‘Calea verde a Brașovului’, proiectul de conectare a cartierelor orașului prin transport electric, cu bicicleta și pietonal

În ședința ordinară a Consiliului Local din data de 14 august, primarul va supune votului consilierilor municipal proiectul de hotărâre ,,Calea Verde a Municipiului Brașov – Conectarea ariilor majore de teren prin soluții de transport ecologic”, proiect care își propune să extindă și să îmbunătățească infrastructura dedicată transportului nepoluant din municipiul Brașov, prin amenajarea de piste de biciclete, zone pietonale și benzi dedicate pentru transportul electric, care să lege cartierele Brașovului cu zonele de interes din oraș, precum și localitățile din zona metropolitană.

Adoptarea acestei hotărâri este necesară pentru ca municipiul Brașov să poată beneficia de o finanțare nerambursabilă pentru elaborarea documentației tehnice necesară implementării acestui proiect. Astfel, Municipalitatea va aplica în cadrul Programului Operațional Asistență Tehnică 2014-2020, Obiectivul Prioritar 2 – O Europă mai verde, cu emisii scăzute de carbon, Obiectivul specific ”Îmbunătățirea protecției naturii și a biodiversității, a infrastructurii verzi în special în mediul urban și reducerea poluării”, pentru elaborarea documentației tehnice care va conține: studiul de fezabilitate, studii geotehnice, expertize tehnice, studii pentru obținerea acordurilor/ avizelor de mediu, studii hidrologice, studii topografice, documentații cadastrale, documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, după caz. Documentația tehnică conține studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și are  o valoare estimată de 968.700 lei.

Citeste și:  170 kg de articole pirotehnice, confiscate de către polițiștii brașoveni

„Am propus Consiliului Local spre aprobare un proiect de hotărâre, «Calea Verde a Brașovului», prin care dorim, prin accesarea unei finanțări nerambursabile, să creăm o  legătură între principalele puncte din interiorul orașului, dar și cu localitățile din jur, prin amenajarea unor piste de biciclete, cu stații de parcare sau închiriere a acestora, benzi dedicate pentru autobuze și autoturisme electrice și amenajarea unor zone pietonale. Astfel le dăm posibilitatea celor din interiorul sau din afara orașului să se deplaseze mai ușor cu aceste mijloace de transport sau pe jos. În acest fel mai facem un pas în ceea ce privește accesibilitatea și mobilitatea în Brașov și în jurul Brașovului, dar și în ceea ce privește calitatea aerului și reducerea poluării“, a declarat reprezentantul Primăriei Brașov

Citeste și:  Preşedintele Klaus Iohannis a invitat, duminică, preşedinţii partidelor şi formaţiunilor politice la consultări

Proiectul prevede realizarea unei artere verzi a orașului Brașov, cu lungimea de aprox. 25 km. care să unească centrul orașului, Universitatea, gara, autogara, zonele mari comerciale și industriale/de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale, care va consta în:

1) Amenajarea de suprafețe pietonale. Activitatea constă în reabilitarea trotuarelor și a indicatoarelor, amenajarea de spații comune pentru pietoni, dotarea cu mobilier urban.

(2) Construirea de piste pentru biciclete, triciclete și trotinete electrice. Pistele pentru biciclete vor avea lățimi de minim 2,50 m. (3,00 m. optim) pentru circulația dublu sens, asigurându-se un spațiu de siguranță față de partea carosabilă de minim 1 m.

(3) Amenajarea de stații pentru închiriere biciclete:

OPȚIUNEA A: Stații de închiriere de biciclete cu andocare (21 de stații, cu câte 25 de biciclete fiecare), plus un vehicul pentru colectare/livrare biciclete.

OPȚIUNEA B: Chioșc pentru închirierea bicicletelor (cu asistent).

(4) Construirea unei benzi de circulație auto, dedicată transportului public de călători și circulației autoturismelor electrice.

Calea Verde își propune să ofere un coridor de mobilitate integrat, cu rol strategic la nivelul autorității publice locale, care să sprijine transportul public de călători, circulația bicicliștilor, a pietonilor și a utilizatorilor de alte mijloace de transport, precum triciclete și trotinete electrice. Prin faptul că include gara și autogara, artera de circulație care face obiectul acestui proiect poate asigura legătura inclusiv cu localitățile limitrofe, pentru un transport ecologic, durabil, nepoluant.

Citeste și:  România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor educaţionale

Traseul principal propus în proiect cuprinde artere principale de circulație din municipiul Brașov care unesc strategic centrul orașului, Aula Universității Transilvania, gara, autogara, zone mari comerciale și de business și zonele din apropierea ariilor rezidențiale, respectiv: dezvoltarea imobiliară Avantgarden, Centrul de Afaceri Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri (CATTIA) Brașov, Institutul de Cercetare și Dezvoltare al Universității Transilvania Brașov.

Traseul urmărește să realizeze și joncțiunea cu traseele de piste de biciclete existente sau în implementare și cu localități din Zona Metropolitană: Stupini, Sânpetru, Hărman (dezvoltarea imobiliară Coresi) și Săcele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.