Astăzi vor fi puse în funcțiune noi semafoare pietonale din cadrul proiectului ,,Sistem centralizat de monitorizare și control al traficului în Municipiul Braşov”

Proiectul include semaforizarea trecerilor de pietoni de la 35 de intersecții, introducerea semaforizării la trei intersecții, modernizarea semaforizării pentru 44 de intersecții, instalarea a 140 de camere video și a 249 de senzori video.

După ce la începutul acestei luni Primăria Brașov a pus în funcțiune primele 10 semafoare de la trecerile de pietoni de pe mai multe străzi, precum și pe cele de la sensul giratoriu de la Făget, astăzi vor fi puse în funcțiune alte 4 semafoare la trecerile de pietoni, la ,,Onix” și la sensurile giratorii de la ,,Gemenii”. Toate aceste sisteme funcționează cu comandă prin buton.

Semafoarele fac parte din proiectul „Sistem centralizat de monitorizare și control al traficului în Municipiul Braşov”. Prin această investiție, municipalitatea își propune creșterea siguranței participanților la trafic și, odată cu deschiderea centrului de monitorizare a traficului, o prioritizare a transportului public.

Proiectul include semaforizarea trecerilor de pietoni de la 35 de intersecții, introducerea semaforizării la trei intersecții, modernizarea semaforizării pentru 44 de intersecții, instalarea a 140 de camere video și a 249 de senzori video și crearea unui dispecerat de monitorizare prin intermediul căruia se poate asigura prioritizarea traficului pe anumite direcții, cu o componentă dedicată transportului în comun.

Citeste și:  Ce te costă mita electorală?

Astăzi vor fi puse în funcțiune semafoarele pentru următoarele treceri de pietoni:

  • b-dul Griviței, înainte de sensul giratoriu de la intersecția b-dul Griviței – str. 13 Decembrie, pe direcția de mers Bartolomeu – centrul civic;
  • str. Zizinului, înainte de sensurile giratorii de la intersecția str. Zizinului – b-dul Saturn – str. Al. Vlahuță, direcția de mers dinspre centrul civic;
  • b-dul Saturn, după sensurile giratorii de la intersecția str. Zizinului – b-dul Saturn – str. Al. Vlahuță, direcția de mers spre complexul mare;
  • str. Zizinului, înainte de sensurile giratorii de la intersecția str. Zizinului – b-dul Saturn – str. Al. Vlahuță, direcția de mers dinspre gară.
Citeste și:  Cu ce se ocupă, de fapt, parlamentarii României?

Vă reamintim că în cadrul acestui proiect au mai fost puse în funcțiune următoarele sisteme de semaforizare a trecerilor de pietoni, toate cu comandă cu buton: str. Nicolae Iorga (intersecție cu str. Furcii); str. A. I. Cuza (Spitalul Mârzescu); str. Lungă (intersecție cu str. Memorandumului); str. Lungă (intersecție cu str. Morii); str. Lungă (intersecție cu str. Crișan); str. De Mijloc (intersecție cu str. Morii); str. De Mijloc (intersecție cu str. Nicopole); b-dul Valea Cetății (intersecție cu str. Ghindei, la Liceul de Arte Plastice H.M. Teutsch); str. Lungă (intersecție cu str. De Mijloc); b-dul Eroilor (la corpul T al Universității Transilvania); precum și trecerile de pietoni din zona sensului giratoriu de la intersecția străzilor 13 Decembrie – Gării – Aurel Vlaicu.

Centrul de Monitorizare și Control Trafic

Lucrările de amenajare a centrului de Monitorizare și Control Trafic sunt estimate a se finaliza până la sfârșitul acestei luni, urmând ca după aceea să fie aduse și dotările necesare.

Citeste și:  Braşov: Patru bărbaţi, sancţionaţi după ce şi-au fotografiat buletinul de vot

Acest dispecerat reprezintă punctul central al sistemului și va fi operațional non-stop.

Centrul de Comandă și Control este direct responsabil cu managementul sistemului de trafic, supraveghere video, afișare a informațiilor pentru călători și al sistemului ANPR (sistem automat de recunoaștere a numerelor plăcuțelor de înmatriculare), precum și cu managementul rețelei de comunicații.

Managementul parcărilor în zonele aglomerate din proximitatea liniilor de transport public (11 parcări publice monitorizate) – din cei 979 de senzori prevăzuți în proiect au fost amplasați 400, în cartierul Tractorul și în centrul vechi.

Acest sistem va asigura un management eficient al parcărilor și dirijarea fluxurilor rutiere prin:

– determinarea în timp real a capacității de parcare în oraș;

– identificarea locurilor de parcare libere;

– informarea rutieră cu privire la locurile de parcare (localizare și inventar în timp real);

– soluție modernă de plată și rezervare a parcării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.