Andrei Gîrtofan și Doru Vraja, cei doi echipieri ai ProRally Team Brașov au avut parte de un sezon foarte bun în 2022. Un an care a început cu multe semne de întrebare legate de buget, de posibilitatea de a face un sezon complet, dar cu multă dorință de a reuși. Așteptările au fost moderate la început, dar pe măsură ce rezultatele au început să apară, Andrei și Doru au început să creadă din ce în ce mai mult în forțele lor. Lunâd-o pas cu pas, de la raliul la raliu, cei doi au căpătat experiență, au avut un ritm din ce în ce mai bun și au reușit să obțină titlul de campioni naționali la asfalt și locul 3 la general în 2022. Nu trebuie uitată nici performanța de a fi pe podium în 8 din cele 9 runde, un rezultat reușit doar de Dan Gîrtofan, în urmă cu câteva sezoane, când a bifat 13 podiumuri consecutive. Pentru a afla gândurile lui Andrei după un sezon reușit, vă invităm să parcurgeți interviul de mai jos.
Reporter: Andrei, cum ai descrie un sezon în care ai ieșit campion la asfalt și pe locul 3 la general?
Anfrei Gîrtofan: Un sezon foarte reușit pentru mine și Doru. Am plecat la drum nu cu foarte multă încredere că putem face un sezon complet de 9 etape. Pentru că 9 runde presupune un buget foarte mare. Acum pot spune că am văzut și noi de ce e nevoie ca să te bați la primele locuri cu cei mari. Sunt multe lucruri de pus la punct, de la buget, la materialul de concurs de top, la echipa tehnică, logistică și așa mai departe. Este o muncă titanică și ai nevoie de oameni care să creadă în tine, să te susțină, ca să ai o șansă la un loc în top. Dar, încet-încet, lucruile au început să se miște, am găsit oameni care au crezut în noi și care ne-au oferit toată suținerea ca să putem ajunge la rezultatele pe care le-am obținut. Dacă la începutul anului ne gândeam așa, la un loc 2 la asfalt, pentru că știam că Simone Tempestini va merge cu Porsche la raliurile de asfalt, pe măsură ce au venit rezultatele am început să credem că putem mai mult. Și am reușit să fim campioni la asfalt. Legat de locul 3 la general, este un rezultat la care nici nu am visat. Pentru ca aveam ca rivali oameni cu multă experiență, pe care-i urmăream de pe marginea probelor speciale încă de mic copil și pentru mine a fost onoare să fiu printre ei. Dar le-am făcut față, am fost mai mereu „în coasta” lor și pot să spun că am învățat multe de la ei. E o senzație foarte plăcută când ești la start printe oamenii pe care-i admirai de mic.
R: A fost vreun moment în care credeai că nu poți să faci sezonul întreg?
A.G.: A trebuit să regândim toată strategia pe parcurs. Și asta pentru că știam ce costuri implică un sezon de 9 etape și au fost momente în care ne-am gândit cum putem să facem să găsim oamenii potriviți care să creadă în noi și care să ne ofere susținerea de care avem nevoie. Și mă bucur că am reușit să găsim astfel de oameni, care au crezut și cred în potențialul nostru și care au adus acel aport necesar pentru a face față cu brio unui sezon foarte dificil, dar și foarte frumos în același timp. Sperăm să îi avem alături și în 2023.
R.: Care a fost cel mai dificil moment din actualul sezon?
A.G.: Un moment de panică a fost la Raliul Maramureșului, când, la shakedowm mi-a luat foc bara din spate și m-am speriat un pic, crezând că o să ia foc toată mașina. Dar am avut noroc ca organizatorii au sărit și au stins acel mic incendiu. Cu excepția provocărilor legate de buget, nu pot să spun că am avut momente dificile. Mașina a fost tot timpul pregătită perfect de către băieții din echipa tehnică, Doru a fost mereu la înălțime, ca întotdeauna, iar sprijinul de la tatal meu a venit neconditionat. Le mulțumesc tututor din echipa ProRally Team pentru susținere, o echipă mare și frumoasă. Sper că i-am făcut să fie mândri de noi.
R.: Acum că sezonul s-a încheiat, toate gândurile sunt legate de noul an competițional. Unul în care toți ochii vor fi pe tine și Doru. Care sunt planurile pentru 2023?
A.G.: Planurile sunt mari. Vrem să ne luptăm pentru titlul de campioni naționali absoluți. Știm, este un obiectiv foarte îndrăzneț, care necesită foarte multe lucruri. De la un buget sănătos, la mai multe teste, la o pregătire perfectă, o ambiție și o determinare foarte mare. Totul trebuie să fie gândit în cel mai mic amănunut pentru a avea o șansă de ne lupta cu Simone, Sebi, Dan, Bogdan și cu ceilalți piloți, care au o experiență mai mare ca a noastră. Ne propunem să avem mai multe sesiune de teste, în loc de 2, măcar 4, dacă nu 6. Dacă la asfalt ne-am descurcat bine în 2022, la macadam abia acum am acumulat experiență și mai avem de lucrat. Trebuie să creștem ritmul și, cu parteneri de încredere lângă noi, care să ne ofere acea siguranță de care e nevoie, sunt sigur că putem face multe. Am 26 de ani și chiar cred că a venit timpul pentru a ajunge acolo sus. Nu aș vrea să aștept până la 30 de ani. Încă nu am ajuns la cea mai bună versiune a mea din toate punctele de vedere, dar voi lucra intens pentru a ajunge acolo.