De astăzi funcționează platforma ConectX, care nu numai că elimină drumurile la ghișee, ci ajută și instituțiile să își transmită documente mai ușor și mai repede.
Serviciile oferite de Direcția de Asistență Socială Brașov vor fi mai accesibile pentru cetățeni, de o calitate mai bună și mai ușor de administrat. Este rezultatul unui proiect implementat de Primăria Brașov și Direcția de Asistență Socială Brașov, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, care va avea ca impact imediat reducerea cantității de documente și dosare care trebuie depuse de cetățean, dar și care trebuie plimbate între instituții, în cadrul procedurilor administrative.
„Continuăm să creștem calitatea serviciilor pe care le oferim cetățenilor în serviciile publice din Brașov. Încheiem astăzi proiectul pe care îl avem în parteneriat cu Direcția de Asistență Socială, un proiect finanțat din fonduri europene, care își propune să reducă numărul de documente și de drumuri pe care cetățenii care au nevoie de servicii sociale sau de prestații sociale le efectuează în municipiul Brașov. În acest sens, prima măsură pe care o vor resimți este că, în colaborarea cu Direcția de Asistență Socială și cu Direcția Generală, cea unde este comisia de evaluare pentru certificatele de handicap, să nu mai trebuiască să facă aceste drumuri între instituții, ci instituțiile să-și transmită documentele între ele. Credem că prin implementarea acestui proiect vom reduce timpii de muncă pentru angajații instituției, dar, cel mai important, vom reduce numărul de documente pe care cetățenii trebuie să le aducă, precum și numărul de drumuri pe care trebuie să le facă la instituția Direcției de Asistență Socială“, a declarat viceprimarul Flavia Boghiu.
Începând de astăzi, pe site-ul Direcției de Asistență socială este disponibilă platforma ConectX, platformă integrată pentru servicii electronice partajate în domeniul asistenței sociale (platforma web, arhivare electronică, fluxuri de lucru cu documente, registratura electronică și management arhivă fizică de documente), care va furniza digital fluxurile de lucru în cadrul DAS Brașov și în cadrul instituțiilor partenere din domeniul asistenței sociale.
ConectX este platforma care asigură digitalizarea actului administrativ în cadrul instituțiilor, circuitului și semnarea electronică a documentelor emise, prin intermediul căreia se pot expedia și primi orice fel de documente în format electronic, fără să mai fie nevoie de hârtie.
Documentele emise se semnează electronic și se trimit direct pe email, chiar și de pe telefonul mobil, indiferent unde ne aflăm. Comunicarea online reduce timpii de așteptare, facilitează și eficientizează comunicarea cu alte instituții, fiind creată o rețea a tuturor instituțiilor care utilizează platforma.
Platforma include utilizatori funcționari publici, dar este disponibilă și cetățenilor, care, dacă se numără printre potențialii beneficiari de servicii sociale, o pot utiliza pentru a încărca documente, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul instituției.
Este adevărat că acest lucru era posibil și până acum, însă prin intermediul platformei informațiile sunt standardizate, există niște pași clari ce trebuie parcurși, iar riscul ca un document să lipsească de la dosar sau să nu fie transmis corespunzător este mult mai mic. În plus, datele, odată încărcate de utilizator, vor putea fi folosite de fiecare dată când acesta are nevoie de ele.
Un tutorial despre înregistrarea pe platformă se găsește aici: https://www.youtube.com/watch?v=hscrvFYlejQ/
Proiectul a avut trei obiective specifice, respectiv realizarea unei strategii pentru furnizarea de servicii în cadrul Direcției de Asistență Socială Brașov, implementarea unitară a managementului calității prin certificarea Sistemului de management al calității ISO 9001 la nivelul DAS Brașov și reducerea birocrației pentru cetățeni, inclusiv prin simplificarea unor proceduri inter-instituționale, astfel încât cetățeanul să nu mai fie obligat să umble pe la ghișee cu hârtii, iar aceste acte să fie transmise între instituțiile interesate, în format digital.
„Proiectul va avea un impact pozitiv asupra întregii activități la nivelul instituției, pentru că va fluidiza circuitul documentelor în interiorul acesteia, dar impactul major va fi pentru public, în sensul în care va exista posibilitatea ca cetățeanul să ni se adreseze doar în online, reducând foarte mult timpii de așteptare, de deplasare și ne referim aici în special la prestațiile care se adresează tinerelor mămici, de exemplu, care nu vor mai fi nevoite să vină cu bebelușii la sediul instituției pentru a-și depune formularele în vederea primirii indemnizației de creștere a copilului. Acesta este un prim aspect foarte important. Un altul pe care aș dori să îl aduc în relief este acela că va ușura munca pe care asistentul social o face la domiciliul persoanelor vulnerabile, în sensul în care inclusiv ancheta socială va putea să fie făcută la fața locului, în format editabil, și transmisă instituțiilor cointeresate în furnizarea de servicii sociale sau de acordare a unor prestații sociale. Pe site-ul instituției noastre este postat link-ul prin care orice persoană interesată să interacționeze cu instituția noastră poate să-și creeze un cont prin intermediul căruia va putea să încarce documentele necesare“, a precizat Mariana Topoliceanu, directorul DAS Brașov.
Proiectul “Planificare strategică și digitalizarea serviciilor sociale aflate în competența Direcției de Asistență Socială Brașov” este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA), Cod SIPOCA 1185/MySMIS 2014+ 154612, Contract de finanţare nr. 705 din 09.05.2022 modificat cu actul adițional nr. 1/121820/22.08.2023, Axa prioritară 2 – Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul specific 2.1. Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.
Date proiect:
Obiectivul general:
Creșterea capacității administrative la nivelul Municipiului Brașov prin introducerea unor mecanisme de planificare strategică și digitalizarea serviciilor sociale aflate în competența Direcției de Asistență Socială Brașov (DAS Brașov).
Obiective specifice:
- Îmbunătățirea procesului decizional, a planificării strategice și a execuției bugetare prin achiziția de studii și cercetări necesare actualizării strategiei sectoriale DAS Brașov;
- Implementarea unitară a managementului calității prin certificarea Sistemului de management al calității ISO 9001 la nivelul DAS Brașov;
- Optimizarea procedurilor administrative în domeniul serviciilor sociale oferite de DAS Brașov, în scopul reducerii birocrației pentru cetățeni.
Valoarea totală (100% eligibil): 4.105.031,28 lei
Valoarea cofinanțării din Fondul Social European – maximum 98%: 4.022.930,66 lei, din care:
– 2.746.738,90 lei – maximum 98% din valoarea eligibilă a cheltuielilor efectuate de liderul de parteneriat;
– 1.276.191,76 lei – maximum 98% din valoarea eligibilă a cheltuielilor efectuate de partener.
Valoarea finanțării naționale: 82.100,6256 lei
Data de începere a proiectului: 09.05.2022
Data finalizării: 09.12.2023
Proiectul s-a implementat pe o perioadă de 19 luni.