Românii care vând și cumpără locuințe vor trebui să ia un certificat de atestare fiscală de la ANAF

Persoanele care vând și cumpără clădiri și terenuri (inclusiv locuințe) vor trebui să ia de la ANAF un certificat de atestare fiscală, conform unui proiect de modificare a Codului de procedură fiscală pus în dezbatere de Ministerul Finanțelor.

În cazul în care în certificatul de atestare fiscală emis pe numele proprietarului sunt cuprinse datorii, acesta va conține acordul organului fiscal central pentru înstrăinarea bunului cu menționarea contului în care se virează suma aferentă obligațiilor fiscale datorate de către proprietar.

În acest caz, notarul verifică, înainte de autentificarea actului de înstrăinare a dreptului de proprietate, existența dovezii plății datoriilor în contul indicat de ANAF, până la concurența prețului de înstrăinare sau a obligațiilor fiscale/bugetare restante cuprinse în certificatul de atestare fiscală, după caz.

Citeste și:  S-a stabilit data oficială pentru Black Friday 2024 în România

În situația în care se încheie contract de donație, trasferul dreptului de proprietate se realizează cu condiția ca donatorul să nu înregistreze obligații fiscale/bugetare restante conform certificatului de atestare fiscală emis de organul fiscal central.

Citește continuarea articolului aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.