Unităţile administrativ-teritoriale care doresc să participe în cadrul Programului Iluminat Public îşi pot crea conturile de utilizator, începând din 16 august 2022, în aplicaţia informatică pusă la dispoziţie pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), relatează Agerpres.
Conturile create şi utilizate pentru înscrierea în cadrul Programului Iluminat public aferente sesiunii din anul 2021 rămân valabile şi pot fi accesate pentru depunerea cererilor de finanţare şi în cadrul acestei sesiuni.
„Ulterior, începând cu data de 19 august 2022, ora 10:00, solicitanţii vor depune cererile de finanţare, împreună cu documentaţia aferentă, în aplicaţia informatică prin intermediul conturilor de utilizator create”, se menţionează în comunicat.
Bugetul alocat sesiunii de finanţare este de 500 de milioane de lei. Finanţarea se acordă în procent de maximum 100% din cheltuielile eligibile ale unui obiectiv de investiţie şi în limita sumelor ce pot fi acordate pentru fiecare categorie de solicitanţi.
Programul se adresează unităţilor administrativ-teritoriale organizate la nivel de comună, oraş sau municipiu care pot beneficia de fonduri până la maximum 50 milioane lei, în funcţie de categoria unităţii administrativ-teritoriale.