Primăria Brașov va testa astăzi, între orele 13.00 – 13.30 și 16.00 – 16.30, primul dintre cele 35 de sisteme de semaforizare a trecerilor de pietoni din zonele intens circulate, cel instalat la sensul giratoriu str. Hărmanului – str. Al. Vlahuță – B-dul Gării. Semaforizarea trecerilor de pietoni face parte din proiectul „Sistem centralizat de monitorizare și control al traficului în Municipiul Braşov”, o investiție prin care municipalitatea va realiza o prioritizare a transportului public, fluidizarea traficului pentru toți participanții și deschiderea primului centru de monitorizare și creștere a siguranței pe drumurile publice.
Acest proiect include un sistem de prioritizare a traficului, cu o componentă dedicată transportului public, dispecerat de monitorizare, semaforizarea trecerilor de pietoni de la 35 de intersecții, introducerea semaforizării la trei intersecții, modernizarea semaforizării pentru 44 de intersecții, instalarea a 140 de camere video și a 249 de senzori video.
„Astăzi vom testa, împreună cu Poliția Rutieră, primul sistem de semaforizare a trecerilor de pietoni din cadrul S.C.M.C.T., cel de la intersecția Hărmanului – Vlahuță – B-dul Gării. Testarea se va face în două intervale orare, pentru a avea date concrete inclusiv pentru orele de vârf, astfel încât sistemul să fie configurat în funcție de nevoile de trafic auto și pietonal din această intersecție. După analizarea rezultatelor, configurarea sistemului și punerea în funcțiune, vor urma trecerile de pietoni de la alte două intersecții intens circulate: B-dul Victoriei – B-dul Gării și cea de la Făget. De asemenea am finalizat lucrările și la intersecțiile Saturn – Zizin – Vlahuță și Calea București – Carpaților. Este cel mai amplu program derulat de Municipalitate pentru creșterea siguranței pietonilor, bicicliștilor și șoferilor, dar și pentru o gestionare eficientă a traficului din oraș. Datorită acestui program, care include semaforizarea trecerilor de pietoni, camere și senzori video, un centru de monitorizare trafic, dar și introducerea unui sistem electronic de management al parcărilor publice, vom reuși, pe lângă creșterea siguranței, să implementăm un sistem de fluidizare a traficului și de prioritizare a transportului în comun”, a explicat primarul Allen Coliban.
Conform edilului, printr-un sistem complex de camere și senzori video, vor putea fi identificate rapid blocajele din trafic, iar prin sistemele de semaforizare se va asigura creșterea fluenței pe anumite direcții.
În plus, se va putea prioritiza circulația mijloacelor de transport în comun, ceea ce reprezintă încă un motiv pentru a alege autobuzul în locul autoturismului propriu.
Proiectul mai conține și o componentă dedicată parcărilor publice, prin intermediul căreia se vor gestiona mult mai eficient parcările din zonele aglomerate, iar șoferii vor putea ști din timp unde sunt locuri de parcare libere.
Lucrările sunt derulate de asocierea dintre Flash Lighting Services (lider) și Urban Scope*. Valoarea acestei achiziții este de aproape 30 de milioane de lei (29.468.500,00 lei fără TVA). Termenul de implementare a proiectului este sfârșitul acestui an.
Informații suplimentare
Centrul de Monitorizare și Control Trafic
Centrul de Monitorizare și Control Trafic reprezintă punctul central al sistemului și va fi amenajat într-un fost punct termic, pe strada Hărmanului. Acesta va fi operațional non-stop.
Centrul de Comandă și Control este direct responsabil cu managementul sistemului de trafic, al sistemului de supraveghere video, al sistemului de afișare a informațiilor pentru călători și sistemului ANPR (sistem automat de recunoaștere a numerelor plăcuțelor de înmatriculare), precum și cu managementul rețelei de comunicații.
Clădirea va fi amenajată eficient din punct de vedere energetic: va utiliza un sistem dual de producere și evacuare a energiei termice, de înaltă eficiență, va fi dotată cu panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, iar acoperișul va fi înierbat și dotat cu sistem de irigare automată.
Managementul parcărilor în zonele aglomerate din proximitatea liniilor de transport public (11 parcări publice monitorizate – 979 de senzori)
Vor fi sisteme moderne de management al parcărilor și dirijare a fluxurilor rutiere prin:
- determinarea în timp real a capacității de parcare în oraș;
- identificarea locurilor de parcare libere;
- informarea rutieră cu privire la locurile de parcare (localizare și inventar în timp real);
- soluție modernă de plată și rezervare a parcării.