APM Brașov: Punct de vedere privind articolele apărute în presa locală cu referire la procesul Primăriei Brașov cu societatea FIN-ECO

APM Brașov își exprimă indignarea față de afirmațiile făcute în spațiul public privind situația depozitului neconform de deșeuri menajere Timiș- Triaj și respingem orice acuzații neintemeiate in acest sens, care denigrează munca și pregătirea profesională a angajaților APM Brașov, aducând astfel un prejudiciu de imagine, atât instituției, cât și muncii și pregătirii profesionale a angajaților.

în arhiva APM Brașov se găsesc documente a căror termene de păstrare sunt valabile, conform Nomenclatoarelor arhivistice ale instituției, aprobate de Arhivele Naționale-Serviciul Județean Brașov.

APM Brașov nu are atribuții și competențe în stabilirea titularului și, implicit, a solicitantului acordului de mediu pentru proiectul de închidere a acestui depozit, conform contractelor/ înțelegerilor comerciale/ juridice încheiate între terțe părți, care își vor asuma răspunderea/responsabilitatea pentru documentele încheiate, conform prevederilor legale în vigoare și având în vedere prevederile Ordonanței 2/2021, art. 3, alin. 2, lit. o, care definește ”solicitant – orice persoană care solicită un acord, o autorizație de mediu sau o autorizație integrată de mediu pentru depozitarea deșeurilor, conform prezentei ordonanțe” și Legii 292/2018, art. 2, lit. a care definește ”acord de mediu-actul administrativ emis de către autoritatea competentă pentru protecția mediului prin care sunt stabilite condițiile și măsurile pentru protecția mediului, care trebuie respectate în cazul realizării unui proiect” și care precizează, la art. 8, alin.1 ”Pentru realizarea etapei de evaluare inițială, titularul proiectului solicită emiterea acordului de mediu la autoritatea competentă pentru protecția mediului, conform prevederilor art.6 din prezenta procedură, prin depunerea unei notificări privind intenția de realizare a proiectului, însoțită de certificatul de urbanism emis în condițiile legii privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, planurile anexă la acesta și dovada achitării tarifului aferent acestei etape.” Emiterea certificatului de urbanism, care stabilește identitatea solicitantului/ titularului, în condițiile legii, nu este atributul APM Brașov conform prevederilor legale în vigoare.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

În conformitate cu prevederile Ordonanței nr.21/2002 privind gospodărirea localităților urbane și rurale, completată și modificată, care definește clar competențele UAT-urilor, primele responsabile pe linie de protectia mediului, care sunt obligate și trebuiesc să indeplinească cu prioritate responsabilitățile privind protecția mediului și a sănătății populației, art.8, literele:

  • a) măsurile neceasare pentru protecția sănătății publice, cu sprijinul și sub supravegherea organelor de specalitate ale statului;
  • b) măsuri corespunzătoare pentru conservarea și protecția mediului;
  • c) prevenirea poluării accidentale a mediului sau a surselor și cursurilor de apă, prin depozitarea necontrolată a deșeurilor de către agentii economici sau de către cetățeni.

În timp ce unii politicieni își transformă incapacitățile de a finaliza proiectele in timp optim și rezonabil, care trenează de multă vreme, aruncându-și vina unii pe altii, suntem fortati să asistăm la acest joc, doar de imagine. În loc să ne pierdem timpul cu aceste dezbateri publice inutile, ne vom concentra pe ceea ce contează cu adevărat, protejarea mediului. În timp ce ei se joacă de-a detectivii, noi facem lucrurile reale.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

Sursa foto, ibrasov.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.