În perioada pandemiei, România a devenit o țintă atractivă pentru infractorii cibernetici, odată cu administrarea conturilor în mediul online. Numărul românilor care cad pradă infractorilor este în creștere, potrivit ultimelor statistici. Recent, Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) și Asociația Română a Băncilor (ARB) au lansat campania #SiguranțaOnline pentru informarea cetățenilor în vederea protejării împotriva fraudelor online prin accesarea platformei sigurantaonline.ro.
Una dintre metodele folosite, potrivit specialiștilor în securitate, constă în imitarea unor mailuri oficiale pentru a păcăli utilizatorii să își dezvăluie datele personale, parolele sau conturile bancare. Poliția și autorițățile competente desfășoară în permanență campanii pentru prevenirea unor astfel de situații.
Ultima statistică cu privire la mesajele de tip phishing arată că 6 din 10 mail-uri venite în numele băncilor sunt frauduloase. Dacă în trecut astfel de mail-uri puteau fi uşor de identificat, pentru că aveau multe greşeli gramaticale, în prezent infractorii cibernetici şi-au îmbunătăţit tehnicile de păcălire imitând imaginea băncii, dar şi designul mesajelor reale.
Specialiştii în securitate cibernetică recomandă să verificăm cu atenţie adresa de la care am primit mesajul.