Infractorii pot folosi website-uri false, e-mailuri și mesaje pentru a te convinge să le dezvălui informațiile cardului.
Odată ce ți-au furat detaliile, îți pot cheltui banii, pot deschide conturi noi și pot chiar solicita credite în numele tău. Așadar iată sfaturile noastre pentru a recunoaște când un site web nu este ceea ce pare și cum îți poți proteja detaliile cardului online.
Cum să depistezi comercianții online falși
Uită-te după simbolul unui lacăt în bara de căutare sau în browser
Simbolul lacăt indică faptul că site-ul este criptat, astfel încât activitatea ta pe site nu poate fi interceptată. Pe lângă identificarea simbolului lacăt, ar trebui să faci și alte verificări, deoarece escrocii pot falsifica sau cumpăra aceste lacăte, astfel încât nu reprezintă o garanție absolută că un website este sigur.
Verifică cu atenție toate site-urile înainte de a-ți folosi cardul
Există greșeli de scriere sau gramaticale? Site-ul este prost făcut? Politica de returnare este bună? Dacă ceva pare neobișnuit, ar trebui să fie un semnal de alarmă că s-ar putea să te afli pe un website înșelător. Nu finaliza nicio tranzacție dacă nu ești sigur.
Verifică profilul companiei pe rețelele de socializare și informațiile lor de contact Au urmăritori autentici și postări legitime? Compania pune la dispoziție o adresă fizică și un număr de telefon? Adresa lor de e-mail are numele de domeniu al companiei sau este generică, ca o adresă de Gmail? Dacă trimiți un e-mail către ei, este livrat?
Protejează-te cu carduri de unică folosință
De fiecare dată când faci o plată online cu un card virtual Revolut de unică folosință, vom distruge automat detaliile cardului existent și vom genera unele noi. Acestea vor apărea apoi direct în aplicație, sub forma unui nou card de unică folosință. Aceste carduri pot fi folosite în mod gratuit și sunt create pentru a-ți proteja detaliile cardului și a nu fi clonate de infractori atunci când plătești online.
Cum să depistezi mesajele de „smishing”
Nu apăsa niciodată pe linkuri pe care le primești într-un mesaj text, chiar dacă mesajul pare să fi fost trimis de o persoană sau o companie cunoscută.
Escrocii pot trimite mesaje care par să provină de la o sursă de încredere, precum Revolut sau o bancă. Dacă accesezi un link fraudulos, ai putea ajunge pe un site sau un formular care îți cere să-ți oferi informațiile personale și detaliile cardului. Acestea ar putea fi folosite de escroci pentru a-ți fura banii.
Exemple de smishing:
- Linkuri pentru a-ți actualiza adresa sau pentru a plăti o amendă sau o factură
- Solicitări pentru a-ți debloca contul
- Solicitări pentru a reprograma o livrare pierdută Dacă primești un mesaj cu un link sau un număr, fii precaut, chiar dacă mesajul pretinde că ar fi trimis de o persoană sau o companie pe care o recunoști. Reține că cea mai bună metodă de a contacta orice organizație este direct din aplicația lor sau prin detaliile oficiale de contact de pe pagina lor web.
Controlează securitatea cardului în aplicație
Dacă crezi că detaliile cardului tău sunt în pericol sau în contul tău apar tranzacții pe care nu le recunoști, blochează-ți imediat cardurile. Pentru a face acest lucru, mergi la fila Carduri în aplicație. Găsește cardul respectiv și apasă pe „Blochează card”. Poți selecta și „Deblochează” dacă ești sigur că nu ți-a fost compromis cardul. Pentru ajutor suplimentar, ne poți contacta prin intermediul chatului nostru securizat din aplicație.
Foto. Arhivă