Accesul brașovenilor pentru eliberarea certificatelor de naștere și deces nu este condiționat de existența certificatului verde

Având în vedere prevederile H.G. nr. 1130 din 22.10.2021 pentru modificarea anexelor nr. 2 şi 3 la H.G. nr. 1090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10.10.2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, pentru situaţii urgente (de exemplu: eliberare certificat de deces, certificat de naştere şi altele asemenea) nu este necesară prezentarea unui certificat verde, a unei dovezi că persoana respectivă se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2 sau unui rezultat negativ la unul dintre testele COVID-19, RT-PCR sau antigen.

Citeste și:  Şomajul în rândul tinerilor este aproape de 27%

Celelalte categorii de persoane care solicită alte tipuri de documente Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanei – încheierea căsătoriei, eliberarea actelor de identitate, duplicate a actelor de stare civilă – trebuie să prezinte unul dintre următoarele documente:

  • certificat verde (care atestă că au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare)
  • rezultatul negativ al unui test RTP-CR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore;
  • dovada eliberată de autorităţile abilitate pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi după confirmarea infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.