Monica Anisie, pusă în dificultate de un profesor

Foto: digifm.ro

Profesorul Laviniu Lăcustă – președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar Iași (USLIP) îi cere ministrului Educației, Monica Anisie, să răspundă la 12 întrebări cruciale pentru învățământul românesc în timp de pandemie. Acesta arată că nu a primit lămuriri, explicații și răspunsuri clare la o serie de întrebări ce semnalau realități dure din educația românească!

Către Ministerul Educaţiei şi Cercetării,

În atenţia Doamnei Ministru Monica Anisie,

12 „itemi” pentru doamna Ministru:

Pe 27 aprilie am adresat un set de 15 întrebări cu privire la modul de organizare al examenelor de Bacalaureat şi Evaluare Naţională.

Administraţia Prezidenţială a redirecţionat Memoriul către „autoritatea competentă” (MEC) pentru a fi elaborat răspunsul atât pentru USLIP IAŞI, cât şi pentru Preşedinţie.

Au trecut peste două săptămâni de atunci.

1. Când vor primi cele două instituţii „replica” la cele 15 întrebări?

Pe 7 mai 2020 la un post de televiziune central aţi venit cu următoarele „clarificări” cu privire la perioada de pregătire din iunie (2-12 iunie), dar şi la modul în care se vor desfăşura examenele de absolvire.

2. Cum vom reuşi să organizăm elevii în grupe de câte 10 din 20 în 20 de minute pentru a intra în şcoală?

Citeste și:  Infrastructură modernă și atracții pentru toate vârstele pe pârtiile din Brașov

Aceştia nu pot fi „programaţi” să vină nici în numărul stabilit şi nici în intervalul orar precizat.

3. Acolo unde avem şcoli mari care au câteva sute de absolvenţi, care va fi intervalul în care va intra prima grupă şi ultima?

În analiza făcută de către noi ar putea fi între 6 şi 10 ore între prima şi ultima grupă.

4. Aţi făcut precizarea la un post naţional de televiziune că elevii se vor spăla pe mâini imediat după intrarea în şcoală.

În unităţile în care nu există apă curentă (aproximativ 1700 la nivel naţional), unde se vor spăla aceştia pe mâini?

Sau ne gândim, probabil că elevii se vor „spăla pe mâini” de spălatul pe mâini, pe strămoşescul principiu românesc că „merge şi aşa”?

5. Cum vor rezista elevii şi profesorii cu mască pe faţă minimum 2 ore la 30°?

6. La şcolile care au toaleta în curte (aproximativ 1700) deplasarea către acestea cum se va face?

Vor fi gândite „tuneluri” direct spre WC-uri?

7. Cum vom găsi la nivelul întregii ţări circa 10.000 de „cadre medicale” care să organizeze triajul epidemiologic al elevilor?

Sunt sute de localităţi ce nu dispun de niciun fel de cadru medical.

Citeste și:  Concert de colinde la Făgăraș: Eveniment cultural și caritabil pentru construirea Spitalului Speranței „Hospice”

8. Cum vom proceda dacă o mare parte dintre elevi vor decide să nu participe la cursurile de pregătire din iunie?

Cei care nu vor veni şi în special cei ce nu dispun de mijloace tehnice (aproximativ 30.000 dintre absolvenţii de clasa a VIII-a şi a XII-a) pentru a continua pregătirea, vor intra nepregătiţi în examene?

9. Care credeţi că va fi gradul de promovabilitate în contextul prezentat?

10. Cum vom proceda cu elevii şi profesorii (asimptomatici, neinfectaţi şi infectaţi depistaţi) pe care îi regăsim în numeroasele zone în carantină (oraşe întregi, sate, cartiere)?

11. Aţi mai „aruncat” în spaţiul public ideea ca probele de „aptitudini” pentru Bacalaureat să fie susţinute online.

Cum vor putea fi date de către miile de elevi care nu au internet, laptopuri sau tablete?

12. Dacă totuşi veţi reuşi să transmiteţi şi către elevii defavorizaţi tablete, cum credeţi că se vor descurca cei care nu au abilităţi formate să folosească aceste instrumente?

Doamnă Ministru, personal sunt adeptul examenelor riguroase din toate punctele de vedere.

Am trecut prin treapta I, treapta a II-a, Bacalaureat, admiterea la facultate cu o concurenţă de 8 pe loc, examene serioase şi dificile în facultate, licenţă, titularizare şi grade didactice.

Citeste și:  Brașovenii, invitați să admire icoane pe sticlă la Centrul Cultural Reduta până pe 10 ianuarie

Absolut TOATE au avut gradul lor de dificultate şi rigurozitate.

În acest moment apreciez însă că examenele scrise nu vor fi nici riguroase, nici obiective şi cel mai important, am convingerea că nu pot fi organizate în regim de siguranţă din perspectiva sănătăţii.

Recentul sondaj realizat de către sindicatul nostru pe pagina USLIP IAŞI NEWS scoate în evidenţă adevărata realitate.

El este reprezentativ şi exprimă dorinţele elevilor, profesorilor şi părinţilor.

Din cele 18.500 voturi acordate până în prezent, adică cam 2% din totalul unei ţinte de aproximativ 800.000 de persoane (180.000 profesori, 300.000 absolvenţi de clasa a VIII-a şi a XII-a şi aproximativ 300.000 părinţi), 66% s-au pronunţat pentru echivalarea examenelor cu anii de studiu.

Din această perspectivă suntem convinşi că sondajele realizate pe facebook sunt cele mai transparente şi obiective, deoarece pot fi uşor verificate.

Este foarte trist pentru noi să constatăm că în faţa tuturor argumentelor irefutabile aduse continuaţi să susţineţi că Bacalaureatul şi Evaluarea Naţională trebuie organizate în sistem tradiţional, prin prezenţa fizică în şcoli.

Sperăm că veţi medita la toate aceste lucruri şi că în final RAŢIUNEA va triumfa.

Cu stimă,

PREŞEDINTE USLIP IAŞI,

PROF. LAVINIU LĂCUSTĂ”.

4 thoughts on “Monica Anisie, pusă în dificultate de un profesor

  1. Sunt de acord sa se anuleze examenul de capacitate și bacalaureat.sa se ia în calcul notele caedie din anii de gimnaziu respectiv liceu.

  2. Felicitări! Foarte bine punctat!
    Dna Anisie poate va gândiți mai mult la aceste întrebări si veți veni cu răspunsuri pertinente. Sunt mii de părinți, elevi, profesori pe care doriți să-i expuneți nu știu din ce motiv. Care sunt interesele????

  3. Aveți perfectă dreptate. Nimeni nu ne apără drepturile. Nu există nicio organizare serioasă. Multă prețuire și respect, domnule profesor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.