GALERIE FOTO Consiliul Județean, campionul amăgelilor: Cum arată de fapt Aeroportul Brașov-Ghimbav

Aeroportul din Brașov este de ani buni cel mai bun magnet de atragere a voturilor în campaniile electorale la Poalele Tâmpei. Din 1990 brașovenii sunt mințiți cu nerușinare cu termene fanteziste pentru acest subiect sensibil pentru brașoveni. Au trecut 30 de ani de când brașovenii aud mereu povestea cu finalizarea aeroportului. Cu fiecare campanie termenele s-au scurtat, iar primul zbor de la Ghimbav se tot apropie. Actualul președinte al Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea a preluat din zbor rețeta și pentru că este convins că șansele de a prinde un nou mandat în fruntea județului sunt nule a pompat puternic pe chestiunea aeroportului. Termenul propus pentru finalizarea obiectivului de președintele CJ bate orice fantezie a predecesorilor: 2020!


Asta în condițiile în care aeroportul cu care președintele PNL se laudă, este un șantier plin de noroaie, la care nu s-a făcut decăt o împrejmuire și aia descompletată de-a lungul timpului.
În rest, povești fanteziste. Decolarea primului avion în 2020 nu se poate realiza nici dacă se va lucra non-stop de zi înainte. Practic, pe amplasamentul obiectivului strategic este o liniște continuă. Doi portari arțăgoși sunt instruiți să țină la distanță presa care vrea să fotografieze marea minciună a Consiliului Județean. Doi paznici, de altfel expuși cu inconștiență în plin câmp oricărui atac al hoților de fier vechi, de exemplu. Dar ce contează, voturi să vină.

Citeste și:  Transportul dedicat elevilor din Brașov și Săcele va fi suspendat în perioada vacanței! Cursele vor fi reluate pe 8 ianuarie 2025


În tot acest timp, Adrian Veștea își joacă impecabil cartea: președintele PNL nu își pune întrebarea dacă are cu ce să continue construcția, ci se luptă cu o dilemă legată de turnulde control, dacă să fie unul clasic sau unui virtual.
Ministrul Fondurilor Europene, ajuns în urmă cu două săptămâni la Brașov și-a pus mâinile în cap cănd i-a fost prezentat stadiul lucrărilor și fondurile disponibile. Roxana Mânzatu a observat că nu sunt bani! Ministrul a încercat să nu-l pună într-o situație penibilă pe Adrian Veștea, așa că în loc să spună că șantierul este o ruină blocată din lipsă de fonduri, a nuanțat spunând că va încerca să atragă fonduri pentru sprijinirea obiectivului.
Și alți politicieni au observat exagerările cu care Consiliul Județean îi amăgește pe brașoveni.

Citeste și:  Elevii intră în vacanţa de iarnă! Transportul dedicat elevilor din Brașov și Săcele va fi suspendat

Deputatul USR Brașov, Tudor Benga, somează Consiliului Județean să nu mai piardă timp inutil în a face analize peste analize pe tema turnului virtual, ci să treacă direct la realizarea turnului fizic – unul care se pretează pentru tipul de aeroport pe care Brașovul și-l dorește pe termen lung, ca număr de pasageri.


„Când a apărut Studiul de fezabilitate revizuit pentru tot aeroportul, în 2016, întreg costul pentru turnul de control fizic era estimat la 3,2, milioane, plus echipamente de 700.000 de lei. Atunci am spus că aceste costuri nu sunt realiste și că proiecția financiară este nejustificat de mică.

Și iată că, în clipa de față, suntem la punctul în care se estimează un cost de 3,6 milioane lei doar pentru studiul de fezabilitate privind serviciile de navigație, iar această majorare vine pe fondul dilemei turnului fizic vs. turn virtual. În acest moment, pare că CJ Brașov trage mâța de coadă și încearcă, pe de o parte, să întindă de timp, pe de altă parte, să își găsească justificări pentru eventualele întârzieri ale termenului dat inițial pentru realizarea aeroportului.

Citeste și:  Condiții excelente de schi în zona superioară a Masivului Postăvarul

Probabilitatea ca un aeroport ca cel de la Brașov, ce estimează să atingă un trafic de 1 milion de pasageri/an în 5-6 ani, care să fie gestionat printr-un turn virtual, este foarte mică. Așa că, mai devreme sau mai târziu, vom avea nevoie de un turn fizic. De aceea eu le cer public celor de la CJ Brașov, să nu mai lanseze pseudo-pretexte și pseudo-dileme legate de turnul de control, care sunt doar motive de a prelungi termenul de finalizare și, totodată, de tocat bugetul județean“, a declarat deputatul USR Tudor Benga.
Și pentru că în susținerea acestei minciuni Consiliul Județean folosește poze ale unei realități extrem de îndepărtate atunci când vorbește despre aeroport, jurnaliștii brasovstiri.ro s-au deplasat la obiectivul amintit și au pozat realitatea existentă.

One thought on “GALERIE FOTO Consiliul Județean, campionul amăgelilor: Cum arată de fapt Aeroportul Brașov-Ghimbav”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.