De la birocrație la eficiență: SIMRU, noua platformă digitală pentru o administrație centrală transformată

Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) anunță dezvoltarea și implementarea platformei interactive și colaborative SIMRU, un proiect digital inovator, menit să aducă standardizare și eficiență în managementul resurselor umane din administrația publică centrală. Proiectul face parte dintr-un efort mai amplu de transformare digitală al ANFP, susținut prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

SIMRU, cu o valoare totală de 8.000.000 de euro, este finanțat de Uniunea Europeană prin instrumentul #NextGenerationEU și este implementat în perioada iulie 2022 – decembrie 2025, contribuind la atingerea Jalonului 177 –  S-au instituit și sunt operaționale platforme interactive și colaborative pentru managementul standardizat al resurselor umane în administrația publică centrală, parte a Investiției 10 – Transformarea digitală în managementul funcției publice, Componenta C7 – Transformarea digitală din PNRR. 

Citeste și:  Copiii și tinerii se vor întrece în Campionatul Național de Scrabble, la Brașov

Obiectivul investiției este îmbunătățirea funcției publice prin reducerea birocrației și sporirea calității serviciilor publice prin intermediul unei funcții publice bine pregătite și profesioniste. Aceasta va contribui semnificativ la implementarea reformelor asociate Componentei 14 – Buna guvernanță.

Inspirată de sistemul de management al resurselor umane al Comisiei Europene, SIMRU va automatiza și standardiza procesele de management al resurselor umane din administrația publică centrală, sprijinind crearea unei culturi organizaționale care să atragă și să păstreze profesioniști de top. Platforma va facilita angajamentul și conectarea echipelor instituționale la misiunea amplă a serviciului public.

ANFP a contractat serviciile necesare pentru dezvoltarea și implementarea platformei și va organiza reuniuni cu instituțiile din administrația centrală, pentru a identifica, în mod colaborativ, arhitectura care să răspundă optim nevoilor acestora.

Citeste și:  Politele RCA vor conține un cod QR care îi va direcționa pe șoferi direct către aplicația "Amiabila" - soluția digitală pentru completarea formularului de constatare amiabilă

Beneficii cheie ale operaționalizării SIMRU:

  • Servicii integrate de management al resurselor umane;
  • Platformă integrată pentru gestiunea documentelor și datelor despre angajați și angajatori;
  • Funcționalități de tip self-service, cum ar fi accesul la dosarul profesional digital și generarea automată de adeverințe sau alte tipuri de documente;
  • Funcționalități de tip self-management, prin care angajații își vor putea actualiza datele personale;
  • Funcționalități de raportare și analiză pentru formularea de politici publice bazate pe date (Open Government Data);
  • Posibilitatea extinderii cu un modul de servicii financiare integrate pentru gestiunea prezenței și plata drepturilor salariale.

Vasile-Felix Cozma, președinte ANFP: „Platforma SIMRU reprezintă un pas esențial în modernizarea managementului resurselor umane din administrația publică. Prin automatizarea și standardizarea proceselor, vizăm creșterea eficienței, reducând birocrația și îmbunătățind calitatea serviciilor publice. SIMRU, cu capacitatea de a deservi, în primă fază, aproximativ 65.000 de angajați din administrația centrală, va asigura un registru precis al personalului și va furniza informații actualizate pentru fundamentarea de decizii bazate pe date.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.