Cele mai citate surse media din România în iulie 2024

Analiza din luna iulie a fost efectuată pe baza a peste 11.500 de materiale ale publicațiilor de presă, a emisiunilor de știri de televiziune și radio și a materialelor de pe site-urile web care au apărut în perioada 01 iulie – 31 iulie 2024. Din acest set extins, au fost identificate 6.382 de materiale valide.

În luna iulie posturile de televiziune, cu o pondere de 42%, rămân cele mai citate surse, urmate de mediul online cu o cotă de 38%. Pe locul trei se află presa scrisă care deţine 19% din total, iar radiourile se menţin în zona de 1%.

Clasamentul general – Top 10

Merită subliniată intrarea în clasamentul general al lunii iulie a site-ului snoop.ro, poziţionat pe locul al patrulea cu 328 citări, ca urmare a publicării anchetei în cazul sociologului Alfred Bulai, șeful Departamentului de Sociologie din cadrul Școlii de Studii Politice și Administrative (SNSPA) din București.

Antena 3 CNN îşi menţine poziţia de lider în topul general cu 582 citări, urmată de Digi 24 pe poziţia secundă cu 515 citări, în timp ce Fanatik închide podiumul cu 475 citări. Pe locul patru se situează snoop.ro cu 328 citări, iar poziţia a cincea este ocupată de TVR citat în 315 materiale. Pro TV întruneşte 310 citări, ceea ce îl plasează pe locul al şaselea, urmat de Digi Sport cu  295 citări. Ultimele trei poziţii ale clasamentului sunt reprezentate de Adevărul, citat de 224 de ori, gsp.ro cu 222 citări în alte redacţii de presă, iar hotnews.ro este citat în217 materiale jurnalistice.

Presă scrisă – Top 5

Fanatik conduce clasamentul cu 475 citări, continuând să fie cea mai citată publicaţie şi în luna iulie. Cele mai multe citări s-au înregisat în data de 31 iulie.

Pe locul al doilea se află Adevărul cu 224 referințe, fiind citat de alte redacţii media cu precădere în data de 24 iulie.

Click ocupă poziția a treia cu 172 citări. Cea mai citată declaraţie îi aparţine Biancăi Drăguşanu, după ce aceasta a fost audiată de poliţie, fiind suspectă într-un dosar de evaziune fiscală. Clasamentul se continuă cu Libertatea, citat în131 de materiale jurnalistice, cu un vârf de vizibilitate în data de 11 iulie. Ziarul Financiar închide top 5 cu 96 citări.

Citeste și:  Braşov: Patru bărbaţi, sancţionaţi după ce şi-au fotografiat buletinul de vot

Posturi TV – Top 5

Antena 3 CNN este mai cea mai citată televiziune în luna iulie cu 582 citări. Cea mai citată ştire îi are ca protagonişti pe Marcel Ciolacu şi Mircea Geoană. Conform Antena 3, Marcel Ciolacu şi Mircea Geoană au fost surprinşi luând cina într-un restaurant împreună cu alţi politicieni, printre care şi fostul premier Victor Ponta.

Poziția secundă aparține postului Digi 24, menționat de alte redacții din țară de 515 ori, cu un vârf de vizibilitate în data de 10 iulie.

Locul trei în clasament este ocupat de TVR cu 315 citări. David Popovici a câştigat finala probei de 200 m liber de la Jocurile Olimpice, iar imaginile care au ilustrat această ştire au fost preluate din transmisiile TVR.

Pro TV se situează pe poziția a patra cu 310 citări. Digi Sport închide clasamentul cu 295 citări.

Radio – Top 5

Radio România Actualităţi conduce topul celor mai citate posturi de radio în luna iulie cu 35 citări. Digi FM se poziționează pe locul al doilea cu 11 citări. Europa FM închide podiumul cu 10 citări, urmat de Bucureşti FM şi RFI cu câte 4 citări fiecare.

Online – Top 5

snoop.ro conduce clasamentul online cu 328 citări. Cel mai citat material jurnalistic este reprezentat de investigația în cazul sociologului Alfred Bulai, șeful Departamentului de Sociologie din cadrul Școlii de Studii Politice și Administrative (SNSPA) din București. Poliția Capitalei a deschis o anchetă după acuzațiile de agresiune sexuală publicate de snoop.ro

Pe locul al doilea, cu 222 citări în alte surse, s-a situat gsp.ro. Podiumul este închis de hotnews.ro, citat de alte surse media din țară de 217 ori și cu un vârf al citărilor în data de 29 iulie.

Citeste și:  Ce te costă mita electorală?

Pe locul patru se află G4Media.ro, citat în 208 de materiale jurnalistice în media din România, iar cea mai preluată declaraţie îi aparţine lui Vlad Voiculescu. Europarlamentarul USR a declarat pentru G4Media.ro că nu a înșelat-o niciodată pe fosta lui parteneră și că nu mai formează un cuplu. Declaraţia vine în contextul în care partenera lui Vlad Voiculescu l-a acuzat într-un grup privat pe Facebook că are cont secret pe Tinder (site de dating). Clasamentul este închis de observatornews.ro cu 176 citări.

Metodologie

Studiul celor mai citate surse de media din România oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor instituții media (print, online, radio, TV), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 iulie – 31 iulie 2024.

Raportul analizeză articolele din presa scrisă și on-line, precum și știrile difuzate de posturile de radio și TV în care au fost menționate numele surselor de informare în masă. Raportul a luat în considerare acele materiale care fac referire la articole, știri, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie republicări integrale din alte media.

Sintagmele folosite în elaborarea studiului pot fi recunoscute după următoarele forme: o declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 CNN X a spus că …”/ “potrivit unui studiu realizat de ziarul Capital …”.

Principalul criteriu conform căruia un anumit material a fost luat în considerare constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt mediu de informare (print, online) sau difuzat la un post de radio/TV. Suma referirilor unei surse citate nu include citările publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust.

Citeste și:  Cu ce se ocupă, de fapt, parlamentarii României?

Atunci când sursa citată este menționată de mai multe ori în același material este luată în considerare ca o singură apariție – o singură citare a mediului respectiv.

Studiul analizează știrile difuzate și articolele publicate de peste 30 de posturi de radio și de televiziune, peste 100 de surse din presa scrisă, peste 3000 de surse online care publică regulat știri și articole noi.

În procesul de monitorizare a materialelor din cadrul posturilor de televiziune, radiourilor și publicațiilor tipărite care au și o prezență online, raportarea a cumulat și citările provenite de pe site-urile aferente.

Analiza nu include materiale care:

  • se referă la presa străină;
  • sunt referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
  • sunt republicate integral dintr-un ziar sau un site;
  • citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
  • se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii care nu sunt instituții media;
  • sunt reluări ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
  • fac referire la filme și programe difuzate de posturile de televiziune;
  • sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă;
  • sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio;
  • fac referire la agenţiile de presă precum Mediafax, news.ro, Agerpres etc sau provin de pe portalurile cu caracter de agregatori de conținut;
  • fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
  • provin de pe platformele de socializare și comentariile postate în cadrul articolelor de pe site-urile de internet.

Informații detaliate privind monitorizarea mass-media pot fi găsite la adresa www.mediatrust.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.