„Brânza Regelui Carol”. Influenceri români, păcăliți să promoveze un produs care nu există

​Mai mulți creatori de conținut, între care Oana Roman, Ana Morodan („Contesa digitală”) și Claudisky (cunoscut pe TikTok) au fost păcăliți de către un coleg de breaslă, Andrei Petroff (Pete), să promoveze un produs care nu există, mai exact „Brânza regelui Carol al III-lea”, de la „Curtea Regală a României” – o instituție inventată.

Andrei Petroff a construit întreaga poveste în jurul unei bucăți de brânză, iar opt vedete au muşcat momeala. În pachetele de PR trimise de el exista o bucată de brânză Camembert, prezentată drept o „brânză făcută de călugări la o mănăstire din satul săsesc Cloaşterf, în cinstea Regelui Carol al III-lea”. Bucata de brânză a fost împachetată apoi în hârtie maro și o sfoară, cu un sigiliu din ceară roşie ataşat. Pentru ambalaj a folosit o cutie roșie lucioasă „kitsch”, după cum o descrie tânărul.

Influencerii și-au luat rolul în serios și au început să promoveze produsul pe Instagram.

Citeste și:  Lucrările pentru Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase din Brașov, gata de start

Contactat de paginademedia.ro, tânărul creator de conținut Andrei Petroff a făcut următoarea declarație:

„Sunt Andrei Petroff, cunoscut pe internet ca nicknamedpete. Am publicat acum câteva zile un video pe canalul meu de YouTube în care arăt cum am păcălit o mână de influenceri să promoveze un produs inventat de mine, numit „Brânza Regelui”. În mai puţin de 48 de ore, video-ul s-a viralizat şi a generat peste 100 de mii de vizualizări.

Adevărul pe care l-am constatat, şi de la care a plecat această idee, e că influencerii din România au promovat şi continuă să promoveze tot ce le trece prin cale, indiferent de impactul negativ pe care reclama lor îl poate avea asupra urmăritorilor care o văd. Am văzut toţi scandalul companiei de cosmetice Plush Bio. Acum vorbim toţi despre cel al caselor de pariuri. Pare că nu se mai termină şirul de poveşti cu influenceri care aleg să dea credibilitate unor ţepe, sau să convingă copii să devină victime ale unei industrii care are ca scop crearea de dependenţi şi stoarcerea ultimilor bani pe care îi au în buzunar.

Citeste și:  Peste 300 de sesizări cu privire la săvârşirea unor fapte care contravin legislaţiei electorale

Scopul nu a fost şi nu este să îmi bat joc de nişte oameni. Le-am dat toate oportunităţile să se prindă că ce le-am trimis nu era un produs real — dacă dădeau un search pe Google şi-ar fi dat seama că “Şeful de cabinet” nu apare nicăieri, că blazonul nu e cel real, că adresa de e-mail nu e una oficială, că brand-ul “Curtea Regală a României” nu există. Nici nu mai zic de faptul că au citit cu voce tare şi cu asumare că provenienţa brânzei e de la o mănăstire şi că se numeşte “Brânza Regelui”.

Cred că este responsabilitatea lor, a tuturor oamenilor care aleg să promoveze brand-uri şi produse, să facă un research minim înainte să vorbească în faţa a sute de mii de oameni. Evident, să îşi marcheze toţi publicitatea, lucru pe care nici un promotor al brânzei nu l-a făcut, nici măcar cu un (p) sau un #gifted la finalul unui text kilometric. Şi măcar să îşi ceară scuze când calcă pe bec, nu să se dea victime. Pot doar să mă gândesc la ce ar fi făcut reclamă dacă îi şi plăteam.”

Citeste și:  Braşov: Patru bărbaţi, sancţionaţi după ce şi-au fotografiat buletinul de vot

Tânărul creator de conţinut crede că este responsabilitatea influencerilor „să facă un research minim înainte să vorbească în faţa a sute de mii de oameni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.