Stadiul reabilitării drumului judeţean DJ 108 Hărman – Sânpetru (km 0+000–4+380)

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Szenner Zoltan, prezintă stadiul reabilitării drumului judeţean DJ 108 Hărman – Sânpetru (km 0+000–4+380), la data de 21 octombrie 2024:

„Așa cum am promis, voi lucra până în ultima zi din acest mandat ca să încerc să mă asigur că proiectele și lucrările la care am lucrat vor continua în bune condiții. Astăzi am avut ședință cu constructorul de la DJ 108 Hărman – Sânpetru și societatea care execută lucrările de mutare a rețelelor electrice în subteran. Am pus în discuție toate problemele legate de desfășurarea lucrărilor, după care m-am dus pe șantier ca să verific și la fața locului. Mai jos am încercat să fac o sumarizare a lucrărilor în curs și a celor care vor urma în viitorul apropiat, la acest drum, astfel încât cei care sunt afectați de lucrări să știe cum se vor desfășura.

Așa cum am mai spus, la DJ 108, după problemele pe care le-am avut la început cu calitatea balastului, am solicitat proiectantului să stabilească valori pentru capacitatea portantă a straturilor de balast și piatră spartă și am fost de acord cu continuarea lucrărilor pe câte un tronson, doar după ce au fost efectuate măsurători de capacitate portantă cu pârghia Benckelmann, pe fiecare strat de fundare și doar dacă valorile măsurate s-au încadrat în cele impuse prin proiect.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

Pe tronsonul dintre Km 1+260 și 1+720 (până la organizarea de șantier a constructorului), au fost efectuate săptămânile trecute două rânduri de măsurători pe stratul de balast de la -30 cm, iar valorile obținute au fost corespunzătoare, astfel că le-am dat acordul pentru așternerea stratului de piatră spartă. Săptămâna trecută am fost de mai multe ori pe șantier să verific lucrările, iar azi am văzut că azi vor și termina de așternut piatra spartă pe acest tronson. După compactare, va fi lăsat sub trafic câteva zile, după care se vor efectua măsurători de capacitate portantă pe stratul de piatră. Dacă valorile măsurate vor fi corespunzătoare, se va putea turna și primul strat de asfalt pe acest tronson.

Pe restul tronsoanelor, dinspre Hărman spre Sânpetru stadiul lucrărilor este următorul:

1). De la km 0, din centrul Hărmanului până la km 0+600 m, constructorul încă nu a executat lucrări. Am stabilit că se vor apuca de lucrări doar dacă reușesc să toarne asfalt pe tronsoanele deja începute, ca să nu îngreunăm traficul care și așa se desfășoară cu greutate. Pe tronsonul acesta lucrările ar trebui să avanseze repede pentru că nu se vor executa săpături la adâncime și nu vom avea probleme cu utilitățile.

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

2). Între km 0+600 până la 0+840 m, a fost tronsonul cel mai dificil de până acum, pentru că fundația drumului a trebuit executată până la -1,4 – -1,5 m și au fost foarte multe țevi de apă, canalizare și gaz cu care s-a intersectat. Un alt factor a fost că în paralel cu lucrările la fundația drumului au trebuit mutate și cablurile electrice. Pe acest tronson a fost executată parțial umplutura cu balast, dar încă nu s-au efectuat măsurători de capacitate portantă.

3). Pe tronsonul de la km 0+800 până la 1+260, astăzi au fost făcute măsurătorile de capacitate portantă pe stratul de balast, iar cu excepția unei porțiuni de aproximativ 50 m, valorile au ieșit corespunzătoare. Pe porțiunea de 50 m constructorul va executa lucrări de scarificare și compactare și o va lăsa sub trafic câteva zile, după care va repeta măsurătorile. Dacă valorile de capacitate portantă vor fi corespunzătoare, atunci și aici se va așterne stratul de piatră spartă, după care se va putea turna primul strat de asfalt.

Conform discuțiilor de astăzi, dar în funcție și de condițiile meteo, în curând constructorul va putea turna primul strat de asfalt pe tronsoanele enumerate mai sus, de la km 0+600 m până la km 1+720, după care va începe să execute șanțurile betonate și doar după ce finalizează turnarea șanțurilor va turna și stratul de asfalt de uzură.

Citeste și:  Influenceri plătiți să facă propagandă electorală pe TikTok. Când devine ilegală campania politică din online?

Pe segmentul dintre km 1+720 până la intravilanul Sânpetru, am solicitat să nu înceapă lucrările până când nu vor fi finalizate pe porțiunile deja începute, tot ca să nu îngreunăm traficul prin amplasarea mai multor rânduri de semafoare.

În intravilanul din Sânpetru au fost executate lucrările de execuție canalizare pluvială pe partea stângă a drumului. Acestea au fost finalizate, constructorul ar mai fi vrut să închidă drumul pentru câteva zile ca să realizeze racordurile transversale peste drum, dar nu am fost de acord să le execute în faza aceasta, pentru că până la primăvară, când vor începe lucrările pe segmentul acesta, drumul ar fi rămas brăzdat de șanțuri transversale umplute cu piatră. Eu am solicitat ca aceste lucrări să se execute împreună cu lucrările de fundare a drumului și turnarea stratului de asfalt de pe acest segment. Atunci va fi necesară închiderea drumului pentru câteva zile, dar măcar atunci când va fi deschis, drumul va fi reabilitat iar traficul se va putea desfășura normal.

Pe toată lungimea drumului pe care se desfășoară lucrări am cerut constructorului să execute lucrări de reparații a carosabilului măcar cu piatră spartă sau cu material frezat, ca să asigure viabilizarea drumului”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.