Adrian Mănescu a obținut a treia victorie în campionatul Promo Rally

Duminică, 30 ianuarie, Campionatul Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security Systems și-a consumat și cincea etapă, rămânând ca unele titluri, inclusiv cel absolut, să fie decise în ultima etapă din 27 februarie.

Cu un timp cumulat de 03:34,2 Adrian Mănescu a obținut a 3-a victorie din acest sezon de Promo Rally, dominând astfel circuitul din Bartolomeu acolo unde s-a impus și în prima, respectiv a patra etapă. Iar dacă Mănescu a obținut victoria la general, cel mai bun timp al etapei a fost stabilit de licențiatul Csongor Bilibok, al cărui timp cumulat a fost mai rapid cu numai 2 secunde decât cel al lui Mănescu, într-o etapă în care modelele Audi S3 pilotate de cei doi au dominat traseul.

După cum spuneam anterior, Adrian Mănescu a obținut victoria etapei cu numărul 5, fiind mai rapid la final cu 3,1 secunde decât Bogdan Munteanu, respectiv cu 5,7 decât Viorel Dumitru. În urma rezultatului din cincea etapă, tot ce-i mai rămâne lui Mănescu pentru a obține cel de-al doilea titlul de campion din carieră, este să încheie cu succes ultima etapă, poziția a 8-a fiindu-i suficientă în cazul unei victorii din partea lui Viorel Dumitru. Înaintea ultimei etape din 27 februarie, Mănescu rămâne lider cu 89 de puncte, fiind urmat de Viorel Dumitru cu 66 de puncte în timp ce poziția a treia este ocupată de Bogdan Micu cu 53 de puncte.

La al doilea start în acest sezon de Promo Rally, harghiteanul Csongor Bilibok a obținut victoria în clasamentul licențiaților, ducând astfel mai departe tradiția câștigătorului diferit din acest sezon. Sportivul din Harghita a realizat un timp cumulat de 03:32,2 cu 7,3 secunde mai rapid decât ocupantul poziției secunde, Matei Stancu, respectiv cu 10,5 mai rapid decât covăsneanul Loránd Szőcs, în timp ce Lucian Răduț, revenit la startul Promo Rally, și-a încheiat parcursul pe ultima poziție la peste 20 de secunde de Bilibok. În ciuda victoriei lui Bilibok, Matei Stancu rămâne lider în clasamentul sportivilor licențiați cu un total de 71 de puncte, fiind urmat de Loránd Szőcs cu 57 de puncte, respectiv de un alt covăsnean, Adorján Zöldes cu 52 de puncte, astfel că, titlul se va decide în ultima etapă.

Citeste și:  Influenceri plătiți să facă propagandă electorală pe TikTok. Când devine ilegală campania politică din online?

Venit la start cu un Opel Vectra C, Adrian Grosoșiu a câștigat lupta categoriei Diesel, fiind urmat de campionul en-titre, Norberth Marzell, respectiv de Andrei Florin Bănică. În urma rezultatului din cincea etapă, Marzell a devenit, matematic, câștigătorul categoriei Diesel pentru al doilea sezon consecutiv, întrucât cele 118 puncte ale brașoveanului nu mai pot fi nici măcar apropiate chiar și de o victorie a lui Bănică în ultima etapă.

La grupa mașinilor cu tracțiune față, același Adrian Grosoșiu și-a adjudecat victoria, demonstrând un pilotaj de execuție în această penultimă etapă. Acesta a fost urmat de același Norberth Marzell, în timp ce Patric Stănoiu a completat podiumul. În timp ce cel din urmă nu mai are nicio șansă la titlul FWD chiar și cu o victorie în ultima etapă, întrucât ocupă poziția a 3-a cu 63 de puncte în clasamentul la zi, adevărata luptă rămâne să se dea între liderul provizoriu Bogdan Micu, cu 91 de puncte și urmăritorul său direct, Norberth Marzell cu 88 de puncte.

De cealaltă parte, la grupa mașinilor cu tracțiune spate, Bogdan Munteanu a obținut a doua victorie a sezonului, fiind urmat la 2,6 secunde de Viorel Dumitru, respectiv la 18,5 secunde de către Alin Nedelcu. Iar dacă la FWD lucrurile urmează să se decidă în ultima etapă, la RWD titlul este deja decis, câștigătorul acestui sezon fiind nimeni altul decât Viorel Dumitru.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

La clasa 1, dedicată automobilelor cu cilindree echivalentă până la 1600 cm3, Patric Stănoiu a obținut patra victorie din acest sezon, devenind matematic câștigătorul clasei în sezonul 2021 – 2022. După o luptă frumoasă de-a lungul sezonului, Liviu Savin l-a urmat în clasamentul etapei cu numărul 5, în timp ce Izabella Gavrilă, singura prezență feminină de la start, a completat podiumul. Înaintea ultimei etape, Stănoiu ocupă prima poziție cu un total de 110 puncte, în timp ce Savin are să-și apere poziția secundă pe care o ocupă acum cu 83 de puncte, cu 19 mai multe decât ocupantul poziției a treia, Adrian Borzescu.

La clasa 2, dedicată automobilelor cu cilindree echivalentă cuprindă între 1601 și 2200 cm3, Ionuț Savu a obținut a doua victorie a sezonului după cea de la Cheile Grădiștei, de altfel, acestea fiind și singurele prezențe la start ale acestuia, cu modelul superb Mini Cooper R50. În urma sa, la 1,5 secunde diferență a fost urmat de Andrei Florin Bănică, în timp ce Bogdan Micu, câștigătorul la general în etapa de la Hărman, s-a clasat pe poziția a treia. Cu o singură etapă rămasă în joc, Micu ocupă prima poziție cu un total de 95 de puncte, urmat de Bănică cu 81, în timp ce Neculcea cu cele 45 de puncte nu mai poate spera decât la poziția a treia la final de sezon. În ceea ce privește câștigătorul clasei 2 în acest sezon, o simplă clasare chiar și pe poziția a 4-a la etapa din 27 februarie, îi poate aduce lui Micu primul titlul din carieră.

Trecând mai departe, ajungem la clasa 3, dedicată automobilelor cu cilindree echivalentă peste 2201 cm3, acolo unde, titlul județean era decis matematic încă de la etapa precedentă de pe Bartolomeu. Adrian Mănescu a obținut a patra victorie a sezonului la clasă, astfel că, se poate declara mulțumit de acest sezon, singurul lucru ce-i mai rămâne este să își mențină prima poziție în clasamentul general. La 11,9 secunde diferență, Mănescu a fost urmat la etapa a cincea de către Alexandru Covaci, în timp ce podiumul a fost completat de Mircea Teodorescu. Înaintea ultimei etape, Mănescu, câștigătorul clasei ocupă prima poziție cu 111 puncte, fiind urmat de Covaci cu 41 respectiv de Ionuț Ichim cu 10 puncte mai puține decât ocupantul poziției secunde.

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

Ultima, dar nu cea din urmă clasă, cea cu numărul 4, dedicată automobilelor cu aceeași cilindree echivalentă precum cele din clasa 3, dar cu modificări în scopul creșterii performanțelor, a fost adjudecată de Bogdan Munteanu cu modelul Mercedes-Benz SLK, fiind urmat de Viorel Dumitru și Adrian Grosoșiu. Cu o etapă rămasă de disputat, Viorel Dumitru rămâne lider cu 82 de puncte, fiind urmat de Marzell cu 61, respectiv de Munteanu cu 59. Nici aici, situația nu este definitivă, însă cu două manșe încheiate cu succes, Viorel poate obține titlul județean al clasei, întrucât brașoveanul are nevoie de exact 5 puncte în cazul unei victorii a lui Marzell.

„Deși prezența nu a fost numeroasă la această penultimă etapă, am făcut tot posibilul pentru a le oferi celor prezenți o altă configurație a traseului, mult mai tehnică comparativ celor anterioare. Odată cu etapa din 30 ianuarie, situația anumitor clase a fost deja clarificată, rămânând ca în ultima etapă din 27 februarie să aflăm atât restul câștigătorilor de clasă cât și campionul acestui sezon.” – a declarat Cristian Adrian ANDREI, directorul organizatoric, la finalul etapei.

Clasamentul etapei a cincea Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security System susținut de Auto Chelu și Dinamic 92 poate fi accesat aici.

Clasamentul campionatului Promo Racing – ramura Rally poate fi accesat aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.