va fi implementată sub forma unui proiect pilot, prin achiziția unui singur ansamblu.

  • Joc urban în centrul istoric

Realizarea unui joc urban inedit, gândit ca un instrument de amestec și de interacțiune socială, care sprijină și cultivă o modalitate deschisă de a folosi orașul și spațiul public.

Ansamblul este alcătuit din 6 scaune de lemn cu 6 dimensiuni diferite, cu înălțime între  de 2.4 m și  0.6 m.

A fost finalizată documentația pentru achiziție, în perioada următoare va fi lansată procedura de licitație.

Ansamblul se va reloca în funcție de un algoritm ce nu va fi făcut public, astfel încât dispariția dintr-un loc și apariția lui în altul va fi o surpriză. Prin această relocare, jocul urban conectează și pune în relație mai apropiată principalele spații urbane ale centrului istoric. Punctul de început al jocului ar putea fi Strada Postăvarilor, care, deși este transformată într-un spațiu pietonal, nu este atât de căutată de trecători precum Republicii sau Michael Weiss.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.