Proiectarea tronsoanelor 1 şi 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraş, parte din A13, va demara pe data de 26 februarie 2024, a anunţat, astăzi, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
„Pe data de 26 februarie va începe proiectarea şi pe tronsoanele 1 şi 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraş (parte a A13). Practic, în acest moment, pentru toate cele patru tronsoane (68,04 km) a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni. Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024. Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuţie a lucrărilor pe toate cele patru tronsoane, care va dura 36 de luni. Antreprenorul turc (Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS) are la dispoziţie 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcţia întregii secţiuni Sibiu – Făgăraş a A13”, potrivit lui Cristian Pistol.
Secţiunea Sibiu – Făgăraş a autostrăzii A13 este formată din: Tronsonul 1 – Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) – Avrig – Mârşa (DJ 105G), în lungime de 14,25 km; Tronsonul 2 – Mârşa (DJ105G) – Arpaşu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km; Tronsonul 3 – Arpaşu de Jos DN1 – Sâmbăta de Sus DJ105B, în lungime de 17,61 km; Tronsonul 4 – Sâmbăta de Sus DJ105B) – Municipiul Făgăraş (16,26 km), la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).
Finanţarea este asigurată din Programul Transport (PT), iar pe traseul acestei secţiuni urmează să fie construite: şapte noduri rutiere (Boiţa, Avrig, Arpaşu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraş), 24 de poduri peste Autostrada Sibiu-Făgăraş, 63 de poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apă, drumuri), trei poduri pe drum de legătură între Autostrada Sibiu – Făgăraş şi DN1, 12 viaducte pe autostrada Sibiu – Făgăraş, două Centre de întreţinere şi coordonare, un punct de sprijin, două spaţii de servicii S3 şi două spaţii de servicii S1.