ULTIMĂ ORĂ: Scripcaru a intrat cu buldozerele în Masivul Postăvarul. Primarul calcă în picioare voința brașovenilor

Scripcaru nu se lasă: Silit de brașoveni să renunțe, pentru moment la proiectul Gorița, edilul a trecut la sluțirea Masivului Postăvarul. Repede și la adăpostul scandalului, legat de Gorița, Scripcaru a anunțat , în urmă cu câteva momente, că buldozerele au intrat în brazdă și au realizat deja 200 de metri din traseul destinat mountain bike-ului. Scripcaru îi sfidează pe brașoveni și mărturisește că este încântat de viteza cu care se avansează în lucrări. Interesul primarului este acela de a realiza o porțiune cât mai mare din traseu, până la căderea zăpezii, iar peste iarnă, speră el ca brașovenii să uite întregul scandal. Insistența realizării acestui traseu este suspectă cu atât mai mult cu cât bikeri titrați i-au explicat edilului că traseele de mountain-bike nu trebuie amenajate. Bikerii caută traseele virgine, nemodificate de intervenția omului.
Dar interesul Primăriei este altul decât să le facă pe plac bikerilor: sunt interese pur financiare, care au ca rezultat sluțirea zonelor care atrag turiștii la Brașov.
Iată comunicatul prin care Primăria a anunțat în urmă cu câteva momente lucrările grotești din Masivul Postăvarul:


‘Având în vedere că vremea a fost favorabilă derulării lucrărilor, angajații TrailBros au reșit să amenajeze primii 200 de metri din traseele de mountain bike pe care Asociația Club Sportiv NH Bike le realizează în masivul Postăvarul, în cadrul parteneriatului cu Primăria Brașov. În același timp, la sfârșitul săptămânii trecute, Consiliul Local a aprobat studiul de fezabilitate pentru celelalte 3 trasee pe care le va amenaja Primăria Brașov, în cadrul programului de investiții.
,,Faptul că vremea ține cu noi ne-a ajutat să realizăm deja primii 200 de metri din traseele de biciclete pe care asociația noastră (NH Bike n.n.) le execută, în parteneriat cu Primăriei Brașov. Sper să reușim să lucrăm cât mai mult până la venirea sezonului rece, astfel încât, în primăvara viitoare, când vom relua lucrările, să fim destul de avansați. Lucrările sunt realizate de cei de la TrailBros, o firmă cu experiență în domeniul amenajării pistelor de mountain bike, astfel încât avem siguranță că vor alege cele mai bune soluții pentru practicanții acestui sport”, a declarat Bogdan Micu, reprezentantul NH Bike.
,,Mă bucur că se lucrează în acest ritm și deja traseele realizate de NH Bike încep să capete formă. Și în cazul celor 3 trasee, realizate de Primăria Brașov, am ajuns într-o fază destul de avansată. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici din ultima ședințăa Consiliului Local, am depus documentațiile necesare pentru obținerea avizelor, iar după această etapă, de avizare,, având în vedere că avem și proiectul tehnic, putem demara lucrările. Sper ca și la aceste trasee, chiar dacă sunt mult mai complexe decât cele la care a început execuția, lucrările să se desfășoare tot într-un ritm alert, astfel încât, curând, iubitorii acestui sport să aibă la dispoziție 6 trasee de mountain bike, cu diferite nivele de dificultate, ce însumează aproximativ 20 de kilometri lungime”, a precizat George Scripcaru, primarul Municipiului Braşov.
Descriere trasee de mountainbike

Citeste și:  România va închide peste 30 de puncte de frontieră terestre de la 1 ianuarie 2025

Proiect derulat de NH Bike, în parteneriat cu Primăria Brașov
Traseele sunt extrem de asemănătoare unei poteci turistice de drumeție, cum sunt cele existente în Masivul Postăvarul, cu singura diferență, că este permis doar accesul cicliștilor.
Cele 3 trasee vor fi amenajate în Masivul Postăvarul, în zona pârtiilor de schi, în afara fondului forestier.
Rutele pentru biciclete presupun următoarele lucrări:

  • curățarea stratului vegetal, în general de maxim 20 de cm, pe o lățime cuprinsă între 1 – 3 metri. În locurile umede și în cele în care stă apa, se vor efectua lucrări de drenaj, lucrările de maenajare afectând doar stratul superficial vegetal,
  • bătătorirea pâmântului existent, pe zonele curățate.
    Traseele care merg de-a lungul pârtiilor vor fi amenajate la liziera pădurii, în spatele instalațiilor de producere a zăpezii artificiale.
Citeste și:  România are regiuni în care riscul de sărăcie este contrastant faţă de situaţia generală a UE

Proiect derulat de Primăria Brașov
Traseul de mountain bike nr. 1 – dificil. Are lungimea de 3141.60m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.
Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 250 m, a căror lungime cumulată de 1940.41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.
Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.
Din punct de vedere al vizibilităţii, putem spune că elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se va îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.
Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii specifice ciclismului montan:

  • cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171m, care se deprind şi revin in traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.
  • două tabletop-uri, destinate săriturilor;
  • un step up destinat săriturilor în urcare;
  • două drop off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;
  • o pasarelă din lemn;
    Traseul 2 – ușor. Are lungimea totală de 4070.60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final, staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului 6CLD, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii până în jurul km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei .
    Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 200 m, a căror lungime cumulată de 2315.39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.
    Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.
    Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:
  • două step up-uri;
  • un drop off.
    Traseul 3 – mediu, Are lungimea totala de 3936.16 m, este cel mai indepartat traseu din cele trei trasee.
    Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, dupa care se desprinde spre stanga si continua in interiorul padurii, după care traverseza drumul existent si reintra in padure continuand cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395.35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.
    Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decat celelalte doua trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 332 m, a căror lungime cumulată de 2004.51 m reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.
    Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.
    Traseul de mountain bike nu prezinta elemente constructive speciale pentru crestere gradului de dificultate’, se arată în comunicatul Primăriei Brașov.

2 thoughts on “ULTIMĂ ORĂ: Scripcaru a intrat cu buldozerele în Masivul Postăvarul. Primarul calcă în picioare voința brașovenilor

  1. Daca ai construi cu atîta repeziciune si aeroportil ghimbav , dat tu te ai pus sa distrugi padurea cae mai rentabil pentru voi , eu unul nu sunt deacord cu asta , lasati natura nu o distrugeti

  2. domnilor in romania se regaseste afirmatia proverbiala de altfel ,cei trebuie chelului,tichie de margaritar.asa si in brasov ca peste tot in romania cheltuim din banii obtinuti cu greu de romani pe tot felul de activitati distructive si nefolositoare cu prioritatile avute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.