Brașovenii pot accesa serviciile sociale DAS direct din fața calculatorului

Încă de la începutul lunii decembrie 2023, funcționează platforma ConectX, care nu numai că elimină drumurile la ghișee, ci ajută și instituțiile să își transmită documente mai ușor și mai repede

Serviciile oferite de Direcția de Asistență Socială Brașov sunt mai accesibile pentru cetățeni, de o calitate mai bună și mai ușor de administrat. Este rezultatul proiectului implementat de Primăria Brașov și Direcția de Asistență Socială Brașov, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, care va avea ca impact imediat reducerea cantității de documente și dosare care trebuie depuse de cetățean, dar și care trebuie plimbate între instituții, în cadrul procedurilor administrative.

Pe site-ul Direcției de Asistență socială este disponibilă platforma ConectX, platformă integrată pentru servicii electronice partajate în domeniul asistenței sociale (platforma web, arhivare electronică, fluxuri de lucru cu documente, registratura electronică și management arhivă fizică de documente), care va furniza digital fluxurile de lucru în cadrul DAS Brașov și în cadrul instituțiilor partenere din domeniul asistenței sociale.

Citeste și:  Bradul de Crăciun al clubului Kids Tâmpa Brașov a umplut sala cu aproape 1000 de sportivi ai Brașovului

ConectX este platforma care asigură digitalizarea actului administrativ în cadrul instituțiilor, circuitului și semnarea electronică a documentelor emise, prin intermediul căreia se pot expedia și primi orice fel de documente în format electronic, fără să mai fie nevoie de hârtie. Documentele emise se semnează electronic și se trimit direct pe email, chiar și de pe telefonul mobil, indiferent unde ne aflăm.

Comunicarea online reduce timpii de așteptare, facilitează și eficientizează comunicarea cu alte instituții, fiind creată o rețea a tuturor instituțiilor care utilizează platforma. Platforma include utilizatori funcționari publici, dar este disponibilă și cetățenilor, care, dacă se numără printre potențialii beneficiari de servicii sociale, o pot utiliza pentru a încărca documente, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul instituției.

Este adevărat că acest lucru era posibil și până acum, însă prin intermediul platformei informațiile sunt standardizate, există niște pași clari ce trebuie parcurși, iar riscul ca un document să lipsească de la dosar sau să nu fie transmis corespunzător este mult mai mic. În plus, datele odată încărcate de utilizator vor putea fi folosite de fiecare dată când acesta are nevoie de ele.

Citeste și:  România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor educaţionale

„Proiectul va avea un impact pozitiv asupra întregii activități la nivelul instituției, pentru că va fluidiza circuitul documentelor în interiorul acesteia, dar impactul major va fi pentru public, în sensul în care va exista posibilitatea ca cetățeanul să ni se adreseze doar în online, reducând foarte mult timpii de așteptare, de deplasare și ne referim aici în special la prestațiile care se adresează tinerelor mămici, de exemplu, care nu vor mai fi nevoite să vină cu bebelușii la sediul instituției pentru a-și depune formularele în vederea primirii indemnizației de creștere a copilului. Acesta este un prim aspect foarte important. Un altul pe care aș dori să îl aduc în relief este acela că va ușura munca pe care asistentul social o face la domiciliul persoanelor vulnerabile, în sensul în care inclusiv ancheta socială va putea să fie făcută la fața locului, în format editabil, și transmisă instituțiilor cointeresate în furnizarea de servicii sociale sau de acordare a unor prestații sociale. Pe site-ul instituției noastre este postat link-ul prin care orice persoană interesată să interacționeze cu instituția noastră poate să-și creeze un cont prin intermediul căruia va putea să încarce documentele necesare“, a precizat Mariana Topoliceanu, directorul DAS Brașov.

Citeste și:  Ce aduce noroc la bani în noul an: 5 lucruri pe care să le faci de Revelion

Proiectul “Planificare strategică și digitalizarea serviciilor sociale aflate în competența Direcției de Asistență Socială Brașov” este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020 (POCA), Cod SIPOCA 1185/MySMIS 2014+ 154612, Contract de finanţare nr. 705 din 09.05.2022 modificat cu actul adițional nr. 1/121820/22.08.2023, Axa prioritară 2 – Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul specific 2.1. Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.