Primele calcule pentru Autostrada Ploiești – Brașov arată un cost uriaș, de aproape 8 miliarde de euro, pentru traseul de aproximativ 120 de kilometri dintre Ploiești și intersecția de la Râșnov, potrivit unor surse din Compania de Drumuri. Prima estimare, făcută de fosta CNADNR în 2010, prevedea un cost de numai 1,2 miliarde de euro, potrivit ecomedia.ro.
Costul, exorbitant la prima vedere este explicat prin lucrările de artă, pasaje și tuneluri prin munte cu o lungime de aproximativ 35 de kilometri și valoarea terenurilor pe care statul trebuie să le exproprieze.
În prezent, cel mai scump lot de autostradă este pe A1 Sibiu – Pitești, lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș unde lucrează PORR (Austria), un lot cu o lungime de 10 kilometri și un cost contractat de 34 milioane de euro/km, față de valoarea estimată a CNAIR de 40 de milioane euro/km (valorile valabile pentru 2019).
De asemenea, CNAIR a semnat luni, cu Astaldi pentru un cost de aproape 30 de milioane de euro/kilometru, lotul 3 având un singur tunel clasic de 1,7 kilometri și fiind mai ușor de construit decât Lotul 2 (Mapa-Cengiz).
Ultima raportare oficială a CNAIR privind situația proiectului A3 Ploiești – Brașov este din ianuarie 2022, iar site-ul autostrăzii nu a mai fost actualizat.
Așadar, primele calcule care includ prețurile din 2022 arată 66 milioane de euro/kilometru de autostradă între Ploiești și Brașov și 80 de milioane de euro/kilometru, dar la profil de autostradă cu viteză proiectată de 140 km/h.
Mai multe informații pe Ecomedia.ro, aici.
Foto. Arhivă