Nimic din legislația propusă de Comisia Europeană nu împiedică repararea mașinilor de o anumită vechime. Dimpotrivă, mai multe dispoziții vizează facilitarea reparării mașinilor.
Vă puteți repara întotdeauna mașina, dacă doriți, chiar dacă acest lucru nu este rentabil. Dacă însă dețineți o mașină defectă care nu mai poate fi reparată, regulamentul propus ar specifica faptul că trebuie să o eliminați în mod responsabil, trimițând-o la o instalație de tratare în vederea casării (mai degrabă decât, de exemplu, să o lăsați să ruginească în natură sau chiar în garajul dumneavoastră, unde poate genera scurgeri de substanțe toxice și irosi resurse prețioase). Acest lucru este similar obligațiilor existente la nivel național.
Regulamentul propus include o definiție a modului în care autoritățile ar decide dacă o mașină defectă mai poate fi reparată. Scopul definițiilor este de a pune capăt unui anumit tip de fraudă. În fiecare an, între 3 și 4 milioane de mașini vechi dispar din statisticile statelor membre ale UE. Multe sunt exportate ilegal și vândute ca „mașini rulate”, deși de fapt nu mai sunt utilizabile, pentru a ocoli legislația UE în domeniul deșeurilor care obligă întreprinderile să elimine în mod corespunzător vehiculele uzate. Astfel de „mașini rulate” false ajung adesea la groapa de gunoi. Potrivit studiului nostru de evaluare a legislației actuale, lipsa de claritate cu privire la ceea ce constituie o mașină „scoasă din uz” este una dintre cele mai mari lacune utilizate de operatorii lipsiți de scrupule pentru a eluda legislația UE.