Bolt anunță că 84% dintre utilizatorii de trotinete din România, care sunt atenționați cu privire la comportamentul afișat în trafic, devin mai responsabili și se deplasează regulamentar. Anul trecut, compania a introdus o nouă formă de evaluare a utilizatorilor de trotinete electrice, printr-o serie de funcționalități în aplicație. Acestea au rolul de a identifica și educa utilizatorii pe baza analizei comportamentului înregistrat, precum frânările bruște, derapajele, deplasarea în tandem și parcările necorespunzătoare.
Călin Leuștean, Micromobility Manager Bolt România, a declarat: „Siguranța utilizatorilor este o prioritate pentru noi, de aceea continuăm să investim în dezvoltarea de noi funcționalități în strânsă colaborare cu inginerii noștri, autoritățile locale și comunitățile. Datele înregistrate până acum ne arată că, după prima notificare, majoritatea utilizatorilor își schimbă comportamentul, iar 28% dintre aceștia, care primesc și a doua notificare – și, implicit, reducerea vitezei de deplasare la 15 km/h – folosesc trotinetele regulamentar, fără a mai înregistra incidente.”
În urma analizei senzoriale a activității trotinetelor din timpul curselor, în funcție de comportamentului utilizatorului, se înregistrează un scor. Acesta este apoi analizat și, în funcție de gravitatea situației, Bolt impune trei tipuri de sancțiuni:
- La prima abatere: atenționarea și educarea utilizatorului
- La a doua abatere: orice trotinetă utilizată în aplicație va avea viteza de deplasare redusă la 15 km/h
- La a treia abatere: suspendarea utilizatorului timp de 7 zile în aplicație
Raportându-ne la numărul de utilizatori care au primit notificări, modificările de comportament individual au fost considerabile: parcarea necorespunzătoare scade cu 34%, derapajele cu 11%, mersul în tandem cu 10% și condusul nesăbuit cu 8%.
Bolt depune eforturi constante de a educa utilizatorii prin campanii naționale, în parteneriat cu autoritățile locale și membri ai Poliției. De asemenea, continuă să dezvolte și să îmbunătățească funcționalitățile aplicației prin introducerea de noi opțiuni. Noul sistem de evaluare a comportamentului utilizatorilor este disponibil pe modelele de trotinete electrice Bolt 4, operaționale în orașele în care compania este prezentă cu serviciile de micromobilitate: București, Cluj-Napoca, Oradea, Iași, Sibiu, Arad, Brașov, Târgu Jiu, Târgu Mureș, Botoșani, Piatra Neamț.