Companii și guverne din întreaga lume au în topul listei de priorități rezolvarea provocărilor legate de sustenabilitate și reducerea poluării, pentru a se asigura că societatea viitorului este una cu adevărat „verde”. Un pilon extrem de important aici este percepția utilizatorului final, care observă orice progres înregistrat în această zonă. În România, peste 90% dintre subiecți atrag atenția că ar trebui făcute mai multe investiții pentru a crește sustenabilitatea sistemului energetic, potrivit unui sondaj inițiat de CIS Gaz, una dintre cele mai importante companii românești active în industria gazelor naturale. Astfel, peste 65% dintre români consideră că printre primele vizate de aceste investiții ar trebui să fie rețeaua de transport și distribuție și instalațiile, urmate de starea conductelor și țevilor (aproape 31%).
Totodată, peste 80% dintre români consideră că energia regenerabilă este foarte importantă sau destul de importantă pentru sustenabilitatea economiei în anii care vor urma, în contextul în care peste 70% atrag atenția că poluarea este o problemă majoră în România, în timp ce peste 25% consideră poluarea fiind o problemă destul de importantă în România.
Cu toate acestea, majoritatea respondenților (57%) nu ar fi dispuși să facă investiții sau să plătească mai mult pentru surse de energie curată, chiar dacă 1 din 2 români indică energia produsă de panourile solare ca fiind tipul de energie pe care ar prefera să-l folosească.
„Sustenabilitatea economică este o prioritate pentru companii și guverne de pe întreaga planetă, și pe bună dreptate. Reducerea impactului asupra mediului înconjurător este foarte importantă dacă vrem să lăsăm în urmă, pentru copiii noștri, o lume mai bună și mai curată. Grija față de mediu face parte din ADN-ul companiei noastre, fiind unul dintre pilonii de bază ai strategiei noastre de dezvoltare”, spune Sebastian Călugăr, CEO, CIS Gaz.
Sondajul CIS Gaz privind percepția românilor asupra problemelor sistemului energetic a fost desfășurat, la nivel național, în iunie 2023 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.383 de utilizatori de internet din România. Puțin peste 50% dintre participanți sunt bărbați, peste 48% au vârsta de cel puțin 45 de ani, iar peste 86% locuiesc în mediul urban.