Vacanța plătită de angajator, o nouă tendință globală

După pandemie, multe dintre marile companii au hotărât să le plătească angajaților concediile. Primele care s-au gândit la asta au fost firmele legate cumva de turism. Angajații Airbnb primesc 2.000 de dolari de călătorie în fiecare an, iar Expedia rambursează angajaților între 1.250 și 1.750 de dolari anual pentru cheltuieli din vacanțe, scrie BBC, citat de Televiziunea Română.

Acum, mai multe firme din diverse industrii le urmează exemplul. Aplicația de programare Calendly oferă o bursă anuală de vacanță de 1.000 de dolari pentru hoteluri, zboruri sau mașini de închiriat. Compania de software Bamboo HR oferă ceea ce numește „vacanțe plătite”, printr-o bursă anuală de 2.000 de dolari.

Citeste și:  Polițiștii brașoveni, în campanie de informare pentru siguranța rutieră și utilizarea responsabilă a materialelor pirotehnice în perioada sărbătorilor

Michael König, lector superior la departamentul de strategie și inovare, Universitatea de Economie și Afaceri din Viena, spune că firmele care fac eforturi suplimentare cu aceste avantaje neobișnuite pot atrage și păstra talentul de care au nevoie companiile lor, contracarând adesea scăderea loialității angajaților. „Angajatorii pot folosi acest lucru în mod inteligent în strategia lor de branding de angajator”, spune König. „Mesajul este că angajatorilor le pasă cu adevărat de bunăstarea forței de muncă, dincolo de măsurile superficiale. Cu siguranță, acest lucru dă roade pe termen lung”, comentează el.

Măsura este utilă mai ales pentru companiile care încearcă să recruteze și să păstreze lucrători, spune Cary Cooper, profesor de psihologie organizațională și sănătate la Alliance Manchester Business School din Marea Britanie. „În Marea Britanie, de exemplu, odată cu pierderea a atât de mulți oameni din Europa de Est ca urmare a Brexit-ului, angajatorilor le este dificil să recruteze personal necalificat și calificat în unele sectoare și pot analiza o varietate de stimulente ca acesta sau alte abordări pentru a atrage personal”, explică el.

Citeste și:  Ce aduce noroc la bani în noul an: 5 lucruri pe care să le faci de Revelion

Deși aceasta este o tendință globală, avantajele de călătorie pot fi deosebit de atractive pentru lucrătorii din SUA, unde vacanța plătită nu este o cerință legală, iar 46% dintre lucrătorii care beneficiază de concediu plătit nu și-l iau pe tot. „Multe organizații au timp de vacanță foarte limitat, în primul rând, astfel încât ar putea atrage și reține personal prin prelungirea perioadei de vacanță plătită. În contextul SUA, este probabil ca aceste cheltuieli să vizeze personalul profesionist „necesar”, deoarece ar fi un avantaj, printre altele”, spune Cooper.

Citește continuarea aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.