Progres în cadrul proiectului Neptun Deep: unitatea mobilă de foraj offshore a ajuns în România

OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, operatorul proiectului Neptun Deep, anunță că Transocean Barents, unitatea mobilă de foraj offshore semi-submersibilă contractată pentru Neptun Deep, a ajuns la Constanța.

Christina Verchere, CEO OMV Petrom: „Sosirea platformei marchează un moment crucial în efortul nostru de a dezvolta primul proiect de gaze în zona de apă de mare adâncime din România, împreună cu partenerul nostru Romgaz. Neptun Deep este un proiect strategic pentru România și UE. Va contribui la independența energetică a țării și la creșterea economică. Ne concentrăm să ducem la bun sfârșit proiectul în condiții de siguranță și eficiență, pe măsură ce avansăm spre primele livrări de gaze”.

Transocean Barents a ajuns în siguranță la Constanța după o călătorie de 18 zile: a plecat din Cartagena, Spania, la sfârșitul lunii octombrie și a trecut pe sub podurile din strâmtoarea Bosfor, ceea ce a necesitat coborârea turlei, o premieră mondială pentru Transocean și acest tip de platformă.
Înainte de plecarea ei din Cartagena, Transocean Barents a trecut prin modificări structurale majore pentru a permite operațiunea de rabatare a turlei. În total, a fost nevoie de aproximativ 750.000 de ore de muncă și 8 luni pentru a pregăti Transocean Barents pentru călătoria în Marea Neagră.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

Cristian Hubati, membru al Directoratului OMV Petrom, responsabil cu activitatea de Explorare și Productie: „Platforma a trecut printr-un proces complex de pregătire. În esență, turla care cântărește în jur de 220 de tone a fost rabatată pe punte pentru a permite trecerea pe sub podurile din strâmtoarea Bosfor. Echipajul va efectua acum operațiunea inversă și va pregăti echipamentul pentru foraj, astfel încât, în 2025, să putem începe operațiunile în siguranță.”

Proiectul Neptun Deep este dezvoltat de OMV Petrom și Romgaz (prin filiala sa Romgaz Black Sea Limited), fiecare companie având o cotă de participare de 50% la proiect. Investițiile necesare fazei de dezvoltare însumează, cumulat, până la 4 miliarde de euro. Producția totală este estimată la aproximativ 100 de miliarde de metri cubi de gaze naturale. Primele livrări de gaze sunt așteptate în 2027.
În urma deciziei de investiție din iunie 2023, au fost semnate acorduri de execuție cu mari companii internaționale: instalația de foraj Transocean Barrents a fost contractată pe o perioadă minimă de un an și jumătate, serviciile integrate de foraj urmând a fi furnizate de Halliburton România.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

Infrastructura necesară pentru dezvoltarea zăcămintelor comerciale Domino și Pelican Sud include 10 sonde, 3 sisteme submarine de producție și rețeaua de conducte colectoare asociate, o platformă offshore, conducta principală de gaze către Tuzla și stația de măsurare a gazelor. Platforma își generează propria energie, funcționând la cele mai înalte standarde de siguranță și protecție a mediului.
După sosirea în România, platforma de foraj marin va trece prin lucrări de pregătire precum ridicarea turlei și instalarea echipamentelor de foraj pentru viitoarea misiune: forajul sondelor de producție din proiectul Neptun Deep.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.