A opta ramă Alstom a intrat la verificări

O echipă de proiect, formată din reprezentați ai Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), s-a deplasat marți la Depoul Alstom, din incinta Atelierele CFR Grivița, pentru a efectua recepția preliminară pentru rama Alstom RE-IR de tip Coradia Stream, unitatea TS08.

Acest vehicul feroviar a sosit în România, în urmă cu aproximativ trei zile, de la fabrica Alstom, din localitatea Bautzen, Germania.

Totodată, a fost finalizat și „Testul de Acceptare la Fabrică” (FAT), în care au fost inspectați și verificați diverși parametri ai vehiculului. Astfel, pe lista de verificare a testului FAT au fost prevăzute o serie de elemente, cum ar fi: cerințele minime de proiectare, documentele de referință relevante, echipamentele interioare, precum și cele de urgență, sistemul de informare a pasagerilor etc.

Citeste și:  Patinoarul Olimpia se deschide pe 5 decembrie. Intrare gratuită în prima seară

Unitatea TS08 este cea de-a opta ramă electrică interregională construită de furnizorul francez Alstom, în contextul derulării Contractului nr. RUIC 257/2022, cod SMIS 316400, încheiat între ARF și Alstom Ferroviaria S.p.A. Contractul prevede furnizarea a 37 de astfel de rame electrice interregionale noi RE-IR.

Alături de reprezentanții Alstom și ARF, la această acțiune a participat și un reprezentant al Asocierii Egis România S.A. – Egis Rail, respectiv supervizorul proiectului de achiziție de material rulant, în baza Contractului nr. RUIC 33/2023 încheiat cu ARF.

Unde vor circula ramele

Transferul dreptului de proprietate, asupra ramei RE-IR TS08, de la furnizor la beneficiar, se va realiza după semnarea procesului-verbal de recepție finală.

Aceste rame electrice interregionale vor circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv:

  1. București – Constanța;
  2. București – Craiova;
  3. București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;
  4. București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
  5. București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
Citeste și:  Spectacol în Piața Sfatului, în ajun de Sfântul Nicolae. Teatrul Arlechino, Alina Sorescu și „Picii lu’ Soreasca” urcă pe scena Târgului de Crăciun

Finanțate prin două programe europene

Acest demers face parte dintr-un proiect fazat, ce are ca Autoritate de Management – Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, este derulat în două etape succesive: prima etapă a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020; a doua etapă este cofinanțată prin Programul Transport (PT) 2021÷2027.

Principalele rezultate și impactul proiectului la nivelul comunității includ:

  • eficientizarea și îmbunătățirea calității serviciilor publice, oferite în cadrul transportului public feroviar de călători pe rute inter-regionale;
  • atribuirea contractelor de servicii publice pentru transportul feroviar de călători tuturor operatorilor licențiați, în condițiile legii și în conformitate cu reglementările europene privind serviciile publice în domeniul transporturilor;
  • obiectivul principal al proiectului în constituie conectarea capitalei cu principalele centre urbane ale țării, contribuind la asigurarea mobilității, la scăderea timpilor de călătorie și la îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Citeste și:  9 din 10 angajatori vor acorda beneficii de Crăciun angajaților. Cei mai mulți vor primi prime în bani, petrecere de final de an cu echipa și vouchere cadou

Valoarea totală a proiectului este de 1.708.996.863,41 lei, finanțarea fiind distribuită după cum urmează:

  • 1.213.523.359,27 lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor( FEDR);
  • 151.181,05 lei – bugetul propriu al beneficiarului;
  • 322.323,09 lei – cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Sursa: clubferoviar.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.