Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a anunțat miercuri adăugarea unor noi traduceri în aplicația Apel 112, ce permite transmiterea către autorități a informațiilor de localizare a celui ce inițiază un apel de urgență. Astfel, aplicația poate fi folosită acum atât de cei care știu română, cât și de cunoscătorii limbilor engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană.
“Actualizările vin în sprijinul persoanelor care nu sunt vorbitoare de limba română și se află într-o situație de urgență, oferindu-le, astfel, un meniu intuitiv, ușor de folosit într-o limbă pe care o cunosc. Odată cu setarea altei limbi decât cea predefinită la instalare, respectiv limba în care este setat telefonul, meniul și informațiile de localizare sunt afișate conform opțiunii alese”, scrie într-un comunicat de miercuri al STS.
Așadar, în urma modificărilor recente, aplicația Apel 112 poate fi utilizată în limba principală, limba română, dar și în limbile engleză, franceză, germană, maghiară și ucraineană.
Aplicația Apel 112 permite transmiterea către sistemul informatic al serviciului de urgență 112 a informațiilor de localizare generate de dispozitivul de pe care este inițiat apelul de urgență. Aplicația folosește conexiunea de date (internet) și serviciul de localizare ale telefonului mobil (GPS), dar doar pe timpul apelului de urgență.
Această aplicație, utilă celor ce se află într-o situație de urgență, se poate descărca gratuit și poate fi utilizată pe orice telefon inteligent. Mai exact, versiunea pentru Android se poate descărca de aici, în timp ce versiunea pentru iOS poate fi descărcată de aici.
În plus, după cum subliniază STS, operatorii serviciului de urgență 112 preiau și procesează apelurile cetățenilor în mai multe limbi de circulație internațională și în limbile minorităților naționale.
De principiu, în cazul unor situații de urgență, cei ce vor să anunțe o astfel de situație la autorități o pot face prin apelarea numărului unic de urgență 112. E de amintit aici un alt număr de urgență folosit de autorități, alături de 112, în relația cu cei aflați într-o situație de urgență, respectiv numărul de urgență 114, prin care se transmit automat, în momentul apelării serviciilor de urgență, o serie de informații de localizare a respectivului terminal telefonic.
Apoi, în cazul persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/ sau de vorbire, serviciile de intervenție rapidă pot fi alertate și prin SMS, la numărul 113.