
Începând cu anul viitor, turiștii care vor vizita municipiul Brașov vor achita două taxe zilnice distincte: o taxă de promovare turistică de 7 lei/turist/zi și o taxă Salvamont de 5 lei/turist/zi. Ambele au fost aprobate recent de aleșii locali, în ședința de plen desfășurată la sala Consiliului Județean.
Autoritățile locale au decis ca aceste taxe să fie stabilite sub formă de sume fixe, nu procentuale, pentru a elimina diferențele generate de tarifele variabile de cazare și pentru a face mai clară evidența acestora atât pentru turiști, cât și pentru operatorii din domeniul hotelier.
Primarul Brașovului, George Scripcaru, a explicat că măsura a fost luată după consultări cu reprezentanții industriei turistice. Taxele vor fi achitate separat de costul cazării și virate către Direcția Fiscală, fiecare având o destinație clară:
- taxa Salvamont va finanța activitatea echipelor de salvatori montani, în contextul creșterii numărului de intervenții și a costurilor asociate;
- taxa de promovare turistică va susține acțiunile de promovare ale municipiului Brașov și activitatea organizației de management al destinației, cofinanțată de municipalitate și de operatorii din turism.
Cele două taxe au mai fost analizate într-o ședință de plen din luna aprilie, când nivelul acestora era de 5 lei/zi, însă exista și o componentă procentuală aplicată pentru Salvamont în cazul utilizării transportului pe cablu. Noua formulă elimină acest sistem și introduce un mecanism unitar, mai simplu de aplicat.