Primăria Brașov a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (etapa premergătoare publicării în Sistemul electronic pentru licitațiile cu valoare mare) procedura de achiziție privind execuția lucrărilor de construcție pentru „Infrastructură garaj pentru transportul public”. Obiectul contractului îl constituie demolarea mai multor corpuri de clădire de pe platforma RATBv (str. Hărmanului nr. 49), cu excepția clădirii administrative, și construirea unui ansamblu care include un garaj pentru 157 de autobuze și clădiri pentru asigurarea mentenanței parcului auto.
Față de proiectul inițial, așa cum era prevăzut în studiul de fezabilitate, actualul proiect a suferit o serie de modificări, care au prelungit termenul inițial și au crescut valoarea investiției. Principala modificare este cea referitoare la construcția garajului, care în SF era prevăzută ca o construcție metalică, iar în faza de proiectare, specialiștii au stabilit că aceasta trebuie să fie din beton armat, având în vedere că este un garaj pentru autobuze electrice, cu stații de încărcare la fiecare loc de parcare, care trebuie să respecte anumite normative.
Descrierea proiectului „Infrastructură de garaj pentru transport public“
Pe amplasamentul vizat se vor executa următoarele intervenții:
Demolarea construcțiilor și platformei existente din incintă, în vederea eliberării terenului pentru construirea noilor spații, mai puțin clădirea administrativă (P+3) cu acces din strada Hărmanului;
Construirea noilor spații:
– Construcție garaj: clădirea garajului este o clădire cu specific industrial, fără personal permanent, destinată garării autobuzelor. Conform articolului 5.1.6 din P 118/1999, structura de rezistență a acestui obiect nu poate fi din metal, motiv pentru care s-a ales varianta structurii din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat. Suprafața construcției: 24.154 m.p.;
– Clădire mentenanță – reparații autovehicule cu posturi de lucru dedicate în funcție de tipul, dimensiunea vehiculului și activitate, dispunând de anexe (birouri, vestiare, grupuri sanitare) în suprafață de 2.368,10 mp. Clădirea de mentenanță va avea o structură din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat;
– Clădire Inspecții Tehnice Periodice, va avea tot o structură din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat, în suprafață de 1.730.9 m.p.;
– Clădirea pentru serviciul administrativ și centrala termică este destinată unor ateliere necesare funcționării întreprinderii, birourilor personalului de conducere și unor funcțiuni auxiliare. De asemenea, va include centrala termică, grupul electrogen și remiza PSI, obligatorie la o astfel de dotare. Va avea o suprafață de 1.785,64 m.p.
– Stație de spălare autobuze și rezervor îngropat hidranți. Clădirea stației de spălare a autobuzelor este destinată realizării igienizării exterioare a autobuzelor, de fiecare dată când acestea se întorc din cursă. Instalația de spălare va fi automată și va utiliza în cadrul procesului de spălare, pentru partea de clătire, apă colectată din precipitații de pe suprafețele acoperișului halelor care formează ansamblul garajului. Sub camera tehnică a stației, prelungit și în exteriorul acesteia, va fi poziționat un rezervor rectangular de apă pentru hidranții interiori și exteriori, precum și o cameră de pompe cu acces direct din exterior. Suprafață: 838,92 m.p.
– Stație de alimentare carburanți. Aceasta va fi o clădire deschisă, formată din 4 peroane acoperite, pe care se vor afla pompe de carburant și adblue, pentru autobuzele cu motoarele cu ardere internă., cu o suprafață de 380 de m.p.
– Stația de pompe și rezervoare de incendiu sprinklere. Acest grup de construcții va fi format dintr-un container de 6 metri înălțime pentru stația de pompe și un rezervor prefabricat de apă, având diametrul de 8,58 m și înălțimea de 6,30 m, cu un volum util de 300 mc. Suprafața construită este de 80 de m.p.
Detalii licitație pentru execuția lucrărilor de construcție pentru ,,Infrastructură garaj pentru transportul public”
– durata de realizare a lucrărilor: maxim 12 luni;
– valoarea maximă a achiziției: 141.002.494,92 + TVA;
– criterii de atribuire: cel mai bun raport calitate – preț
– Propunerea financiară – Pondere în cadrul procesului de evaluare – 50%,
– Componenta tehnică: 40%,
– Durata lucrărilor: 10%.
Fondurile sunt asigurate prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectiv Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, și din bugetul local.
Într-o primă etapă, în cadrul unui contract separat, se vor executa lucrările de demolare a celor 13 corpuri de clădire existente, iar în cea de a doua etapă de construire vor fi edificate clădirile de exploatare, atelierele de mentenanță și boxele de depozitare deșeuri.