Cu 1000 de lei, românii pot adopta o destinație turistică în campania „Adoptă o atracție #undemergem!”

De Ziua Națională a România, platforma Unde Mergem® a lansat campania „Adoptă o atracție #undemergem!”.  „Dacă în călătoriile tale prin România ai simțit nevoia unui ghid, poți ajuta la realizarea lui: adoptă o atracție #undemergem și vom spune lumii întregi că e prezentată cu sprijinul tău sau al companiei tale!”

Instituțiile, organizațiile, asociațiile, companiile … oamenii care cred că România avea nevoie de un ghid de încredere sunt invitați să ajute la realizarea lui alegând o atracție dintre cele recomandate până acum în platformă (website & app). Pentru o contribuție de 1000 lei (deductibilă 100%) își pot asocia numele cu aceasta și cu cea mai ambițioasă inițiativă independentă de promovare a destinațiilor din România și a locurilor pe unde merită să mergem în acestea.

Iar în luna Decembrie, cei care adoptă o atracție pot nominaliza și un loc despre care cred că merită să devină răspuns la întrebarea „unde mergem?”; dacă se califică echipa îl va documenta și dacă suma calităților constatate va fi net superioară celei a defectelor, îl va recomanda în secțiunea corespunzătoare din ghidul Unde Mergem®. Astfel, vom face împreună primul ghid de încredere în România! Mai multe detalii despre campanie aici: https://undemergem.ro/ro/places/adopta-o-atractie-undemergem

Lansat în vara lui 2020, în plină Pandemie, ghidul Unde Mergem® și-a asumat misiunea de a descoperi, a documenta și a prezenta călătorilor prin România răspunsuri de încredere la una din cele mai des întâlnite întrebări din limba română: atât Atracții (obiective turistice naturale, antropice, istorice, tradiții, obiceiuri, trasee turistice) cât și Locuri (firme din industria ospitalității, HoReCa, activități, experiențe, servicii etc.).

După părerea fondatorului companiei, cu o mare experiență în marketing și promovare/informare turistică, ambele categorii se află într-o relație de simbioză deplină, niciuna neputând să funcționeze în parametri optimi în lipsa celeilalte. Iar cea mai bună dovadă a acestei simbioze a oferit-o perioada de lockdown în care, deși accesul pe munți și la atracțiile turistice naturale nu a fost restricționat foarte strict, foarte puțini oameni le-au mai vizitat  din cauza restricționării drastice a accesului în structurile de cazare, alimentație publică, magazine etc. Și invers, activitățile economice din industria turistică s-au dezvoltat cel mai bine și mai rapid în zonele cu densitate mare de atracții turistice – oricât ar fi de bune și de atractive serviciile unei activități din sfera turistică, foarte puțini oameni le accesează dacă în zonă nu există și… atracții turistice!

Citeste și:  Sute de brașoveni au protestat împotriva lui Călin Georgescu

De aceea, încă de la început, ghidul Unde Mergem® a acordat aceeași atenție documentării și recomandărilor din ambele categorii, chiar dacă șansele ca Atracțiile să monetizeze sunt mult mici decât ale Locurilor. În acest moment în platforma Unde Mergem®  sunt listate 587 de sugestii și recomandări, din care peste 330 sunt Atracții, adică mai mult de jumătate din total. Și chiar dacă ele nu au ajutat deloc la monetizare, calitatea conținutului, utilitatea și relevanța informațiilor prezentate cu privire la Atracții au generat un interes uriaș din partea publicului și o creștere organică extraordinară, atât ca număr de accesări ale paginilor din website cât și ca număr de instalări ale aplicației Unde Mergem® și timp petrecut de utilizatori în aceasta.

Astfel, deși nu a atins nici 5% din potențialul de dezvoltare, datorită conceptului inovator și a calității informațiilor prezentate, Unde Mergem® începe să fie văzut ca un ghid de încredere în România.

De ce inovator?
Pentru că Unde Mergem® este una din primele platforme online din lume care nu se mai bazează pe „user generated content”, un model de business care începe să-și arate limitele din cauza scăderii continue a calității acestui tip de conținut – de multe ori copiat, duplicat, subiectiv, câteodată chiar junk. Și Unde Mergem® se bazează pe utilizatori însă ei sunt încurajați să sugereze locuri pentru a fi documentate și nu le pot recomanda direct. Utilizatorii care doresc și pot să se implice mai mult pot deveni Contributori, după ce parcurg un scurt program de acomodare cu principiile și conceptul ghidului Unde Mergem®. Iar cei mai activi și mai implicați dintre ei se pot califica pentru a intra în echipa de UMeRiști, de dezvoltare a ghidului Unde Mergem în România.

De ce de încredere?
Întreg conținutul nostru este documentat la fața locului și este prezentat într-un mod obiectiv care reflectă fidel realitatea, sub forma unor sugestii și recomandări care sunt apoi actualizate periodic. UMeRiștilor le place să spună că „prezentăm România frumoasă, așa cum este ea” – ceea ce înseamnă că recomandă doar destinații și locuri din acestea în care în principiu merită să mergem și le prezintă așa cum sunt ele, și cu bune și cu mai puțin bune (dacă e important să fie știute), fără să le facă reclamă.

Ghidul Unde Mergem® nu dă verdicte, nu încearcă să influențeze pe nimeni, ci vrea să îi ajute pe oameni ca, după o lectură de doar câteva minute, să își facă o idee completă despre locul recomandat și să decidă SINGURI dacă se potrivește preferințelor, dorințelor, bugetului lor. Și cea mai bună dovadă că echipa își face bine treaba e că, la mai bine de trei ani de la lansare și aproape 600 de sugestii și recomandări #undemergem listate, nimeni nu le-a reproșat că a ajuns într-un loc și a găsit altceva decât i s-a spus că o să găsească. Iar asta duce la (re)câștigarea încrederii în destinația turistică România!

Citeste și:  150 de studenți de la universitățile tehnice își pot dezvolta competențele în programul „Profesii Bine Cimentate”

Până acum, mica, dar ambițioasa echipă de UMeRiști a reuşit să documenteze (la faţa locului, trăind experienţa vizitatorului/ clientului) şi să listeze în platformă peste 580 de destinaţii, puncte de interes, trasee de drumeţie, de biciclete etc. organizate pe Regiuni, Judeţe, Localităţi şi secţiuni, astfel încât să poată fi consultate uşor de utilizatori iar aceştia să le aibă mereu la îndemână, în telefonul lor; pot inclusiv să le Salveze în wish-list-uri, să le distribuie altora, să le Evalueze şi să le scrie Recenzii în care îşi prezintă experienţele proprii acolo. Iar interesul arătat, mult peste estimările noastre cele mai optimiste pentru primii 3 ani, ne onorează şi ne motivează să continuăm:

  • timpul petrecut de utilizatori în site-ul şi aplicaţia Unde Mergem® a crescut de la câteva zeci de secunde/ sesiune până la peste 4 minute (pentru o aplicaţie locală care nu e TikTok sau Instagram e un rezultat foarte bun, şi suntem abia la început).
  • peste 12.000 de oameni din toată lumea şi-au instalat aplicaţia (organic, fără niciun fel de promovare), peste 8200 de utilizatori s-au autentificat în aplicaţie.
  • peste 50 de parteneri instituţionali, comerciali şi sponsori care sprijină deja această iniţiativă beneficiază de o expunere online extraordinară şi de o promovare directă către o comunitate din ce în ce mai numeroasă de oameni aflaţi în căutare de locuri unde să se simtă bine şi unde să trăiască experienţe de calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.