Consiliul Județean Brașov este primul din România care implementează un sistem digital integrat

Consiliul Județean Brașov este primul consiliu județean din România care implementează un sistem digital integrat, în adevăratul sens al cuvântului.

Prima etapă în implementarea programului de digitalizare la nivelul administraţiei judeţene începe din 15 februarie 2021 în cadrul aparatului propriu al instituţiei și se realizează prin intermediul finanțărilor europene nerambursabile.

Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a semnat astăzi o dispoziţie prin care, începând cu data menţionată, personalul angajat în cadrul aparatului executiv al CJ are obligaţia de a-şi îndeplini atribuţiile de serviciu în sistem digital, prin intermediul unei platforme informatice.

Sistemul digital utilizabil pe dispozitivele fixe (desktop, laptop) şi mobile (smartphone, tabletă) cu acces la internet, precum şi semnătura electronică pentru fiecare angajat sunt resursele pe care CJ Braşov le pune la dispoziţia salariaților instituției. Prin urmare, toţi utilizatorii înrolaţi în sistemul digital funcţional la nivelul Consiliului Judeţean, fie că vorbim despre funcţionari publici cu atribuţii de conducere, funcţionari publici cu atribuţii de execuţie, personal contractual de conducere, respectiv de execuţie vor fi obligaţi, începând cu data de 15 februarie, să proceseze documentele în sistem digital şi să utilizeze semnătura electronică.

Citeste și:  74 de proiecte culturale în etapa finală pentru cele 6 milioane de lei alocate de Primăria Brașov prin Ghidul de finanțare

În prealabil, pe parcursul anului 2020 au fost organizate instruiri cu angajaţii, astfel încât cu toţii să-şi însuşească abilităţile şi cunoştinţele necesare utilizării sistemului informatic implementat la nivelul CJ pentru optimizarea procedurilor şi fluxurilor de lucru.

Trebuie menţionat faptul că digitalizarea la nivelul Consiliului Judeţean Braşov a început încă de dinaintea apariției pandemiei, mai precis din februarie 2019, odată cu demararea scrierii primei cereri de finanţare pentru accesarea fondurilor europene. Pandemia a accelerat procesul digitalizării, iar subiectul a devenit extrem de actual la nivelul Comisiei Europene, bugetul viitoarei perioade de programare cuprinzând sume generoase pentru proiecte destinate digitalizării.

Activitatea de digitalizare a proceselor de lucru și a documentelor, în viziunea conducerii administraţiei judeţene, a cuprins de la bun început necesitatea integrării serviciilor Consiliului Judeţean cu cele furnizate de instituțiile din subordine. Astfel, administraţia judeţeană a câştigat două proiecte cu fonduri europene, finanţate în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă 2014-2020 şi aflate acum în curs de implementare.

Primul dintre acestea, intitulat „Îmbunătăţirea procesului decizional şi reducerea birocraţiei la nivelul Consiliului Judeţean Braşov”, are valoarea de 3.750.775,47 lei şi este implementat de CJ în parteneriat cu Agenţia de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov. În iunie 2020, în cadrul proiectului a fost achiziţionat sistemul informatic care va fi utilizat la nivelul instituţiei, de luna viitoare.

Citeste și:  Human Mobile Devices a dezvăluit prima sa gamă de smartphone-uri sub brand propriu: HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ și HMD Pulse

„După ce am semnat contractul cu firma care a câştigat licitația pentru sistemul informatic necesar aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean, ne aflăm la începutul perioadei de implementare. Astfel, începând cu data de 15 februarie 2021, se va trece la utilizarea sistemului de către salariații noştri. Sistemul va permite înrolarea gratuită a persoanelor fizice și juridice, pentru a trimite sau a primi solicitări sau acte, circuitul documentelor și semnarea documentelor se vor face în sistem, arhivarea va fi electronică, iar totul se va întâmpla în cloud, ceea ce însemnă că activitatea va fi posibilă de la orice calculator cu acces la internet. Suntem primul consiliu județean din România care implementează un asemenea sistem complet, care cuprinde registratură electronică, management identități, comunicare formală și informală, semnătură electronică, arhivă electronică, din punctul nostru de vedere fiind singurul sistem care poate fi asimilat digitalizării. A avea doar registratură electronică nu înseamnă digitalizare”, a explicat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Citeste și:  Brașov: Începe prima campanie de dezinsecție din acest an

Cel de-al doilea proiect în domeniu este „Digitalizarea serviciilor sociale și medicale aflate în competenta Consiliului Județean Brașov”, totalizând 2.964.024,96 lei, proiect implementat de CJ în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov. El va permite extinderea procesului de digitalizare la nivelul instituţiilor medicale şi sociale aflate în subordinea CJ Braşov.

„Sperăm ca în amplul demers de digitalizare să cooptăm toate primăriile din județ, care să înțeleagă utilitatea unui sistem digital, compatibil cu cel deja achiziționat de noi, mai ales pentru contribuabili, fie ei persoane fizice sau juridice. Deși implementarea va necesita un efort de adaptare firesc din partea tuturor, suntem convinși că acesta este viitorul și nu vrem să fim ultimii care pășesc pe acest drum. Consiliul Judeţean Braşov este, astfel, în avangarda procesului digital al administrației publice din România”, a încheiat şeful executivului judeţean.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.