Agenția Națională Antidrog, alături de elevi și în anul școlar 2021-2022

Specialiştii Agenţiei Naţionale Antidrog (ANA), prin cele 47 de Centre de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CPECA) de la nivel teritorial, vor desfăşura şi anul acesta, în grădiniţe, şcoli şi licee, activităţi de prevenire a consumului de droguri.

Agenţia Naţională Antidrog, prin specialiştii săi cu experienţă în domeniul prevenirii consumului de droguri, va continua derularea, prin intermediul mijloacelor tehnologice agreate, a proiectelor naţionale implementate cu succes şi în anii anteriori, adaptându-se măsurilor de siguranţă impuse de pandemia COV-SARS-2, menite să îi protejeze pe tineri.

Astfel, şi în anul şcolar 2021-2022, Agenţia Naţională Antidrog a pregătit elevilor, cadrelor didactice şi părinţilor, proiecte de prevenire a consumului de droguri, ce se vor desfăşura pe toată perioada cursurilor şi se vor aplica simultan la nivel naţional, pe toate palierele de învăţământ preuniversitar.

ANA va însoţi copiii încă de la grădiniţă, prin implementarea proiectului „CUM SĂ CREŞTEM SĂNĂTOŞI”, proiect ce presupune formarea de deprinderi de viaţă sănătoasă în rândul copiilor de vârstă preşcolară şi şcolară mică (clasa pregătitoare), punând accent pe importanţa adoptării unui stil de viaţă sănătos (alimentaţie, igienă, mişcare), a comportamentelor sănătoase (fum de ţigară, alcool şi medicamente fără prescripţie medicală) şi a modalităţilor de rezolvare fără violenţă a conflictelor şi de luare a deciziilor. Proiectul presupune câte 7 întâlniri cu copiii aceleiaşi clase sau grupe.

Citeste și:  Uniunea Ziariştilor Profesionişti din România face apel la instituţiile statului să ia măsuri de protejare a activităţii jurnaliştilor

Inteligenţa emoţională din viaţa adultă îşi are originea în dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale în perioada preşcolară şi şcolară mică, acestea fiind perioade de dezvoltare fundamentală în plan emoţional, social şi cognitiv. Aşadar, ANA continuă, la ciclul primar de învăţământ, cu ,,ABC-UL EMOŢIILOR” (6 activităţi), care este un proiect de formare şi consolidare a abilităţilor emoţionale cu rol de factori de protecţie în prevenirea consumului de droguri, punând accent pe conştientizarea de sine, dezvoltarea comunicării asertive, gestionarea emoţiilor neplăcute, abilitatea de a face faţă presiunii grupului şi de adoptare a deciziilor pentru o dezvoltare sănătoasă.

Elevii de gimnaziu vor face cunoştinţă cu proiectul ,,NECENZURAT”, atestat şi evaluat din punctul de vedere al eficienţei, la nivel internaţional, având două componente – una pentru elevii de 12-14 ani, care cuprinde 12 lecţii ce au ca scop dezvoltarea de abilităţi de viaţă şi integrare socială, iar a doua, componenta pentru părinţi, care cuprinde 3 module de coaching pe domeniul echilibrării relaţiei cu copiii.

Citeste și:  Braconaj cu câini dresați și vânat ilegal, descoperit de polițiștii brașoveni

Abordând aria oferirii de alternative sănătoase pentru petrecerea timpului liber, specialiştii Agenţiei vor implementa şi anul acesta proiectul-concurs „MESAJUL MEU ANTIDROG”, începând cu nivelul gimnazial şi continuând cu cel liceal. Acesta este cel mai vechi proiect al Agenţiei Naţionale Antidrog, secţiunile proiectului fiind film de scurt metraj şi spot video, arte vizuale (grafică, pictură şi fotografie), eseu literar, sport.

„FRED GOES NET” este adresat elevilor de 14-19 ani, în scopul neînceperii sau întârzierii debutului consumului de droguri, dar şi al evitării transformării consumului experimental şi ocazional în consum regulat. Proiectul, implementat încă din anul 2010 în peste 10 ţări europene, presupune întâlniri de grup cu elevi care au nevoie de o intervenţie indicată.

„EU ŞI COPILUL MEU” este un proiect adresat părinţilor ce vizează consolidarea legăturilor afective dintre membrii familiei (părinte-copil, părinte-părinte, copil-copil), dintre aceştia şi şcoală, aplicând sistematic metode fundamentate ştiinţific. Părinţii care vor dori să participe la cele 9 întâlniri vor putea beneficia de consiliere în teme precum comunicarea eficientă, identificarea tipului parental, gestionarea conflictelor, abordarea subiectelor precum consumul de droguri şi vor putea înţelege mai bine particularităţile şi nevoile emoţionale ale adolescenţilor.

Citeste și:  S-a terminat Yellowstone: ce urmează?

„ACŢIONĂM JUST” este un proiect-pilot, derulat în parteneriat cu Asociaţia Voci pentru Democraţie şi Justiţie, care constă în realizarea de activităţi comune de promovare a educaţiei juridice în mediul gimnazial şi liceal, prin facilitarea accesului elevilor la cunoştinţe elementare din domeniul juridic, în special la cele ce ţin de domeniul prevenirii şi combaterii consumului şi traficului de droguri.

Proiectul pilot „ABILITĂŢI PENTRU ACŢIUNE”, derulat cu sprijinul Asociaáš­iei Cluburilor Lions District 124 România, are o abordare complexă pentru prevenirea consumului de droguri, favorizând factorii de protecţie ai elevilor prin: dezvoltarea unei conexiuni puternice cu şcoala, implicarea părinţilor în viaţa copiilor şi dobândirea cunoştinţelor şi abilităţilor necesare în luarea unor decizii sănătoase când sunt presaţi să consume droguri.

De asemenea, ANA va continua sesiunile de formare a cadrelor didactice în sfera prevenirii consumului de droguri, pe tot parcursul anului şcolar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.