Primăria va construi al doilea park&ride din oraș în zona Noua Dârste

Municipalitatea a lansat achiziția pentru elaborarea SF-ului și a PUD-ului pentru construirea unei parcări multietajate, de 500 de locuri, pe str. Lacurilor. Cei care vin din direcția București scapă de grija căutării unui loc de parcare, iar în interiorul orașului pot călători cu mijloacele de transport în comun. Primăria vrea să construiască park&ride-uri la toate căile de acces principale spre oraș.

Mobilitatea sustenabilă este unul dintre obiectivele principale ale municipalității brașovene, obiectiv care se reflectă și în investițiile pe care le-am realizat de-a lungul anilor în soluții de transport prietenoase cu mediul.

După ce a construit prima parcare multietajată în sistem park&ride în Poiana Brașov și a început lucrările la cea din Bartolomeu, primăria continuă implementarea acestei soluții la toate intrările principale din oraș: dinspre București, Bacău și Târgu Mureș.

Cel mai avansat proiect dintre cele 3 este parcarea care are rolul de a deservi turiștii care vin dinspre București, cărora le sunt puse la dispoziție 500 de locuri. În acest fel, reducem traficul din interior prin încurajarea vizitatorilor și navetiștilor să-și lase acolo mașinile personale și să-și continue călătoria cu mijloacele de transport în comun sau alte modalități de transport.

Citeste și:  Influenceri plătiți să facă propagandă electorală pe TikTok. Când devine ilegală campania politică din online?

Municipalitatea a lansat procedura de achiziție pentru realizarea studiului de fezabilitate și a planului de urbanism de detaliu necesare construirii parcării pe str. Lacurilor, în spatele magazinului Dedeman.

,,Continuăm să investim în soluții de mobilitate care să le asigure brașovenilor un oraș cu aer curat, descongestionat, un oraș adaptat nevoilor și așteptărilor lor, în care să își dorească să locuiască și să lucreze. Strategia privind mobilitatea este unul dintre modurile în care acest oraș va deveni mai prietenos cu cetățenii, indiferent că vorbim de locuitorii săi sau de cei care ne vizitează. Le putem cerem brașovenilor, locuitorilor din zona metropolitană sau turiștilor să nu circule cu autoturismele proprii doar dacă le oferim alternative. Park&ride-urile sunt o soluție viabilă pentru Brașov, având în vedere că avem unul dintre cele mai performante sisteme de transport în comun, care se dezvoltă în direcția transportului electric într-un ritm accelerat. După park&ride-ul din Bartolomeu, continuăm cu cel din Noua, mai ales că este poarta de intrare cu cel mai mare număr de turiști. Avem terenul necesar și am lansat achiziția pentru realizarea studiului de fezabilitate, care ne va da soluția optimă pentru construirea acestei parcări. Continuăm demersurile și pentru park&ride-urile de la intrările dinspre Bacău, pe str. Hărmanului, și Târgu Mureș, pe Calea Fedioarei – Griviței. În acest fel, cei care vin să lucreze sau să viziteze Brașovul vor descoperi că este mai simplu, mai ieftin și mai eficient să își lase mașinile în aceste parcări, iar în interiorul orașului să folosească surse alternative de transport”, a declarat primarul Allen Coliban.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

Conform temei de proiectare, obligația proiectantului este de a stabili, prin studiul de fezabilitate (SF), soluția constructivă care va sta la baza întocmirii proiectului tehnic și a detaliilor de execuție necesare realizării lucrărilor propriu-zise, de construire a unei parcări sub și supraterane, pe 3 sau mai multe niveluri, cu cca. 500 locuri de parcare.

Conform documentației de achiziție, viitoarea parcare va trebui să aibă o înălțime care să permită și accesul SUV-urilor dotate cu sistem de depozitare pe capotă, 20 de stații de încărcare pentru autoturism electrice, dotările necesare care să permită amplasare a încă 80 de stații de încărcare, ascensoare, grupuri sanitare. Fiecare etaj va avea o culoare distinctă, pentru o memorare mai ușoară de către utilizatori a locului de parcare folosit.

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

Construcția va fi dotată cu un sistem de control acces auto automat, cu bariere, ce va facilita organizarea achitării tarifelor de parcare și funcționarea în siguranță a circulației, precum și un sistem de gestionare smart, cu afișaj electronic, pentru informarea rapidă a utilizatorilor referitor la locurile de parcare disponibile. Totodată, va exista și un sistem de supraveghere video pentru evitarea eventualelor incidente.

Spațiile din afara parcării multietajate vor fi tratate într-un studiu peisagistic care va cuprinde amenajarea zonelor verzi etc.

Durata maximă de realizare a documentațiilor este de 6 luni de la data ordinului de începere a lucrărilor. Valoarea estimată a acestui contract fiind de 971.635 lei + TVA.

Modalitatea de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț, în care propunerea financiară reprezintă 40 de puncte, componenta tehnică 24 de puncte, iar experiența tehnică a experților alte 36 de puncte.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 2 iulie 2024, ora 15:00.

În prezent, o parcare de acest tip funcționează, în timpul sezonului rece, în Poiana Brașov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.