Șanse mari ca din 2022, „fața” transportului public din județul Brașov să fie schimbată

Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, își dorește ca serviciul public de transport județean de persoane să devină unul modern și eficient, realizat în cele mai bune condiţii, cu respectarea tuturor normativelor în vigoare, furnizat în perfectă siguranţă şi la tarife care să le permită tuturor cetăţenilor să se deplaseze acolo unde au nevoie.

În acest sens, Adrian Veștea a participat la prezentarea proiectului privind Programul de transport public judeţean de persoane realizat prin curse regulate în perioada 2022-2028, realizată la încheierea perioadei de dezbatere publică, de 30 de zile, în care cei interesați au putut formula recomandări.

„Propunem pentru perioada 2022-2028 patru grupe de trasee structurate după principiul teritorialităţii, care vor permite armonizarea graficelor de circulaţie şi a capacităţilor de transport cu nevoile utilizatorilor din zonele respective.”, spune Adrian Veștea.

Citeste și:  Pensiile aferente lunii mai se plătesc înaintea sărbătorilor pascale

Patru grupe de trasee structurate după principiul teritorialităţii

Prima grupă include 19 trasee care fac legătura între: Braşov şi localităţi situate în partea de vest şi sud-vest faţă de municipiul reședință de județ; Zărneşti şi localităţi situate în partea de sud şi nord faţă de acest oraș; Făgăraş şi localităţi situate în partea de sud-est şi vest faţă de acest municipiu; Victoria şi localităţi situate în partea de est şi sud-est faţă de acest oraș.

Cea de-a doua grupă are în componenţă 4 trasee care asigură conexiunea rutieră între Braşov şi localităţi situate în partea de nord a municipiului, respectiv comunele Augustin, Ormeniș, Apața, Maierus şi Crizbav.

Citeste și:  MEAT a dat startul înscrierilor la Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii – HORECA, organizat la Constanța

Grupa a treia este formată din 15 trasee care fac legătura între: Braşov şi localităţi situate în partea de vest şi nord-vest faţă de Braşov; Făgăraş şi localităţi situate în partea de est, vest, sud şi nord faţă de Făgăraş; Victoria şi localităţi situate în partea de nord faţă de Victoria, respectiv între Victoria şi Făgăraş.

Cea de-a patra grupă însumează 13 trasee care leagă zona Rupea cu municipiile Braşov și Făgăraş, inclusiv oraşul Rupea cu localităţile din jur.

Un detaliu foarte important ar fi că cele patru grupe de trasee acoperă toate zonele județului Brașov, exceptând localitățile din Zona Metropolitană a Brașovului, deoarece transportul județean în cazul acestora este asigurat de către operatorul regional RAT Brașov.

Citeste și:  Magazinele Lidl din România vor fi închise pe 5 și 6 mai 2024

În cel mai scurt timp, Consiliul Judeţean va definitiva documentele în vederea demarării procedurii de achiziție a delegării serviciului de transport județean, astfel încât să putem asigura în următorii şapte ani un serviciu public realizat în condiții optime.

„Ne interesează cu prioritate să avem operatori pe toate traseele, astfel încât cetăţenii să aibă acces neîngrădit la transportul public județean.”, a mai transmis președintele Consiliului Județean Brașov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.