În urma procedurii de achiziție, primăria a desemnat firma care va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de punere în siguranță a sectorului de drum DN 1E Km 6+500, după ce, anul trecut, o porțiune de 15 metri din zidul de sprijin al drumului spre Poiana Brașov s-a surpat.
Firma care a câștigat această procedură de achiziție este SC Zohir 84 Cons Construct SRL, având ca subcontractant pe SC Prinfo SRL, iar ca terț susținător SC Maristar Com SRL.
Conform raportului procedurii, această companie a avut cea mai bună ofertă, din punctul de vedere al celui mai bun raport calitate preț, dintre cele 4 depuse. Valoarea lucrărilor de proiectare și execuție este de 4.234.495,75 lei, la care se adaugă TVA.
După perioada de depunere a contestațiilor, se va putea semna contractul și vor începe lucrările de proiectare.
Termenul pentru realizarea proiectului tehnic – inclusiv detalii de execuție și documentație economică – și a documentației pentru obținerea Autorizației de Construire este de 60 de zile.
Lucrările vor fi realizate în 90 de zile și vor consta în:
- consolidare și refacere a sistemului rutier, pe sectorul de drum DN 1E;
- înlocuirea structurii existente și refacerea podețului existent;
- drenuri de adâncime;
- amenajarea în amonte a torentului și a camerei de cădere a podețului;
- refacerea structurii rutiere după înlocuirea structurii de sprijin fundată indirect, prin intermediul piloților forați cu diametru mare, dispuși axial.
Anul trecut, pentru a se asigura circulația pe acest tronson de drum, s-au executat o serie de lucrări, în regim de urgență:
- s-a realizat o structură de sprijin provizorie de gabioane;
- s-a realizat o variantă de circulație provizorie prin extinderea unei benzi peste acostament și către versantul de pe partea dreaptă, în sensul de mers către Poiana Brașov;
- s-au introdus restricții de circulație privind tonajul.
Vă reamintim că anul trecut, în 5 iunie, pe sectorul de drum DN 1E km 6+500, o porțiune de 15 metri din zidul de sprijin al drumului spre Poiana Brașov s-a surpat, astfel că, pentru o perioadă, traficul s-a desfășurat pe o singură bandă, alternativ. Ulterior, în zona respectivă a fost amenajată, provizoriu, încă o bandă, înspre versantul de pe partea dreaptă, pe sensul de urcare. În acest moment se circulă pe două benzi, una pe sens, dar este restricționat accesul autovehiculelor peste 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport RATBV.