26 de brazi, creați special pentru licitația din 2021 în cadrul galei Festivalul Brazilor de Crăciun, au fost adjudecați pentru o sumă impresionantă

Festivalului Brazilor de Crăciun 2021 a reușit să strângă fonduri totale în valoare de 764.000 de euro, în cadrul galei tradiționale din preajma Sărbătorilor de iarnă. In total 26 de brazi, au fost adjudecați. Solidaritatea oamenilor în pragul Sărbătorilor de iarnă va aduce în ghetuțele copiilor nevoiași cadouri nesperate: acces la educație și servicii medicale.

Cea de-a 21-a ediție a beneficiat de un parteneriat de prestigiu: Muzeul Național de Artă al României, unde brazii unicat au fost expuși și licitați în seara de gală, într-o cursă a generozității care a doborât recordurile. 

110.000 de euro este cea mai mare sumă oferită, de Kaufland România, pentru bradul “Implicare”, construit în jurul unei povești de viață care i-a impresionat pe Omid Ghannadi  și pe cei de la Inside Academy. 

110.000 de euro, nici nu îmi vine să cred, mai ales că, probabil pentru prima dată nu este creația mea, eu sunt un mesager din partea comunității Inside Academy. Am vrut să înțeleagă oamenii că totul este despre implicare, evenimentul acesta simbolizează implicarea, faptul că fiecare dintre noi poate să schimbe viitorul unui copil vulnerabil și, respectiv, viitorul țării”, a declarat, emoționat, Omid Ghannadi.

Unul dintre cei cei mai râvniți brazi de Crăciun, a fost „Oameni schimbă-lume. O biografie a speranței”, creat de Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro și adjudecat de Lidl România cu suma de 50.000 de euro. Creația este un simbol al începutului, al schimbării făcute împreună. Este tabloul unei societăți pictate cu educație, bunătate, înțelegere, toleranță, modestie și mai presus de toate, cu altruism. Lupta o cunoaștem, a rămas aceeași, cu aceleași personaje, dar reinterpretate. Totuși, basmul nostru e diferit. El are un infinit de personaje principale, un infinit de fapte bune, dar un număr limitat de zmei și balauri. Eroul nostru are acum un nume colectiv, al oamenilor schimbă-lume, așa cum ești tu, cel care te afli aici, iar din acest motiv pagina alteori greoaie se schimbă cu ușurință, a declarat creatoarea Iulia Totoianu.

Citeste și:  CFR Călători: Nicio anulare a trenurilor din cauza lipsei de personal sau de material rulant!

„Viața roz văzută prin ochii copiilor”, brăduțul semnat de Simona & Gabriel Gherasim –  Gallantique Boutique, a fost achiziționat de PEPCO România contra sumei de 41.000 de euro, în timp ce lucrarea Snow Goat a pictorului Gheorghe Fikl a fost adjudecată de Fildas cu suma de 40.000 de euro. 

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a vorbit despre puterea socială a generozității. 

Copiii vulnerabili au avut un an greu, în care s-au confruntat nu doar cu sărăcia și lipsurile materiale, ci și cu un sentiment acut de abandon, pe care nu au știut cum să îl gestioneze. De aceea e atât de importantă solidaritatea pe care am mobilizat-o la Festivalul Brazilor de Crăciun: ea le arată copiilor că noi, adulții, nu îi ignorăm, le suntem alături și le restabilim dreptul real de a merge la școală și de a fi protejați social. Solidaritatea a învins, pur și simplu, criza”.

Citeste și:  Începe cea de-a III-a ediție Orchestra's Conductor Competition

Organizaţia Salvaţi Copiii atrage atenţia asupra faptului că, pentru prima dată în ultimii cinci ani, riscul de sărăcie severă a crescut pentru copiii români, în vreme ce pentru adulţi a scăzut.

„ Este pentru prima dată în ultimii cinci ani când riscul de sărăcie şi excluziune socială a crescut în rândul copiilor români (36,3%), arată datele celui mai recent raport al Save the Children. Criza pandemică a expus acestor riscuri tocmai pe copiii cei mai vulnerabili, iar situaţia este şi mai severă în cazul copiilor cu dizabilităţi, al celor de etnie romă şi al celor în situaţie precară, cum sunt copiii născuţi din mame minore”, se arată în comunicat.

În România, un copil din doi este afectat de analfabetism funcţional, un copil din trei trăieşte în risc de sărăcie şi excluziune socială şi cel puţin 100.000 de copii trăiesc fără ambii părinţi sau fără unul dintre ei, menţionează sursa citată. Totodată, 23% dintre părinţi se aflau în 2020 în incapacitatea de a procura medicamente pentru copiii lor, în vreme ce 15% spuneau că nu au acces la servicii medicale pentru copii.

Rata deprivării materiale severe a crescut în rândul populaţiei generale, de la 14,5% la 15,2%, dar creşterea este „dramatică” în rândul copiilor – de la 17,7% la 21,4% – şi în cazul copiilor mai mici de 6 ani, de la 16% la 22%.

Citeste și:  Lidl organizează a zecea ediție a campaniei de colectare a alimentelor, un gest de solidaritate pentru comunitățile defavorizate

În ianuarie 2020, peste 275.000 de copii cu vârsta învăţământului obligatoriu (7-17 ani) nu mergeau la şcoală, iar, pe ansamblul învăţământului primar şi gimnazial, rata abandonului şcolar pentru anul 2018/2019 a fost de 2,1%, ceea ce înseamnă aproximativ 35.300 de elevi, indicatorul fiind în creştere faţă de anii anteriori.

„Închiderea şcolilor în contextul pandemiei de COVID-19 a împiedicat accesul la educaţie pentru peste 600.000 de copii, care nu au avut acces la şcoala online, fie pentru că nu au avut internet, fie pentru că nu au avut tablete”, precizează organizaţia.

Artiștii care au creat brazi unici, pentru această ediție, sunt: Smaranda Almășan, Ana Bănică, Nicu Bocancea & Florăria Iris, Adina Buzatu & Maestrul Gheorghe Zamfir, Daniel Codrescu & Atelierul de mozaic, Irina Dragomir, Anca Fetcu Lupu & Beelive Design, Gheorghe Fikl, Omid Ghannadi & Inside Academy, Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique, Teodor Graur, Laura Hîncu, Hamid Nicola Katrib, Doina Levintza, Carmen Marin, Ana Mohonea & Maria Mohonea – Architectural Christmas, Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, Adela Pârvu, cu sprijinul PPG România, Obie Platon, Felicia Simion, cu sprijinul Mara Mura, Smiley & HaHaHa Production, Ada Tache & Karim Rashid, cu sprijinul DENT ESTET, Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro, elevii Școlii Gimnaziale Step by Step & Dhaniel Nora, UNTOLD. Acestora li s-a alăturat bradul Salvați Copiii, cu sprijinul Ștefaniei Mircea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.