Banca Transilvania informează clienții cu privire la o creștere semnificativă a atacurilor de phishing în România, o tendință observată și la nivel european. Atacurile pot lua diverse forme, de la conturi false pe rețele sociale, la email-uri, sms-uri sau chiar fake news menite să inducă în eroare utilizatorii.
Metoda pe care o vedem cel mai des, în ultima perioadă, este instalarea unor programe de Remote Access, de exemplu Any Desk.
Pentru a proteja clienții de riscul fraudei, Banca Transilvania a decis limitarea temporară a valorii tranzacțiilor instant:
- 7.500 lei per operațiune pentru plățile în lei
- 3.000 EUR per operațiune pentru plățile în euro
Banca Transilvania va reveni la limitele normale de tranzacționare pe canalele instant (50.000 lei, respectiv 10.000 eur) odată ce numărul atacurilor de phishing va scădea semnificativ.
Clienții sunt rugați să semnaleze orice inițiativă suspectă la call center la numărul de telefon: 0264308028.
Recomandări pentru a evita atacurile de phishing:
- Nu accesați link-uri din surse necunoscute
- Nu oferiți niciodată date personale sau financiare prin email, sms sau telefon
- Verificați cu atenție adresa URL a site-urilor web pe care le accesați
- Instalați un antivirus performant și mențineți-l actualizat
- Fiți precauți cu privire la ofertele și anunțurile care par prea bune ca să fie adevărate