O nouă fraudă a fost pusă la cale de indivizi încă necunoscuți care trimit e-mail-uri în numele Companiei Poșta Română, prin care îi anunță pe destinatari că le-a fost expediat un colet pentru care trebuie să plătească taxe vamale.
Mesajul este însoțit și de un link activ pe care cel care primește mesajul este îndemnat să-l acceseze, destinatarul fiind îndrumat să facă plata online.
Accesarea linkului duce la colectarea datelor bancare, ulterior conturile destinatarului fiind golite.
După ce zeci de oameni au reclamat primirea acestor mesaje și golirea conturilor, Compania Poșta Română a lansat un avertisment, prin care îi îndeamnă de cetățeni să nu acceseze astfel de linkuri și să nu ofere datele bancare.
„Poşta Română comunică doar de pe adresele oficiale de e-mail ( suportclienti@posta-romana.ro , noreply@posta-romana.ro ), nu le solicită clienţilor săi să furnizeze date cu caracter personal și nu le solicită acestora să facă plăti online ale unor taxe vamale.
În ultima perioadă, o parte dintre clienții noștri au primit un e-mail prin care sunt anunțați că livrarea unui colet extern nu a putut fi realizată pentru că nu au fost achitate taxele vamale, fiind îndrumați să acceseze un link pentru a le achita.
Prin accesarea link-ului respectiv, se colectează datele bancare, cu scopul de a fi sustraşi bani din conturile clienților.
Preocupați în permanență de securitatea și siguranța dispozitivelor dumneavostră, vă informăm că Poşta Română nu comunică decât prin intermediul canalelor oficiale.
Dacă ați primit un astfel de mesaj, vă rugăm să:
Nu deschideți acel mesaj și să îl marcați ca spam;
Nu accesați link-ul!
În situația în care cunoașteți pe cineva care a primit un astfel de mesaj, vă rugăm să-i recomandați măsurile de mai sus”, se arată în comunicatul Poștei Române.