Primul autobuz electric, din lotul de 52, a sosit la Brașov

Astăzi a fost livrat la Brașov primul autobuz electric produs de firma SOR Libchavy s.r.o., din Cehia. Autobuzul este primul dintre cele 52 achiziționate cu finanțare de 80% de la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), în două loturi, de 32 și respectiv 20 de autobuze. 

Cele 32 de autobuze din primul lot, din care face parte și autobuzul livrat deja astăzi, în cadrul contractului semnat în iulie 2019, au o lungimea de 12 metri, cu câte 3 uși duble, podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate 102 călători din care 35 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, 3 validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație.

„Astăzi a ajuns la Brașov și primul autobuz electric produs de firma SOR din Cehia, iar până la sfârșitul anului sper să fie toate cele 32, din primul lot, la Brașov. La acestea se vor adăuga alte 20, pentru care tocmai am încheiat contractul, tot cu firma SOR. După cum am mai spus, dacă ne dorim să avem un oraș mai prietenos cu mediul, trebuie să renunțăm cât mai des la mașina proprie și să alegem soluțiile alternative de transport. Eu cred că soluția cea mai bună de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană este transportul în comun, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice este garanția unui aer mai curat pentru noi și copiii noștri. Aceste 32 de autobuze electrice sunt doar o etapă în ceea ce înseamnă obiectivul nostru pe următorii ani, care mai include achiziția a 51 de troleibuze, a 40 de autobuze electrice și a 10 autobuze hibrid. La acestea se adaugă și investiții în sistemul de transport, cum ar fi: benzi dedicate, construire Park&Ride, construire terminal la gară, iar în 2023 vom avea un oraș care va dispune de un sistem de transport în comun performant și ecologic, dedicat călătorilor”, a declarat reprezentantul Primăriei Brașov.

Citeste și:  Ce te costă mita electorală?

Date tehnice pentru cele 32 autobuze electrice

 lungime autobuz: 12 m (standard),

 număr uși acces pasageri: 3 uși duble,

 podea joasă integral, rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități, suspensie cu funcție de înclinare a vehiculului în stație, 

 capacitate călători: 102 pasageri, din care 35+1 pe scaune,

 motor electric de tracțiune amplasat central, putere nominală: 160 kW, cu recuperarea energiei la frânare,

– baterii de tracțiune: capacitate 263 kWh, autonomie minim 200 km, timp de utilizare minim: 5 ani

 dotări:

aer condiționat,

panouri electronice pentru afișarea rutei și destinației, spre exterior,

Supraveghere video exterior/interior autobuz (7 camere video / vehicul),

3 validatoare carduri contactless/vehicul,

Computer de bord pentru managementul rutei (GPS)

Citeste și:  Braşov: Patru bărbaţi, sancţionaţi după ce şi-au fotografiat buletinul de vot

Monitor LCD pentru afișarea rutei, a stației care urmează și informarea pasagerilor,

Sistem automat de numărare a pasagerilor,

Sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul,

Sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat,

garantie: 5 ani sau 500.000 km (condiția care se îndeplinește prima), inclusiv pentru bateriile de tracțiune.

Autobuzele vor fi livrate împreună cu 2 tipuri de stații de încărcare:

– pentru încărcare lentă în garaj: 32 stații (câte una pentru fiecare autobuz),

– pentru încărcare rapidă în capăt de linie și Garaj: 9 stații (Gara Brașov, Independenței, Panselelor, Rulmentul, Saturn, Stadionul Municipal, Timiș-Triaj, Triaj și Garaj). Încărcarea rapidă se realizează prin intermediul pantografului montat pe autobuz.

Citeste și:  Ce te costă mita electorală?

Valoare contract:  75.550.720,00 lei fără TVA.

Autobuzele vor circula pe traseele: 9, 15, 22, 23B, 29, 32, 34, 36, 53. Primul autobuz va circula pe linia 36.

La sfârșitul săptămânii trecute, Primăria Brașov a atribuit, în urma unei licitații publice, aceleiași firme contractul pentru furnizare a încă 20 de autobuze electrice, finanțate tot de Administrația Fondului de Mediu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.