Licitația pentru achiziția a 25 de troleibuze, în cadrul proiectului ,,Achiziția de mijloace de transport moderne”, proiect finanțat, în proporție de 98%, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, a avut în data de 7 septembrie termenul pentru depunerea ofertelor. Singura companie care a depus documentația necesară în vedere furnizării acestor mijloace de transport este compania poloneză SOLARIS BUS & COACH sp. Z.o.o, cea care a furnizat deja 26 de troleibuze municipiului Brașov.
,,Ieri (7 septembrie, n.n.) am avut data limită pentru depunerea ofertelor în vederea achiziției a încă 25 de troleibuze, în valoare de peste 60 de milioane de lei, care vor intra în flota RAT. Ele sunt finanțate prin POR, cu o finanțare nerambursabilă de 98% și o contribuție din partea noastră de 2%. Sper ca evaluarea ofertei să se facă în cel mai scurt timp posibil și să reușim să semnăm contractul de achiziție cât mai repede. Brașovul se transformă în fiecare zi, iar în ceea ce privește mobilitatea și reducerea poluării, cred că am ales cea mai bună variantă. Dacă vrem să avem orașul pe care ni-l dorim, atunci fiecare dintre noi va trebui să opteze pentru un sistem de transport alternativ, altul decât autoturismul personal. Am fost conștienți de la început că nu îi putem cere brașoveanului să renunțe la mașina proprie, atâta timp cât nu îi oferim o alternativă mai bună, atât din punctul de vedere al confortului și bugetului personal, cât și al reducerii poluării. Din punctul meu de vedere, transportul în comun este acum cea mai bună soluție de mobilitate în Brașov și în zona metropolitană, iar utilizarea mijloacelor de transport ecologice reprezintă una dintre soluțiile pentru creșterea calității aerului în orașul nostru. Acum doi ani ne-am asumat niște ținte pe care să le atingem până la sfârșitul anului 2022 în ceea ce privește reducerea poluării. Sunt sigur că până atunci, Brașovul va depăși toate țintele pe care ni le-a asumat prin Planul privind calitatea aerului.”, a declarat reprezentantul Primăriei Brașov.
Trasee pe care vor circula:
– linia 3: Valea Cetății – Stadionul Tineretului,
– linia 7: Roman – Rulmentul,
– linia 8: Saturn – Rulmentul,
– linia 10: Valea Cetății – Triaj,
– linia 33: Valea Cetății – Roman.
Date tehnice achiziție troleibuze
Troleibuzele trebuie să aibă o lungime cuprinsă între 17,5 și 18,75 de metri, articulate, trebuie să aibă o capacitate de minim 120 de călători, dintre care 40 pe scaune. Ele vor fi dotate cu sistem audio-video de informare a pasagerilor, cu sistem de urmărire prin GPS și anunțarea stației, cu sistem de numărare a pasagerilor, sistem de supraveghere video, sistem de aer condiționat, patru validatoare și prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi.
Vehiculele trebuie să fie dotate cu acumulator, care oferă o autonomie și mai mare decât actualele troleibuze Solaris, respectiv minimum 7 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta). Articulația este controlată electronic, motorul având minimum 240 kW. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.
Furnizorul trebuie să ofere garanție pentru o durată de funcționare de minim 15 ani, din care 8 ani (sau 350.000 de km) fără reparații generale. Motorul va beneficia de o garanție de minim 500.000 de km, iar bateriile au o durată de viață de minim 5 ani.
Detalii achiziție
Durata contractului: 16 luni,
Valoarea maximă a achiziției: 63.025.210,08 lei + TVA,