Cea de-a doua achiziţie centralizată a Consiliului Judeţean Braşov s-a finalizat cu succes

Unitatea de Achiziții Centralizate – UCA a Consiliului Județean Brașov a finalizat cu succes cea de-a doua procedură de achiziții centralizate, prin încheierea Acordurilor-cadru centralizate, pentru o perioadă de trei ani, pentru Produse/articole de curățenie interioară.

Această achiziție a fost structurată pe două loturi, astfel: Lotul nr. 1 – Produse de îngrijire și curățare a clădirilor/facilităților, inclusiv articole igienico-sanitare din hârtie, de uz general; Lotul nr. 2 – Produse de îngrijire și curățare a clădirilor/facilităților de uz general care conțin substanțe biocide.

La procedura demarată în luna aprilie a acestui an s-au înscris patru ofertanți pe fiecare lot, dintre care au fost declarați câștigători și au fost încheiate Acorduri-cadru cu primii doi promitenți-furnizori stabiliți în ordinea punctajelor obținute în urma evaluării documentațiilor, și anume SC Side Grup SRL din Arad și SC Austral Trade SRL din București. Aceste firme și-au adjudecat ambele loturi, la următoarele valori:

  • pentru Lotul 1: SC Side Grup SRL – 8.907.230,48 lei fără TVA și SC Austral Trade SRL – 10.724.804,29 lei fără TVA, valoarea estimată a achiziției centralizate fiind de maximum 19.529.600 lei, astfel că economia bugetară obținută este de 54% din totalul estimat;
  • pentru Lotul 2: SC Side Grup SRL – 1.074.779,29 lei fără TVA și SC Austral Trade SRL – 1.268.948,21 lei fără TVA, valoarea estimată a achiziției centralizate fiind de maximum 1.663.080 lei, ceea ce înseamnă o economie la buget de 35% din totalul estimat.
Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

De această achiziție centralizată vor beneficia Consiliul Județean Brașov, care urmează să facă achiziții și în numele Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Țara Bârsei” al Județului Brașov, Structurii Teritoriale pentru Probleme Speciale a Județului Brașov şi Centrului Militar Județean Brașov, precum şi următoarele instituţii subordonate: Regia Autonomă „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav”, Spitalul Clinic de Psihiatrie și Neurologie Brașov, Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii Brașov, Spitalul Clinic de Obstetrică Ginecologie „Dr. I.A. Sbârcea” Brașov, Spitalul Clinic Județean de Urgență Brașov, Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie și Boli Infecțioase Brașov, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov, Serviciul Public Județean Salvamont – Salvaspeo Brașov, Direcția de Pază și Ordine a Județului Brașov, Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Brașov, Biblioteca Județeană „George Barițiu” Brașov, Muzeul Județean de Istorie Brașov, Muzeul de Etnografie Brașov, Muzeul „Casa Mureșenilor” Brașov, Muzeul de Artă Brașov, Centrul Cultural Reduta Brașov, Școala Populară de Arte și Meserii „Tiberiu Brediceanu” Brașov, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Brădet Săcele, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Brașov, Centrul Școlar pentru Educație Incluziva Făgăraș, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Brașov și Școala Profesională Specială Codlea.

Citeste și:  Influenceri plătiți să facă propagandă electorală pe TikTok. Când devine ilegală campania politică din online?

Fiecare dintre acești utilizatori va încheia contracte subsecvente în baza Acordurilor-cadru centralizate, pe perioade până la 6 luni, astfel:

  • prin reluarea competiției între cei doi promitenți-furnizori, pentru orice contract subsecvent a cărui valoare estimată este mai mare de 70.000 lei fără TVA;
  • fără reluarea competiției, pentru orice contract subsecvent semnat cu promitentul-furnizor clasat pe primul loc, a cărui valoare estimată se situează între minimum 500 lei fără TVA și maximum 70.000 lei fără TVA.

În data de 24 octombrie 2024, echipa Unității de Achiziții Centralizate din cadrul Consiliului Județean Brașov a organizat o întâlnire cu responsabilii de achiziții din cadrul tuturor instituțiilor utilizatoare și reprezentanţii celor două firme, respectiv SC Side Grup SRL şi SC Austral Trade SRL, pentru analiza și stabilirea modalităţii de lucru în cadrul acestor Acorduri-cadru.

Astfel, fiecare utilizator va realiza singur achizițiile de care are nevoie, în funcție de necesarul solicitat la demararea procedurii, într-o modalitate foarte simplă, online, prin intermediul unui e-shop care permite monitorizarea achizițiilor realizate în timp real.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

Amintim că primele acorduri-cadru centralizate care au fost încheiate prin intermediul UCA la nivel judeţean au fost cele privind produse/articole de papetărie și birotică.

„Pentru anul viitor, având în vedere succesul primelor acorduri-cadru centralizate pe care le-am încheiat, ne propunem ca prin intermediul UCA să realizăm achiziţii centralizate şi pentru alte tipuri de bunuri materiale şi servicii de strictă necesitate, cum sunt echipamentele IT, carburanţii, furnizarea de gaze naturale şi energie electrică sau serviciile de arhivare. Vom analiza necesităţile noastre şi ale instituţiilor şi serviciilor subordonate, astfel încât să adoptăm cele mai eficiente măsuri în ceea ce priveşte asigurarea produselor şi serviciilor de care avem nevoie”, a menționat Andreea Pascu, director executiv al Direcției de Achiziții și Contractare din cadrul CJ Brașov.

Președintele Consiliului Județean Brașov, Constantin Todorică Șerban, a apreciat economiile realizate la buget prin implementarea achiziţiilor centralizate: „Sunt foarte bucuros că operaţionalizarea Unităţii Centralizate de Achiziţii şi-a arătat roadele şi a generat economii însemnate la bugetul judeţean. Dezideratul nostru de a obţine cele mai bune preţuri şi implicit o administrare eficientă a fondurilor publice a fost îndeplinit şi sunt convins că anul viitor vom putea continua şi extinde achiziţiile centralizate”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.