Foto. Asociația Pro Infrastructură
Un moment istoric pentru infrastructura feroviară a României a fost marcat recent prin lansarea oficială a forării celor mai lungi tuneluri din țară, pe tronsonul Brașov-Sighișoara. Proiectul ambițios va reduce semnificativ durata călătoriei, de la 3 ore la doar 1 oră și jumătate, aducând beneficii majore pentru mobilitatea și conectivitatea regională.
Așadar, modernizarea acestui tronson vizează creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor până la 160 de km pe oră, dar şi reducerea la jumătate a timpului în care trenurile parcurg distanţa dintre Braşov şi Sighişoara.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, prezent la eveniment, a subliniat importanța majoră a proiectului: „Acest moment marchează o etapă crucială în modernizarea infrastructurii feroviare din România. Proiectul Brașov-Sighișoara va facilita transportul rapid și eficient de persoane și mărfuri, contribuind la dezvoltarea economică a regiunii și la creșterea competitivității țării la nivel european.”
Directorul general al companiei de construcții a accentuat complexitatea lucrărilor: „Construcția tunelurilor va fi o provocare uriașă din punct de vedere tehnic, dar suntem pregătiți cu o echipă de experți și utilaje de ultimă generație pentru a finaliza proiectul la standarde înalte de calitate și siguranță.”
Finalizarea proiectului este estimată pentru anul 2028, urmând să aducă o transformare radicală a transportului feroviar pe relația Brașov-Sighișoara. Beneficiile se vor resimți nu doar la nivel local, ci și la nivel național, prin îmbunătățirea conectivității și stimularea economiei.