Brașovul va avea cel mai mare garaj pentru autobuze electrice: 157 de locuri, 30.000 de metri pătrați

Primăria a semnat contractul de lucrări. O firmă din Brașov, împreună cu partenerii săi, va construi garajul pentru parcul electric al Municipiului.

Primăria Brașov a semnat contractul de execuție a lucrărilor de construcție pentru „Infrastructură garaj pentru transportul public”. Obiectul contractului îl constituie construirea unui ansamblu care include un garaj pentru 157 de autobuze și clădiri pentru asigurarea mentenanței parcului auto. Clădirile vor fi acoperite cu panouri fotovoltaice, iar fiecare loc de parcare va fi dotat cu stație de încărcare a autobuzelor.

Lucrările vor fi realizate de Asocierea dintre Eren Cons SRL, lider de asociere, și IMSAT Cuadripol SA, asociat, cu terții susținători: BOG ART SRL, Logosol SRL și Cuadripol SA, termenul de realizare este de 12 luni. Valoarea totală a lucrărilor este de 132.423.709,59 lei.

,,Începem lucrările la una dintre cele mai importante investiții dedicate dezvoltării unui transport în comun prietenos cu mediu, construirea celui mai mare garaj pentru autobuzele electrice. Această infrastructură va asigura protejarea autobuzelor din parcul RATBv, inclusiv în timpul anotimpului rece, iar fiecare loc de parcare va fi avea o stație de încărcare. O parte din energia necesară o vom produce cu ajutorul panourilor fotovoltaice. Este una dintre cele mai importante elemente ale sistemului de transport, mai ales pentru că acest garaj va permite unui număr de peste 150 de autobuze electrice, să parcheze, să fie încărcate și întreținute, astfel încât vor putea funcționa la cei mai înalți parametri. Trecem la un transport verde, asigurând toate elementele necesare funcționării eficiente a lui”, a declarat primarul Allen Coliban.

Citeste și:  Ce te costă mita electorală?

Totodată el a reamintit faptul că această investiție, din cauza erorilor sau lipsei unor elemente necesare funcționării lui din studiul de fezabilitate, realizat în 2019, a trecut printr-o serie de îmbunătățiri. Problemele majore erau legate de faptul că nu erau prevăzute instalațiile tehnice, de la cele electrice la cele de apă și canalizare, soluția de construire a garajului era cu structură metalică, deschisă, potrivită pentru un garaj pentru autobuze diesel, nu pentru autobuze electrice, care se încarcă în timpul nopții. În același timp, proiectul din faza SF nu îndeplinea toate condițiile pentru a primi avizul ISU.

Toate aceste greșeli din faza SF, au fost corectate, astfel încât, proiectul actual îndeplinește condițiile optime pentru avizare, dar și pentru o funcționare eficientă.

Descrierea proiectului „Infrastructură de garaj pentru transport public“

Pe amplasamentul vizat se vor executa următoarele intervenții:

Citeste și:  Cu ce se ocupă, de fapt, parlamentarii României?

– Construcție garaj: clădirea garajului este o clădire cu specific industrial, fără personal permanent, destinată garării autobuzelor. Conform articolului 5.1.6 din P 118/1999, structura de rezistență a acestui obiect nu poate fi din metal, motiv pentru care s-a ales varianta structurii din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat. Suprafața construcției: 24.154 m.p.;

– Clădire mentenanță – reparații autovehicule cu posturi de lucru dedicate în funcție de tipul, dimensiunea vehiculului și activitate, dispunând de anexe (birouri, vestiare, grupuri sanitare) în suprafață de 2.368,10 mp. Clădirea de mentenanță va avea o structură din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat;

– Clădire Inspecții Tehnice Periodice, va avea tot o structură din cadre prefabricate din beton armat și beton precomprimat, în suprafață de 1.730.9 m.p.;

– Clădirea pentru serviciul administrativ și centrala termică este destinată unor ateliere necesare funcționării întreprinderii, birourilor personalului de conducere și unor funcțiuni auxiliare. De asemenea, va include centrala termică, grupul electrogen și remiza PSI, obligatorie la o astfel de dotare. Va avea o suprafață de 1.785,64 m.p.

– Stație de spălare autobuze și rezervor îngropat hidranți. Clădirea stației de spălare a autobuzelor este destinată realizării igienizării exterioare a autobuzelor, de fiecare dată când acestea se întorc din cursă. Instalația de spălare va fi automată și va utiliza în cadrul procesului de spălare, pentru partea de clătire, apă colectată din precipitații de pe suprafețele acoperișului halelor care formează ansamblul garajului. Sub camera tehnică a stației, prelungit și în exteriorul acesteia, va fi poziționat un rezervor rectangular de apă pentru hidranții interiori și exteriori, precum și o cameră de pompe cu acces direct din exterior. Suprafață: 838,92 m.p.

Citeste și:  Cu ce se ocupă, de fapt, parlamentarii României?

– Stație de alimentare carburanți. Aceasta va fi o clădire deschisă, formată din 4 peroane acoperite, pe care se vor afla pompe de carburant și adblue, pentru autobuzele cu motoarele cu ardere internă., cu o suprafață de 380 de m.p.

– Stația de pompe și rezervoare de incendiu sprinklere. Acest grup de construcții va fi format dintr-un container de 6 metri înălțime pentru stația de pompe și un rezervor prefabricat de apă, având diametrul de 8,58 m și înălțimea de 6,30 m, cu un volum util de 300 mc. Suprafața construită este de 80 de m.p.

În cea de a doua etapă de construire vor fi edificate clădirile de exploatare, atelierele de mentenanță și boxele de depozitare deșeuri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.