„Creațiunile lui Prometeu/Bodies & Emotions”, un balet special pe scena Operei Brașov

Sâmbătă, 23 noiembrie 2024, de la ora 18.30, în Sala Operei, în cadrul celei de-a XXI-a ediții a Festivalului de Operă, Operetă și Balet, publicul este așteptat la spectacolul-coupé de balet „Creațiunile lui Prometeu/Bodies & Emotions”, una dintre cele mai recente premiere ale Operei Naționale Române din Timișoara.

Pentru arta dansului european al secolului al XIX-lea, cortina se ridică odată cu „Creațiunile lui Prometeu”, o partitură considerată astăzi crucială pentru evoluția stilului beethovenian. De altfel, acesta este singurul balet compus pe muzica lui Ludwig van Beethoven!

În anul 1800, Ludwig van Beethoven primește din partea faimosului coregraf Salvatore Viganò, nepot și discipol al compozitorului Luigi Boccherini, comanda unei partituri de balet pentru Hofburgtheater din Viena. Inventator al coreodrammei, o mult apreciată mixtură de dans și pantomimă, care combină naturalismul cu structura narativă, Viganò va aborda în perioadele pe care le-a petrecut ca prim – balerin și maestru de balet al Hofoper din Viena (1793-95, 1799-1803), teme istorice sau mitologice, semnând de cele mai multe ori și suportul muzical al acestora. Însărcinat să îi dedice o lucrare Împărătesei Maria Theresia, va alege în sens alegoric mitul lui Prometeu, însă realizând importanța și dificultatea noii sale misiuni, a apelat la Ludwig van Beethoven, cea mai recunoscută autoritate muzicală a timpului, rugându-l să abordeze tema din perspectiva compozitorului de carieră.

Citeste și:  UNTOLD participă la cea de a 23-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, manifestare caritabilă organizată de Salvați Copiii

Entuziasmat să compună pentru scena curții imperiale, Beethoven acceptă scenariul propus de Viganò, care reinterpretează vechiul mit grecesc în spiritul Iluminismului. Eroul antic este aspru pedepsit pentru faptul că a furat focul ceresc spre a-l dărui muritorilor. În libretul de secol XIX, Prometeu însuflețește două statui, dăruindu-le știința și arta, însă fără să îi descrie martiriul, baletul ilustrează moartea și renașterea titanului, dar și celebrarea creaturilor sale, care ajung să îi înțeleagă eroismul.

Coregrafia și regia: Ovidiu Matei Iancu

Scenografia: Dragoș Buhagiar

Asistent coregrafie: Alin Radu

Video design: Andrei Cozlac

Maeștri de balet: Ovidiu Matei Iancu, Manuela Ardelean, Alin Radu

Distribuția:

Prometeu – Antonin Faraut

Zeus – Gustavo Ferreira

Cupluri – Gustavo Ferreira/Hana Okudaira (debut), Antonin Faraut/ Chisako Ota, Flavius Popa/Andreea Mirea, Sergiu Mihalic/Codruța Bălan, Antonin Faraut /Carla Dukai

Zei – Olga Sfetcu, Alina Mihai, Ioana Nicolescu, Codruța Bălan, Sayuki Totsuka, Larisa Clement, Miku Isomura, Chisako Ota, Honoka Nishimura, Flavius Popa, Sergiu Mihalic, Gustavo Ferreira, Yuki Shimaoka, Masayoshi Sato

Oameni – Andreea Mirea, Patrisia Mureșan, Aoi Iwazaki, Cecilia Basetto, Carla Dukai, Cristina Mîrza, Hana Okudaira, Airi Hamada, Anna Pasello, Yewon Kim, Kurumi Kojima, Iunia Ienculescu, Alexandru Pîntea, Adam Sanchez

Citeste și:  Pacienții cu dizabilități din România riscă să rămână fără acces la medicii specialiști de recuperare medicală

Își dă concursul ansamblul de balet al Operei Naţionale Române din Timişoara.

„Bodies & Emotions” este un spectacol de balet în limbaj neoclasic, fenomenul estetic următor, cronologic, titlului „Creațiunile lui Prometeu”, ce folosește extrase din muzica de film actuală și care explorează conexiunea profundă între corp și emoție, prin intermediul mișcării și expresiei artistice.

Referitor la muzică, suntem încredințați că partiturile aferente, extrase din muzica de film actuală, reprezintă magnetul pentru publicul tânăr și nu numai, explorând teme variate, precum dragostea, suferința, bucuria, frica sau orice altă emoție sau trăire”, afirmă reprezentanții Operei Naționale Române din Timișoara. Ilustrația muzicală este alcătuită din: „Light of the Seven” – Ramin Djawadi, „The Hours” – Philip Glass, „Clubbed to Death” – Rob Daugan, „Interstellar” – Hans Zimmer, „Run Boy Run” – Yoann Lemoine, „The Poet Acts” – Philip Glass, „Rise of the Instruments” – Havasi.

Coregrafia și regia: Ovidiu Matei Iancu

Concept costume: Ovidiu Matei Iancu

Asistenți coregrafie: Manuela Ardelean, Alin Radu

Citeste și:  UNTOLD participă la cea de a 23-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, manifestare caritabilă organizată de Salvați Copiii

Light design: Ovidiu Matei Iancu, Mircea Brustur

Maeștri de balet: Ovidiu Matei Iancu, Manuela Ardelean, Alin Radu

Soliști: Carla Dukai, Codruța Bălan, Andreea Mirea, Chisako Ota, Antonin Faraut, Gustavo Ferreira, Flavius Popa, Sergiu Mihalic

Ansamblul de balet:  Larisa Clement, Cristina Mîrza, Ioana Nicolescu, Patrisia Mureșan, Honoka Nishimura, Sayuki Totsuka, Aoi Iwazaki, Airi Hamada, Yewon Kim, Anna Pasello, Iunia Ienculescu, Andreea Mihalic, Hana Okudaira, Cecilia Basetto, Kurumi Kojima, Miku Isomura, Masayoshi Sato, Yuki Shimaoka, Alex Pîntea, Adam Sanchez

Regia tehnică: Hellen Ganser

Inginer sunet: Ramon Chirițoiu

Regie scenă (Opera Brașov): Silvia Papadopoulos

• Spectacolul durează două ore și 20 de minute și are o pauză.

Preț bilete: 100 lei (sală + lojă); 70 lei (balcon lateral)

Ultimele bilete pentru acest eveniment se pot achiziționa atât online, de pe site-ul www.bilet.ro, cât și de la sediul Operei Brașov din str. Bisericii Române nr. 51. Program Casierie: Luni – Vineri 10 – 17 şi cu o oră înainte de începerea spectacolului (în cazul în care rămân bilete disponibile).

Informații se pot obține la telefon: 0268-419380.

Eveniment desfășurat cu sprijinul Consiliului Local al Municipiului Brașov și al Primăriei Municipiului Brașov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.