Stare de urgență în Educație! Un deputat cere o EVALUARE prin CONCURS a profesorilor

Cristina Ionela Iurişniţi, preşedinta Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi din cadrul Camerei Deputaţilor, consideră că rezultatul dezastruos la testele PISA este rezultatul a 30 de ani de nepăsare a guvernanţilor, incompetenţa zecilor de miniştri si finanţarea cronică prin nerespectarea Legii Educaţiei LEN 1/ 2011.

Cristina Ionela Iurişniţi susține că „toate statisticile internaţionale spun că progresul elevilor vine din calitatea profesorilor de la clasă! Educaţia cere timp şi bani! Deci e clar că nu oricine poate să fie profesor cu atat mai puţin cei fără un master didactic, fără formari continue sau cei cu comportament abuziv repetat! Trebuie sa spunem stop incompetenţei şi imposturii! Trebuie să punem accentul pe progres si dezvoltarea de abilităţi de comunicare şi muncă în echipă şi nu doar pe competiţie, ierarhii inutile care induc scăderea încrederii şi a stimei de sine la nivelul tuturor actorilor din sistemul de Educaţie”.
„Trebuie să ne trezim si să punem accentul pe dezvoltarea celor 8 competenţe cheie asumate la nivel european care permit o mai bună dezvoltare personală şi profesională în vederea unei inserţii mai flexibile a tinerilor pe piaţa muncii.Meseriile prezentului dar in special cele ale viitorului trebuie să ne preocupe. Publicarea raportului OECD cu rezultatele la testele PISA ne plasează din nou la coada Europei ! Invăţământul românesc ocupă ultimul loc la matematică şi penultimul la citire şi ştiinţe din Uniunea Europeană”, este de părere Cristina Ionela Iurişniţi.
Ce soluţii propune preşedinta Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi din cadrul Camerei Deputaţilor:
” Nimic nu e nou sub soare! Sunt idei şi strategii care sunt dezbătute de specialişti, experţi în Educaţie, dar nu sunt aplicate! Avem nevoie de dezvoltarea competenţelor şi nu de acumulare de cunoştinţe!
Accentul trebuie pus la clasă pe gândirea critică, dezvoltarea competenţele lingvistice şi educaţie pentru media, dezvoltarea autonomiei elevilor şi în special pe competenţa cheie de a-i învăţa pe elevi să înveţe!
Stabilitatea, predictibilitatea şi egalitatea de sanse trebuie să primeze!
Si copiii din medii defavorizate, sărace au dreptul la educaţie de calitate! Până dezvoltăm infrastructura, cel puţin pe termen scurt să asigurăm burse sociale, transport gratuit şi un suport alimentar acolo unde nevoile sunt evidente ! Iar profesorii să fie evaluati, responsabilizaţi dar şi motivaţi! Avem nevoie de resursă umană de calitate în sistem! In acest sens formarea continuă de calitate este esentială în contextul unei formări iniţiale precare!
Competentele fundamentale trebuie să fie dezvoltate încă din primii ani de şcoală, pentru ca spre finalul ciclului obligatoriu de învăţământ orice tanar de 15 ani sa facă faţă provocarilor unei lumi din ce în ce mai avansate , globalizate şi digitalizate!
Am avut ieri o discuţie cu ministrul în funcţie Monica Anisie care a acceptat că e necesară investitia financiara în calitatea cadrelor didactice, în formarea lor iniţială dar şi a formarii continue. Profesorii trebuie să aiba acces în mod gratuit la formări de calitate, în acord cu ultimele metode şi strategii didactice!
Școlile profesionale trebuie susţinute prin campanii de informare şi constientizare a părinţilor că nu e o ruşine pentru copiii lor să cunoască o meserie! Criza forţei de muncă se rezolvă doar prin SCHIMBAREA mentalităţilor, legi bune şi parteneriat între un mediu de afaceri competitiv şi unităţile de învăţământ !
Nu mai putem spune că nu avem ce face cu 6% în Educaţie, când avem încă peste 1500 de şcoli fără apă şi canalizare, şcoli uitate de primari indolenţi , foarte mulţi profesori intraţi în sistem pe uşa din dos, fără habar de minimele strategii didactice interactive care să integreze pedagogia proiectului şi noile tehnologii în orice ora de curs, nu doar la inspectiile anuntate! Suntem singura ţară europeană care are 4500 de cadre didactice necalificate în sistem!
De ce am ajuns aici?
Pentru ca nimeni nu a investit in EDUCATIE la modul real, profesorii de vocaţie sunt puţini şi demoralizaţi de rasturnarea valorilor şi a ierarhiilor!
USR propune un MCV pe Educaţie, depolitizarea întregului sistem, un audit extern şi o evaluare reală a profesorilor şi directorilor prin concurs!
Urmarirea politicilor educationale de catre o unitate de monitorizare din Parlament.
E nevoie de urgenţă de un pact al tuturor partidelor pentru finanţarea cu minim 6% din PIB a Educaţiei, singura investiţie reală pe termen mediu şi lung!”, conchide Cristina Ionela Iurişniţi.

Citeste și:  Ce te costă mita electorală?

2 thoughts on “Stare de urgență în Educație! Un deputat cere o EVALUARE prin CONCURS a profesorilor

  1. O mare prostie ! Eficienta actului didactic depinde in mare masura de longetivitatea cadre lor didactice la catedra in aceeași scoala. Ar trebui sa se titularizeze profesori asa cum erau odată, pe baza de dosar, sa se tina cont la angajare de raza zonei de locuinta a cadrului didactic astfel incat sa nu mai fie nevoiti profesorii sa faca mii de km lunar si de la an la an sa schimbe scoala.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.