Modernizarea infrastructurii feroviare: Începe săparea tunelurilor de pe traseul Brașov-Sighișoara

Pe 5 martie, utilajele speciale denumite TBM au început să sape tunelurile de pe porțiunea de cale ferată între Apața și Cața. Cele patru TBM-uri au implicat o investiție de 70 de milioane de lei.

Tunelurile de pe tronsonul de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara vor fi săpate de către imensele TBM-uri, care pot fi vizibile în acțiune începând cu marți, 5 martie 2024. Cea mai provocatoare secțiune a traseului se situează între Apața și Cața, ambele localități în județul Brașov, unde patru TBM-uri vor executa operațiunea cea mai dificilă: săparea tunelurilor. Anunțul a fost făcut de către un constructor, care a specificat că primul TBM a fost pus în funcțiune marți, 5 martie 2024, la ora 12.00, în cadrul unei ceremonii la care au fost prezenți oficialități de nivel central și local.

Citeste și:  Influenceri plătiți să facă propagandă electorală pe TikTok. Când devine ilegală campania politică din online?

Utilajul a început lucrările de săpare în munte la tunelul din zona Racoș-Ormeniș. Tunelul va fi proiectat cu o dublă galerie și va avea o lungime de 6,9 km. Pe aceeași porțiune de cale ferată, în zona Homorod, se va excava un alt tunel cu dublă galerie, având o lungime de 5,2 km. Costurile pentru utilajele care vor executa săpătura acestor tuneluri se ridică la nu mai puțin de 70 de milioane de lei, iar acestea vor progresa cu 15 metri pe zi. Astfel, estimativ, pentru finalizarea tunelului mai scurt vor fi necesare aproximativ 15 luni, în timp ce tunelul de dimensiuni mai mari ar trebui să fie finalizat în 19 luni.

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

Traseul va fi redus cu 15 kilometri

Tunelurile vor reduce distanța între cele două stații cu 15 kilometri. În prezent, Apața se află la 43 de kilometri distanță de Cața pe calea ferată, dar după finalizarea tunelurilor și a tronsonului de cale ferată, această distanță va fi redusă la 28 de kilometri. În plus, odată cu finalizarea lucrărilor, trenurile ar putea circula între Brașov și Sighișoara cu o viteză de 160 de kilometri pe oră, ceea ce ar permite parcursul distanței dintre cele două orașe în mai puțin de o oră, în comparație cu aproape două ore, cât durează în prezent.

Progresul lucrărilor este însă încetinit. Inițial, acestea erau programate să se încheie în acest an, dar acum estimarea indică finalizarea abia până la sfârșitul anului 2025, iar cea mai recentă prognoză indică chiar februarie 2026. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut în vedere la un moment dat chiar rezilierea contractului din cauza modului în care constructorul a gestionat proiectul, dar în cele din urmă a fost decis să continue cu același constructor. Contractul pentru acest lot, Apața – Cața, are o valoare de 2,7 miliarde de lei și a fost semnat în septembrie 2020.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

sursa foto: economica.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.