Brașovenii pot modifica aspectul teraselor din centrul istoric, ce tipuri de produse pot fi vândute pe domeniul public sau zonele în care pot fi organizate târguri, concerte sau evenimente sportive

Primăria Municipiului Brașov a lansat azi în dezbatere publică proiectul de hotărâre pentru aprobarea unui nou regulament privind utilizarea temporară a locurilor publice neamenajate proprietatea Municipiului Braşov, care va înlocui prevederile a trei Hotărâri de Consiliu Local aflate în vigoare, respectiv H.C.L. nr. 201/2006, privind aprobarea procedurii de utilizare temporară a locurilor publice aparţinând domeniului public al Municipiului Brașov, H.C.L. nr.123/20019, republicată, privind aprobarea Regulamentului de desfăşurare a comerţului stradal în Municipiul Brașov şi H.C.L. nr.56/2004, privind darea în folosinţă gratuită a unor terenuri aparţinând domeniului public al Municipiului Brașov, pe o perioadă de maxim 30 de zile, persoanelor juridice fără scop lucrativ care desfăşoară activitate de binefacere sau de utilitate publică ori servicii publice. Obiectul noului act normativ este de a reglementa, în mod unitar, modul în care se desfășoară activitatea comercială pe domeniul public și privat al municipiului.

Pe lângă partea de comasare a celor 3 regulamente, proiectul de H.C.L. rezolvă și o parte dintre situațiile cu care, de-a lungul timpului, Primăria și Poliția Locală s-au confruntat în ceea ce privește respectarea de către agenții comerciali a prevederilor legale referitoare la desfășurarea activităților comerciale pe domeniul public.

O altă noutate este cea legată de înființarea unei Comisii de Evenimente, care va aproba desfășurarea concertelor, spectacolelor, târgurilor etc., dar și locațiile pentru acestea.

În cazul amplasării teraselor, cele din zona istorică au prevăzute o serie de condiții mai restrictive decât în restul orașului.

Amplasarea teraselor din centrul istoric al oraşului se va face cu respectarea următoarelor reguli:

  1. pe străzile cu circulaţie pietonală, amenajările se vor amplasa conform unui plan de situaţie, de-a lungul faţadelor, în faţa punctului de lucru care are activitate de alimentaţie publică, păstrând un spaţiu de trecere de min. 3,5 m, necesar accesului maşinilor de intervenţie (Pompieri, Ambulanţa, mașină salubritate etc.). În situaţiile de intervenţie pentru cazuri de urgenţă a echipajelor ce aparţin Serviciului de Ambulanţă şi Pompierilor, personalul de serviciu al terasei este obligat să asigure, în cel mai scurt timp posibil, accesul facil al acestora;
  2. pe trotuare, amenajările se vor amplasa de-a lungul faţadelor, în faţa punctului de lucru care are activitate de alimentaţie publică, păstrând o distanţă optimă de min. 1,2 m pentru circulaţia pietonală;
  3. în Piaţa Sfatului amenajările se vor amplasa conform unui plan de situaţie, de-a lungul faţadelor, în faţa punctului de lucru care are activitate de alimentaţie publică şi având o lăţime de max. 10,5 m;
  4. pe str. Republicii amenajările se vor amplasa conform unui plan de situaţie, pe axul central al străzii, de-a lungul faţadelor, în faţa punctului de lucru care are activitate de alimentaţie publică, păstrând un spaţiu de trecere pe lângă clădiri (stânga-dreapta, între aliniamentul terasei şi clădire) de min. 3,5 m, necesar accesului maşinilor de intervenţie (Pompieri, Ambulanţa, mașină salubritate, etc.). Terasele vor fi prevăzute cu un rând de umbrele, excepţie făcând sectorul Modarom – str. M. Sadoveanu, unde pot fi prevăzute cu două rânduri de umbrele;
  5. cromatica umbrelelor se va încadra în culorile stabilite în documentele de urbanism şi anume alb-beige;
  6. un agent economic va avea un singur set de mobilier de acelaşi fel (scaune, mese, umbrele);
  7. mobilierul va fi din lemn şi/sau metal și/sau materiale compozite care imită lemnul, în concordanţă cu arhitectura clădirilor şi cu restul elementelor ce alcătuiesc terasa, fără mobilier de grădină – bănci pliante. Nu se accepta niciun fel de mobilier realizat din material plastic (mese, scaune, jardiniere). Modelul umbrelelor va fi cel agreat de către Primăria Braşov şi nu vor fi admise alte tipuri de umbrele;
  8. perimetrele teraselor vor fi asigurate prin jardiniere din lemn cu flori naturale, deţinătorul terasei fiind obligat să le întreţină în mod corespunzător. Nu se accepta jardiniere din material plastic;
  9. iluminatul teraselor va fi asigurat de iluminatul public şi prin surse proprii de iluminare (lumânări sau alte mijloace);
  10. terasele se vor amplasa cu respectarea unui culoar de trecere între ele pentru pietoni de min. 1,2 m;
  11. se va ţine cont de programul manifestărilor social-culturale comunicat de Primăria Braşov, care presupune obligativitatea dezafectării temporare ori restrângerea teraselor de către agenții economici, pe perioada desfășurării evenimentelor (Festivalul „Cerbul de Aur”, „Zilele Braşovului”, ş.a.);
  12. pentru protecţia împotriva vântului sau ploii este necesară avizarea individuală a fiecarei terase conform unui certificat de urbanism emis de către Serviciul Autorizări Construcţii din cadrul Direcției Arhitect Șef. Prin excepție, pentru a susține activitatea agenților economici afectați de condițiile speciale create de situația pandemică, numai în perioada stării de urgență sau de alertă, se va aviza o variantă unică, valabilă pentru toți agenții economici;
  13. nu sunt permise pe perimetrul terasei mobilier pentru servire, automatele de vânzare, instalaţiile frigorifice sau de spălare, tonete de înghețată, standuri de prezentare a mărfii;
  14. nu este permisă aşezarea covoarelor, mochetelor şi nici a podestelor pentru aşezarea mobilierului (cu excepţia zonelor unde, din cauza înclinaţiei sau neregularităţii terenului, trebuie asigurată planeitatea);
  15. se interzice prepararea în aer liber a tuturor sortimentelor culinare (mici, grătar, frigărui, etc.);
  16. este interzisă depozitarea de ambalaje şi utilizarea veselei de plastic (pahare, farfurii, tacâmuri), cu excepţia restaurantelor fast-food care folosesc o veselă standard-personalizată, din materiale ecologice biodegradabile.
Citeste și:  Acces gratuit la Muzeul Național de Istorie a României pe 1 Decembrie

Și în cazul mobilierului stradal utilizat pentru comerțul ambulant, zona centrului istoric este reglementată separat, astfel mobilierul de uz comercial utilizat în cadrul comerţului stradal va fi avizat de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Naţional Braşov pentru zona centrului istoric a Municipiului Braşov, iar pentru celelalte zone ale oraşului de către Direcţia Arhitect Şef a Primăriei Municipiului Braşov. În acest sens se va ţine cont de următoarele aspecte:

1. În cazul rulotelor/ căruțe rustice

  1. Utilizarea numai a rulotelor de tip comercial, omologate, înmatriculate şi în stare de funcţionare;
  2. Să deţină autonomie privind utilităţile şi posibilităţile de racordare;

Se interziceamplasarea rulotelor/ căruțelor rustice în zona Centrului istoric al oraşului Braşov, cu excepţia perioadelor legate de desfăşurarea unor evenimente organizate în colaborare cu Primăria Braşov

Citeste și:  Este oficial: Hotărârea privind creșterea salariului minim la 4.050 de lei, publicată în Monitorul Oficial

2. În cazul mobilierului de uz comercial stradal:

  1. Să asigure condiţii corespunzătoare pentru expunerea, protejarea şi păstrarea mărfurilor;
  2. Să fie confecţionat din material lavabil, uşor de manipulat şi transportat;
  3. Să asigure spaţiu suficient pentru deservirea clienţilor (cântărirea şi ambalarea produselor);

3. În cazul tonetelor:

a) Pentru zona istorică structurile de vânzare tip tonete vor fi avizate de către Direcţia Judeţeană pentru Cultură, Culte şi Patrimoniul Naţional Braşov;

b) Structurile de vânzare pentru zona istorică vor avea un design unitar;

c) Produsele care pot fi comercializate în zona istorică: materiale pentru promovarea municipiului, obiecte de artă , jucării ( cu excepția celor din material plastic și plușuri);

Citeste și:  Impactul TikTok-ului și rolul conținutului video. Ce pot învăța brandurile din campania electorală recentă?

Utilizarea temporară a domeniului public/privat neamenajat din Municipiul Braşov se va desfăşura, conform noului regulament, cu respectarea următoarelor condiţii:

1. în Piaţa Sfatului şi zona istorică organizarea şi desfăşurarea evenimentelor tip „târg”, socio- culturale (concerte, spectacole, etc.) sportive şi de agrement se vor organiza de către:

  • serviciile de specialitate din Primăria Municipiului Braşov;
  • agenţi economici, în vederea promovării şi comercializării produselor din producţia proprie, numai după aprobarea acestora de către Consiliul Local.

2. evenimentele socio-culturale (concerte, spectacole, etc.), se vor desfăşura numai după aprobarea acestora de către Comisia de Evenimente.

3. organizarea şi desfăşurarea evenimentelor de tip „târg”, cu produse handmade şi artizanale, se vor aviza pe Aleea Tiberiu Brediceanu sau pe aleea Parcul Titulescu, obligatoriu pe tonete furnizate de R.L.P. Kronstadt.

4. solicitările privind organizarea şi desfăşurarea de evenimente ce includ prepararea şi comercializarea de produse alimentare de orice tip se vor aviza exclusiv în următoarele zone: – lacul Noua, Pietrele lui Solomon, și fostul stadion Municipal – Bartolomeu (delimitat de Calea Făgărașului -capăt linie stație RAT – cale acces Club Sportiv Brașovia – str. Mică) cu avizul Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism.

5. în cadrul evenimentelor tip „târg”, festivaluri, concerte, etc. se va utiliza veselă (farfurii, tacâmuri, pahare, etc.) din materiale biodegradabile și compostabile certificate conform EN/3432. În cazul nerespectării condițiilor menționate, organizatorul evenimentului nu va mai avea posibilitatea de a mai organiza sau participa la alte evenimente ce se vor desfășura pe raza Municipiului Brașov.

La propunerile agenților economici, Comisia de Evenimente poate aviza și alte amplasamente.

Brașovenii pot transmite propuneri de completare sau modificare a proiectului de regulament până în data de 17 ianuarie, către Primăria Braşov, Biroul Informaţii Publice şi Mass-Media, e-mail: infopublice@brasovcity.ro, sau prin intermediul Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni (program luni-joi, 8.00-14.00, cu pauză de dezinfecție între 11.00-11.30, și vineri de la 8.00-13.00, cu pauză de dezinfecție între 11.00-11.30).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.